2019-02-02, 04:44
Medlem
Ociviliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaskiboi
Haha, standard. Minns när jag gång på gång lovade mig själv soc och psykologer och läkare att nu var det färdig knarkat, och inte en öl till skulle jag ta! Och dom lovade guld ocg gröna skogar med Centralstimulanta mediciner, 6 månaders pissprov och blodprov senare, pang Strattera. Idag talar jag inte med läkare eller hjärnskryklare. Tjack är ok om man microdosar!

Så de lovade att du skulle få centralstimulanta mot att du höll dig nykter i 6 månader, du lyckades, men de vägrade ändå skriva ut? Har jag fattat rätt? Fick du en adhd-diagnos under den här tiden eller hade du fått diagnosen tidigare i livet?

Visst funkar mikrodoser i vardagen utmärkt, brukar förbättra livet. Problemet som iallafall jag har är att jag aldrig klarar att mikrodosera, har klarar ett par veckor men sen har det eskalerat...
Citera
2019-02-02, 12:44
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adhdXparanoa
Hahahaha gjorde det precis nu sitter jag i soffan och svetten bra rinner om mig. Men det får vara som det är nu jag är nöjd men hyresvärden blir nog inte så lycklig 😂.

Satt och tecknade vid mitt skrivbord vilket jag alltid gör med intag av Stimulanser! Blir så förbannad varje gång jag suddar och kommer åt bordet det gnisslar och är ostadigt det är min sambos ord kan jag tilläga som hon hade innan vi blev tsm. Tillslut blev jag så fruktansvärt störd av detta jävla ljud kasta bordet upp o ner då får jag se att benen inte ens tillhör bordsskivan och ska sitta med 4 skruv på varje där sitter bara två för den som gjort att det inte orkat göra det ordentligt!
Jaaahaa fram med verktygslådan och nya skruv pundig som fan börjar skruva och laga bordet samtidigt som jag messar med telefonen dricker kaffe och springer fram o tillbaka mellan sterion och bordet.
Sådär skit bra nu är det klart stadigt är det också fan vad gött tänkte jag o blev skit nöjd. Tills jag ska vända bordet tillbaka på benen igen hahahaha har använt så långa skruvat så nu sitter bordet fast i golvet hahahaha 😂
Vilken jävla klåpare. Ni kan ju tänkaa hur det ser ut! Mvh ADHDx100

Hahaha, fyfan det där hade jag velat se med egna ögon.
Citera
2019-02-04, 00:08
Bannlyst
Brukade gömma mig i skogen eller leta skrot. Väldigt trevligt.
Citera
2019-02-06, 03:14
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Jag tycker punda är det där då man fastnar i saker och så går det timmar.

Det är rätt ok om man typ skriver nåt, städar, mekar m bilen diskuterar irl eller gör en hemsida

Jag känner mej dock aldrig så pundig som då jag ifastnat i ”mental pund”.

Då ligger jag och tänker högt på nåt jag ska säga till nån. Och så säger jag det i huvudet. Sen måste jag ändra lite. Ibland övergår det till att jag läser upp mitt tal högt, det känns bra.
Ofta är det nåt jag vill säga nån jag har mycket osagt till. Det är ofta väldigt många saker som ska ut. Hur skulle jag säga? Var börjar jag? ”Jo jag har velat säg det här till dig. Var ska jag börja? Jo jag kan ta ett exempel. Minns du första gången vi sågs? Då du” BlablBla. ”Det är ju DET jag menar. Ditt beteende då.
Sen har vi en annan sak. Jag är nog inte ensam om att tycka att tycka du ofta är ganska svår att då grepp om. Just detta med att du” blablaba

Så kan det gå 2 timmar då jag sitter och håller en tänkt monolog till en person , rättar, börjar om. Lägger till nåt litet humor inslag för att motvärka det dåliga & så vidare

Det är nog sämsta sortens pund näst efter tjackrunkning i 2 timmar.

