Citat:
Ursprungligen postat av
Dolche
Jag var vänlig och svarade på dina frågor gällande min person.
För övrigt har jag inte sett något annat än medhåll för att överge Svenska kvinnor.
Visst komner det lite påståenden, som inte motiveras eller uttryck för kränkthet gällande ämnet. Men ingen har framfört något om varför svenska kvinnor inte skulle överges.
Varför skulle män inte överge Svenska kvinnor?
Det bästa jag fått av dig är att män ska göra kvinnor lyckliga.
Jag finner hela frågeställningen absurd. Det är inte någonting naturligt med att ett folkslags ena kön överger det andra som en kollektiv åtgärd. Har mest troligt aldrig hänt.
Så, det är en mycket underlig fråga.
Jag är inte personen som ser att sticka från problemet som en god lösning så det är inget jag i allmänhet uppmuntrar.
Varför män inte skulle överge svenska kvinnor? Tja..för att de vill ha svenska barn. För att det är deras närmaste kvinnor. För att de gillar svensk kultur. För att det är mer omständigt att åka utomlands och leta fru. För att de finner dem attraktiva överlag.
Jag försöker här att inte stirra mig blind på den lilla klick feminister med nosring som vill att pojkar leker med dockor och flickor med bilar. Det är liksom ingen stor skara.
Kan du inte berätta lite om dina upplevelser av svenska kvinnor som fått dig att lämna skeppet? Gärna lite exempel på händelser och situationer så kanske jag förstår lite bättre. För jag antar att du inte bygger dina åsikter på sånt du läst bara.