2019-02-18, 17:26
Medlem
Jag hoppas hon får betala kalaset själv, fängelse borde det också ha blivit, men i Sverige daltas det som vanligt.
2019-02-18, 17:29
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nja, nu är dagsböter baserade på inkomsten vilket tyder på att hon ingen har. Nu hänger det på flygbolaget och skadestånd.

Vad jag förstod då det begav sig gav flygbolaget redan i ett tidigt stadie uttryck för att man inte avsåg kräva skadestånd, sannolikt av rädsla att utmålas som "onda"
2019-02-18, 17:32
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
att stoppa utvisningar av folk som dömts till utvisning för att ha misshandlat sin fru och dotter är allt annat än harmlöst.

Det var ju inte hennes ursprungliga intention att rädda den kriminella mannen, men jag håller med om att det är riktigt skevt att hon faktiskt genomförde aktionen trots att hon satt på fel flygplan.
2019-02-18, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Varför önskar du att någon ska utsättas för detta scenario som du målar upp? Jag förstår inte ditt ressonemang.

Dessutom, visst vet du att flygplanet fortfarande stod på marken när detta inträffade?

Jag önskar detta för att ni ska få lite vidgade vyer. Vet inte hur ofta du flyger men jag tillbringar mycket tid på flyg, som passagerare. Jo, om man nu skall gradera det hela så är det lite mindre jobbigt när planet står på backen.
Men just detta planet med en ljus vit tjej var kanske inte så jobbigt för alla. Men, hade du varit helt bekväm om det hade varit en annan typ av person?
2019-02-18, 17:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Det hon gjorde var etiskt rätt men inte juridiskt. Får se hur det slutar.

Självklart var det rätt att försöka stoppa utvisningen av en man som slagit fru och dotter med en elkabel. Den kvarts miljon kronor som kalaset kostade av skattebetalarnas pengar som skulle gå till vård, skola och omsorg får väl vi skattebetalare bjuda på för att Elin ska få känna sig extra god.
2019-02-18, 17:39
Medlem
HisShadows avatar
Men va f-n ! 3000 (!) i böter och 800 (!) till brottsofferfonden... Måse ju vara mindre än vad flygbiljetten kosta... Inget fängelsestraff, inget skadestånd till flygbolaget och inget skadestånd till kriminalvården. Va f-n är det som händer ?!? Till råga på allt stoppade hon en straffad brottsling från att bli utvisad... Det här stolleprovet får 11 i betyg på en 10-gradig skala... Det är ju så man skäms att bo i detta landet...
2019-02-18, 17:40
Medlem
pinger99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Vad jag förstod då det begav sig gav flygbolaget redan i ett tidigt stadie uttryck för att man inte avsåg kräva skadestånd, sannolikt av rädsla att utmålas som "onda"

Då bjuder man in till agerandet.
Eller har Turkish Airlines sagt att man nekar framtida avvisningar på sina flyg?
2019-02-18, 17:45
Medlem
Det var ett väldigt lindrigt straff.

Vi får hoppas att Elin Ersson har blivit ökänd för sitt agerande och att hon kan få vissa problem i framtiden.
2019-02-18, 17:47
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Jag önskar detta för att ni ska få lite vidgade vyer. Vet inte hur ofta du flyger men jag tillbringar mycket tid på flyg, som passagerare. Jo, om man nu skall gradera det hela så är det lite mindre jobbigt när planet står på backen.
Men just detta planet med en ljus vit tjej var kanske inte så jobbigt för alla. Men, hade du varit helt bekväm om det hade varit en annan typ av person?

Jag tycker att det är ganska ohelderligt och lågbegåvat att önska att traumatiska händelser ska drabba meningsmotståndare som något slags straff för att de hyser fel åsikter.

Nära besläktat med rassar som hoppas att kvinnor blir våldtagna av invandrare för att de röstar på fel politiska partier i riksdagsvalet.
Senast redigerad av Lalande 2019-02-18 kl. 17:54.
2019-02-18, 17:48
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Mycket möjligt. Hon har blivit en symbol för goda krafter i samhället. Visst, det är synd att planet blev försenat men hon gjorde det för ett högre syfte.

Som när Nordisk Ungdom tar ställning mot homotrenden, visar civilkurage genom att manifestera fredligt på gayparadean?
2019-02-18, 17:51
Medlem
Vilket PISSIGT JÄVLA SKITSTRAFF!

Helt otroligt, jag är besviken. Tingsrätten håller ingen standard, helvetes land

Kan inte fatta att detta beteende uppmuntras
Senast redigerad av KlasKapital 2019-02-18 kl. 17:55.
2019-02-18, 17:52
Medlem
KokaGrodas avatar
Varför skickade piloten inte bara ut den här Elin istället, alltså varför beslöt han att även afghanhanne skulle av planet? Var han bråkig, för annars hade ju allt löst sig direkt menar jag. Om avvisningspersonalen hade kontroll på läget borde fan i mig även piloten ha anklagats för medhjälp - för det är ju vad det hela ledde fram till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in