Två timmar? Det är ju ingenting! Blev aldrig klar på mindre än fyra timmar, längsta jag suttit var drygt åtta timmar, haha... Då mådde inte kuken så bra kan jag säga! Men vet folk som suttit mycket, mycket längre också, så jag ligger i lä jag med.

I alla fall: mot slutet av min tjackkarriär hade jag tröttnat på det mesta med ruset, utöver kicken fåen första linan och självklart det absolut bästa med drogen: tjackrunken! Hände ganska många gånger att jag gick på fest eller satt hos någon annan pundare och tog lite men efter ett par timmar, även när man planerat att rejsa ihop, alltid hittade på en ursäkt att gå hem. Blev så totalt ointresserad av social interaktion (tvärtom som i början) och uttråkad av andra människor att jag inte kunde tänka på något annat än perverst jävla sex och hur mycket jag ville runka. Det värsta var nog när jag gick på fest, var jävligt taggad på kvällen, tog en lina och 30-45 minuter gick hem och letade skev jävla porr och runkade bort hela natten i stället, haha.

I dag är jag totalt ointresserad av tjacket, men tjackrunka kommer jag nog alltid sakna...
Senast redigerad av Punkliv 2019-02-06 kl. 03:17.
Citera
2019-02-07, 15:15
Medlem
Presentpappers avatar
Stå och diska som en galning för kung och fosterland. Diskade ett glas så intensivt att jag lyckades skära mig på kuppen. Höll i ett glas med sådan bestämdhet att glaset till slut skar in i knogen och det började blöda.
Citera
2019-02-09, 08:56
Medlem
Smaskibois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ociviliserad
Så de lovade att du skulle få centralstimulanta mot att du höll dig nykter i 6 månader, du lyckades, men de vägrade ändå skriva ut? Har jag fattat rätt? Fick du en adhd-diagnos under den här tiden eller hade du fått diagnosen tidigare i livet?

Visst funkar mikrodoser i vardagen utmärkt, brukar förbättra livet. Problemet som iallafall jag har är att jag aldrig klarar att mikrodosera, har klarar ett par veckor men sen har det eskalerat...

Jag fick en adhd utredning som barn och en som vuxen. Ja dom mer eller mindre lovade mig att dom skulle prova ut centralstimulerande, för jag har nog provat allt annat som finns, utan några störra framsteg. Nu har jag högt blodtryck och taskig lever så nu finns det ingen chans för mig att få rätt medicin. Så jag får microdosa tills det blir någon förändring i hälsan.
Citera
2019-02-16, 02:26
Medlem
Ociviliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaskiboi
Jag fick en adhd utredning som barn och en som vuxen. Ja dom mer eller mindre lovade mig att dom skulle prova ut centralstimulerande, för jag har nog provat allt annat som finns, utan några störra framsteg. Nu har jag högt blodtryck och taskig lever så nu finns det ingen chans för mig att få rätt medicin. Så jag får microdosa tills det blir någon förändring i hälsan.

Okej, synd att du inte kan få låga doser medicinskt amfetamin istället för gatutjack... hoppas det funkar bra för dig ändå!
Citera
2019-02-18, 14:28
Medlem
Presentpappers avatar
När man varit vaken ett eller två dygn och utvecklar en nojja kring mer eller mindre all social kontakt som existerar. Att gå ner för trapphuset och ut för att röka blir till ett stort projekt.

Man slinker ned snabbt och förhoppningvis obemärkt i trapphuset och hoppar till av det skumma ljudet som ekar och börjar genast investigera kring vem det kan vara som smyger längre ned längs trappen. Helvete!

Pulsen ökar då man är knappast är någon version av sig själv man vill dela med sig av, helt efterbliven helt enkelt. Kommer ned, ingen där...
-Hallå... hoho...?
Först då inser man att det var ljudet av sig själv man hade hört och inser att det hela var en dålig jävla idé men nu är det bara att fortsätta och slutföra det man påbörjat, ber till högre makter att ingen ska stå i vägen resten av resan som återstår.

