Citat:
Ursprungligen postat av
Sugminstorasalta
gnostisk ateist
NEJ!
Det är per definition omöjligt att påstå sig både tvivla på Guds existens och samtidigt besitta kunskap om Gud.
Att kalla sig Ateist är ett ställningstagande. Det betyder att man tvivlar på Guds existens
Det här är en tråd om "Bevis" för "Gud"s existens. Därför kan ämnet tyckas intressant för Ateister.
Men Sannolikheten för att några "Bevis" för att någon "Gud" skulle existera är nog dock nästintill totalt ickeexisterande.
Kan utlova, dyrt och heligt: Du skulle nog inte behöva läsa det först på Flashback.
Jag kom med ett
Argument för att Gud möjligtvis eller kanske till och med nödvändigtvis kan existera.
De som då ställer sig upp och skriker -"Det där är inga vetenskapliga BEVIS!!!" är väl
Bevisligen Idioter?
Jag misstror inte vetenskapen, tvärtom är den mig allt för kär.
Däremot vill jag påstå att vi med hjälp av den aldrig kan komma fram till någon Objektiv sanning.
Då vi som Subjekt i sanningens namn aldrig riktigt kan uppfatta någonting annat helt Objektivt.
Den allmänt vedertagna och accepterade vetenskapliga teorin bygger på
RELATIVITET. Att ALLT är relativt.
Att alla
Objekt är Subjektiva
De som inte riktigt förstår vad det betyder, ska kanske inte heller fundera på livets stora frågor. Inte
den största iaf.
Jag kan tänka mig att ALLT har medvetande. Men att medvetanden skiljer sig åt individuellt i relation till allting annat.
Precis som Energi, Som ju Bevisligen Existerar.
Rumtiden består troligtvis också av EnergiKvantum.
RELATION och KOMMUNIKATION = EXISTENS
KOMMUNIKATION <- REPRESENTATION <- PRESENTATION <- DEFINITION = RELATION
RELATION <- REPRESENTATION <- PRESENTATION <- DEFINITION = EXISTENS
EXISTENS = RELATION + KOMMUNIKATION
.:.8Z8Z8Z8Z8Z8Z8Z8Z8Z8Z8Z8Z8Z8Z8Z8Z8Z8Z8Z8Z8Z8Z8Z8 .:.
Allt behöver nödvändigtvis "
ställa frågor" för att Existera.
Minst Både
VAD? och
HUR MYCKET?
Kvantum betyder ju just det:
hur mycket.
Två Subjekt kan inte Presenteras Objektivt för att ALLT är i Konstantförändring och behöver Relateras för att Definieras.
En Definition förändras vid Kommunikation p.g.a Osäkerhetsprincipen = Sanning är för Subjekt en ILLUSION
Universum: Kropp
Himlakropp
Människa: Kropp
Cellkropp
Kvantum: Kropp
Alla kroppar Existerar = är Objekt.
Men Objekt är i sanningens namn Subjekt.
Ett Subjekt, är ALLTID
Diskret för ett annat Subjekt
Om Kroppar är Objekt/Subjekt är RELATIVT och beroende på vilket Subjekt man utgår ifrån
ALLA OBJEKT ÄR ENERGI
ALLA SUBJEKT BEDRIVER KOMMUNIKATION
FÖR ATT KOMMUNICERA KAN TÄNKAS BEHÖVA MEDVETANDE?
Kom nu inte med svar om att ovan inte är några "Bevis" nu snälla, det tror jag varit klart sedan ett par tusen sidor i tråden
Att ingen kan komma med något sådant. Ni sitter här för att ni vill kritisera de som tror något annat är er,
och det
NI TROR, baseras på vad de flesta andra runtomkring er tror. Är ni stolta över er uselhet?
Från början ville jag göra gällande att min argumentation var, just det,
argument, inte Vetenskapliga Bevis
Du har inga "bevis" på att ditt Medvetande existerar heller, ELLER HAR DU DET?!
men det kan ju tänkas vara en förutsättning för att du skall kommunicera!?!