Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Man behöver inte vara nån Einstein för att begripa att bara tanken att döda sina barn måste slitit fruktansvärt på föräldrarna och sänkt dom till botten. Fy fan.
Japp, helt frankt behöver man inte vara någon Einstein för att fatta en hel del i den här tråden, även om det underlättar. Eftersom jag härmed känner mig rätt färdig med vad som har hänt är det nu dags att gå vidare till nya äventyr i livet. Kommer säkert att följa tråden och kanske dyka upp igen om något nytt framkommer. Några av oss lyckades i eller utanför tråden i stora drag lista ut vad som hände för redan över ett år sedan och trots många tappra försök från en ivrig grupp, har ingen kunnat förkasta vår initiala hypotes. Istället har den blivit kraftfullt bekräftad av polis och forskare.
Min framtidsgissning är att det kommer att komma ytterligare bekräftelser men att vi fortfarande kommer att ha en, förvisso decimerad, men ändå liten grupp kvar som kommer att vidhålla att endast maken mördade hela familjen och att flickorna inte var sjuka. Denna lilla grupp kommer att bli mer och mer övertygade om att de har rätt, i takt med att ytterligare bekräftelser på att deras teori inte håller framkommer. Jag här i den här tråden lärt mig att det är så konspirationsteoretikern fungerar, den får näring av motstånd. Ju fler och ju kraftfullare bevis som talar emot den, ju större konspiration.
Jag orkar inte ens moralisera över beteendet längre även om jag tycker att det är synd och skam att man inte ägnar anhöriga den minsta hänsyn eller omsorg. De kan helt enkelt inte gå emot sin egen natur - de dansar bara till sina egna DNA. Tar man en större grupp människor som i den här tråden, kommer man alltid kunna vaska fram ett antal människor som inte har förmåga till bredare perspektiv.
Det är en av de livsbetingelser som man måste lära sig leva med och när man dessutom ur samma stora grupp finner så mycket visdom, fingertoppskänsla, kärlek, omtanke, omsorg, rättrådighet, jävlar anamma och civilkurage hjälper det en att bära de mer oempatiska och svagsinta.
Passion and Compassion, sa Eliasson.
Ja, alltid, i alla väder - Det är ledstjärnan!
Kram!