2019-02-14, 08:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Det är helt korrekt.
Två personer med grava missbruksproblem.
BO:s mamma uttryckte det lite som Du påstår...
Däremot lät det ju lite annorlunda när mamman uttalade sig i samband med domen.
Jag uppfattade det som att BO kunde häva ur sig rejält i samband med drogrus.
Det är ju ändå inget man skall dö för.
GM har ju alltid möjligheten att dumpa förhållandet. Jag menar det är ju en relation som var relativt ny....
GM har varit på väg ner i avgrunden under många år och jag tror det finns många i dennes närhet som borde ha reagerat mycket mer beslutsamt.
Herregud vuxen man som stundtals agerat som en 12:åring....

Kan aldrig tänka mig att åklagaren nöjer sig med denna löjligt milda dom. Förhoppningsvis blir det en höjning i Hovrätten.
Citera
2019-02-14, 08:44
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Kan aldrig tänka mig att åklagaren nöjer sig med denna löjligt milda dom. Förhoppningsvis blir det en höjning i Hovrätten.

Ja det blir garanterat ett överklagande.
Efter att ha läst FUP så är jag också väldigt förvånad över hur man fick ihop domen.
Trodde nog på som lägst 18 år fast troligen livstid...
För i helvete han tryckte ner kniven i halsen flertalet gånger.....
Att åka iväg och slänga knivar och därmed justera brottsplatsen före han larmade är ju dessutom likgiltighet så det sjunger om det....
Låt se vad som händer i hovrätten....
Citera
2019-02-14, 18:16
Medlem
motyls avatar
Det bara måste bli en överklagan, känner det på mig och tror att det blir så till 100 %. Dådet är såpass bestialiskt att det förhoppningsvis slutar med livstid.
Citera
2019-02-15, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Rätta mig om jag minns fel men var det inte i detta fall som brottsoffrets mamma visade viss förståelse för mördaren? Hennes dotter var väl drogmissbrukare och kunde bli aggressiv när hon inte fick som hon ville?

Märk väl att jag inte försvarar GM utan försöker förstå varför domen blev så mild.

Jo, visst. Men varken BOs eller GMs mor verkar vara några mönstermorsor.
Läs GMs mors förhör. Verkar inte vara den vassaste kniven i lådan.
De båda släkterna är hyfsat skilda åt socialt sett också. GMs mamma åker på golfresor med väninnan till Spanien , medans BOs mamma kämpar med lån hos banker bl a för att få ihop till dotters knarkskulder.
Finns ett förhör med en tidigare pojkvän till BO och han han har inte mycket till övers får BOs mor och styvpappa."Verkar inte helt frisk" tror jag han sa om mamman.
GM är värsta sortens drägg. Fin putsad fasad, bra jobb, pundare och numera mördare.
Hoppas HD skärper straffet ordentligt.
Citera
2019-02-15, 12:09
Medlem
Fritzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Ja det blir garanterat ett överklagande.
Efter att ha läst FUP så är jag också väldigt förvånad över hur man fick ihop domen.
Trodde nog på som lägst 18 år fast troligen livstid...
För i helvete han tryckte ner kniven i halsen flertalet gånger.....
Att åka iväg och slänga knivar och därmed justera brottsplatsen före han larmade är ju dessutom likgiltighet så det sjunger om det....
Låt se vad som händer i hovrätten....

Helt sjukt vilket milt straff få det dådet han gjorde. Just kniven i halsen är ju fan sinnessjukt...
Citera
2019-02-18, 13:52
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tre grabbar från Åhus sim figurerat i media sista tiden. Olika liv, olika öden. Alla i samma ålder.

David Johansson med rötter i Åhus, flyttar till Hollywood och blir sambo med Anna Anka.
Gästspelar i Hollywoodfruar.

Martin Antilla blev brottsoffer. Sadistiskt mördad av två missbrukare i K-stad.

Moberg sadistmördar sin lilla sambo i Åhus..

Tragiskt. Förstår dock inte riktigt din poäng. Menar du att samtliga fall är bortskämda brats, som via pappas kontakter sopat saker under mattan? Tyder väl snarare på att alla står lika inför lagen. David Johansson bör kanske inte heller sättas i samma liga som de andra två galningarna. Även om det helt klart är ett mycket udda val av partner.
Citera
2019-02-18, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackemore
Tragiskt. Förstår dock inte riktigt din poäng. Menar du att samtliga fall är bortskämda brats, som via pappas kontakter sopat saker under mattan? Tyder väl snarare på att alla står lika inför lagen. David Johansson bör kanske inte heller sättas i samma liga som de andra två galningarna. Även om det helt klart är ett mycket udda val av partner.
Nej avsikten var ingen antydan om brats. Hade ingen djupare avsikt med inlägget, men det var konstigt sammanträffande,
dessa tre, samma ålder, kanske klasskamrater, skolkamrater, märkligt.
Citera
2019-02-19, 13:01
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej avsikten var ingen antydan om brats. Hade ingen djupare avsikt med inlägget, men det var konstigt sammanträffande,
dessa tre, samma ålder, kanske klasskamrater, skolkamrater, märkligt.

Ah, då förstår jag. Ja det håller jag verkligen med om.
David och Anna Anka kanske hälsar på AM i fängelset.
Citera
2019-02-27, 12:16
Medlem
Någon som vet eller hört om domen är överklagad, av någon av parterna??
Citera
2019-02-28, 00:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
Någon som vet eller hört om domen är överklagad, av någon av parterna??

Inget nytt om det än. Det vore skandal om inte åklagaren överklagar. Försvarsadvokaten däremot lär ju vara nöjd.
Citera
2019-02-28, 16:38
Medlem
Försvaret kommer att överklaga, de meddelande dem samma dag domen kom.
Citera
2019-03-01, 08:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosen09
Försvaret kommer att överklaga, de meddelande dem samma dag domen kom.

Vad ska de överklaga? Vill de ha ner det till dråp och 10 år bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in