Tänder och slappnar av, njuter av den godaste ciggen man banne sig någonsin rökt och tar in lugnet. Euforin utbytts snart mot den gamla hederliga nojjan åter igen, nu över hur långsamt det går komiskt nog och får ångest över om någon jävel till granne dyker upp när som helst och ser spektaklet. Den godaste ciggen i mannaminne till trots, man fimpar efter halva.

Nästintill springer sedan uppför trappan och pustar ut när man stänger ytterdörren som om man genomfört ett stordåd eller årets värsta kupp.
Senast redigerad av Presentpapper 2019-02-18 kl. 14:36.
Citera
2019-02-18, 14:36
Medlem
Blaxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
När man varit vaken ett eller två dygn och utvecklar en nojja kring mer eller mindre all social kontakt som existerar. Att gå ner för trapphuset och ut för att röka blir till ett stort projekt.

Man slinker ned snabbt och förhoppningvis obemärkt i trapphuset och hoppar till av det skumma ljudet som ekar och börjar genast investigera kring vem det kan vara som smyger längre ned längs trappen. Helvete!

Pulsen ökar då man är knappast är någon version av sig själv man vill dela med sig av, helt efterbliven helt enkelt. Kommer ned, ingen där...
-Hallå... hoho...?
Först då inser man att det var ljudet av sig själv man hade hört och garvar åt det hela. Men direkt efter inser man hur väck man måste vara och ber till högre makter att ingen ska behöva stå i vägen för mig på resan som återstår.

Tänder ciggen och slappnar av, njuter av den godaste ciggen jag för banne mig någonsin rökt. Euforin utbytts snart mot den gamla hederliga nojjan åter igen, nu över hur långsamt det går och får ångest över om någon jävel till granne dyker upp när som helst och ser spektaklet. Den godaste ciggen i mannaminne till trots, man fimpar efter halva.

Nästintill springer sedan uppför trappan och pustar ut när man stänger ytterdörren som om man genomfört ett stordåd eller årets värsta kupp.

Hahaha! Exakt så!!! Jag har hund. Föreställ dig den processen innan man väl har kommit ut 🤣😅
Citera
2019-02-18, 15:02
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaxa
Hahaha! Exakt så!!! Jag har hund. Föreställ dig den processen innan man väl har kommit ut 🤣😅

Haha, jo att vara låst kring ett sådant stort ansvar när man är tillräckligt smetad måste vara minst sagt problematiskt.

Å andra sidan ser man ut som man har ett tydligt mål kring varför man är ute och smyger runt kvarteret. Därför hamnar man inte i fullkomligt omotiverade situationer som när jag gick en omväg runt en främmande person tvärs över mot grannhuset. Han såg besvärad ut, som om jag upplevdes som ett hot och hade hade en plan på att rånmörda honom besinningslöst.

Nej, jag fick ju bara ett felaktigt intryck men nu är det för sent, haha. Total systemkolllaps i hjärnkontoret uppstår och jag är både påtänd och skakad av någon form av panikångest och går med raska, alldeles för stela och fumliiga steg till mitt hus och hoppas jag inte behöver träffa på grannfan någonsin igen.
Senast redigerad av Presentpapper 2019-02-18 kl. 15:08.
Citera
2019-02-19, 01:18
Medlem
Tw1steds avatar
Skurit upp klumpar på bordet där de legat buds i. Eller när man dammsuger runt och samlar på sig små grindade weed partiklar för att sen sätta de på hög lägga in i bongen för att sen få en djävulsk rökning då blir man nojig och tror det kanske kom med giftiga kemikalier
Citera
2019-03-09, 23:43
Bannlyst
Ganska pundig nu sitter med trosor nylonstrumpbyxor osv😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här