2019-03-01, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vad ska de överklaga? Vill de ha ner det till dråp och 10 år bara?

Försvaret ville ha max 8år i slutpläderingen, samt under nödvärn.
Citera
2019-03-01, 22:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosen09
Försvaret ville ha max 8år i slutpläderingen, samt under nödvärn.

Nödvärn borde väl vara lägre än 8 år? Varför vill han ha så högt straff i relation till det han åberopar? Man ska väl försvara sig själv utan att få fängelse. Om det kommer till mitt liv eller en annans ska väl jag inte få fängele för att jag väljer mitt eget.

Han tror inte ens på sin egen klients historia annars hade han begärt frigivning. Dessutom brukar inte nödvärn leda till att motparten dör. Vilket nonsens.
Citera
2019-03-02, 13:31
Medlem
Citat:
Nödvärn borde väl vara lägre än 8 år? Varför vill han ha så högt straff i relation till det han åberopar? Man ska väl försvara sig själv utan att få fängelse. Om det kommer till mitt liv eller en annans ska väl jag inte få fängele för att jag väljer mitt eget.

Han tror inte ens på sin egen klients historia annars hade han begärt frigivning. Dessutom brukar inte nödvärn leda till att motparten dör. Vilket nonsens.

Han yrkade främst på frigivning och nödvärn, i annat fall dråp och max 8 år. Jag tror att straffet kommer bli livstid i hovrätten.
Citera
2019-03-09, 01:48
Medlem
Terpentinos avatar
Andre@s M0berg har mycket riktigt överklagat domen --
så nu kan man hoppas han kommer få det straff han förtjänar
Citera
2019-03-09, 21:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Han yrkade främst på frigivning och nödvärn, i annat fall dråp och max 8 år. Jag tror att straffet kommer bli livstid i hovrätten.

Ja man vet knappt om man ska skratta eller gråta. Med tanke på övervåldet och den mycket talande blodbildsanalysen.
Hoppas HR skärper straffet.
Citera
2019-03-11, 12:14
Medlem
Två nya vittnen har försvaret kallat, en som kände till deras relation samt en tekniker som ska uttala sig om blodbildsanlysen. ( dock ingen som jobbat med fallet från polisen i Kristianstad)
Citera
2019-03-12, 08:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Två nya vittnen har försvaret kallat, en som kände till deras relation samt en tekniker som ska uttala sig om blodbildsanlysen. ( dock ingen som jobbat med fallet från polisen i Kristianstad)

Intressant. Jag undrar om inte denna oberoende utomstående tekniker är exakt vad som behövs för att skapa rimligt tvivel, tyvärr. Det vill säga om hen vittnar om att det visst kan ha varit självförsvar.
Citera
2019-03-13, 20:54
Medlem
Någon som vet när domen kommer... synnerligen grymt och grovt Mord, någon som sett några bilder från köket mm , det måste ha vart ett bloddränkt kök och hus som polisen kom till...
Stackars kvinna....
Citera
2019-03-13, 20:59
Medlem
Messerschmittzs avatar
Bara att hoppas att någon på denna kåk har ett ytterst trevligt samtal med den lilla uslingen till kvinno mördare.
Citera
2019-03-14, 10:00
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmittz
Bara att hoppas att någon på denna kåk har ett ytterst trevligt samtal med den lilla uslingen till kvinno mördare.
Händer så ytterst sällan så det t.o.m kan kallas sällsynt (såvida inte kvinnan har djupt kriminella bröder eller vänner som andra kåkfarare vill imponera på), fängelserna är ju fulla av andra våldtäktsmän, kvinnomördare och allmänt pack.
Citera
2019-03-14, 10:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Händer så ytterst sällan så det t.o.m kan kallas sällsynt (såvida inte kvinnan har djupt kriminella bröder eller vänner som andra kåkfarare vill imponera på), fängelserna är ju fulla av andra våldtäktsmän, kvinnomördare och allmänt pack.

Jag är tveksam till att de vågar röra en tidigare ostraffad medelklassunge som troligtvis har kontakter med både pengar och makt som kan göra livet surt för dem både inne i kåken och utanför.

Edit: inte ens de mest råbarkade kriminella vill stöta sig med medel- och överklassen.

Edit 2: t.o.m. domstolar ger dessa "brats" mildare straff så de har rättigheter och privilegier överallt.
Senast redigerad av Rosamund 2019-03-14 kl. 10:57.
Citera
2019-03-14, 17:36
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Jag är tveksam till att de vågar röra en tidigare ostraffad medelklassunge som troligtvis har kontakter med både pengar och makt som kan göra livet surt för dem både inne i kåken och utanför.

Edit: inte ens de mest råbarkade kriminella vill stöta sig med medel- och överklassen.

Edit 2: t.o.m. domstolar ger dessa "brats" mildare straff så de har rättigheter och privilegier överallt.
Är det verkligen så? jag tror snarare "urbrottslingar"/yrkeskriminella försöker utnyttja sådana personer(?).

Har (som tur är) ingen erfarenhet eller insyn i hur det är på svenska anstalter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in