2019-02-17, 17:03
Medlem
jag är 15 år och någon sa att man var tvungen att vara 18 här, stämmer det? ? varför det?
Citera
2019-02-17, 17:07
Medlem
NeonCrosss avatar
Kan man ändra sitt användarnamn? Eller är man låst till det namnet man signeade upp med?
Citera
2019-02-17, 18:01
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
Kan man ändra sitt användarnamn? Eller är man låst till det namnet man signeade upp med?
Absolut inte. Du får leva med ditt NeonKors, eller skaffa nytt konto.
Citera
2019-02-17, 18:06
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
jag är 15 år och någon sa att man var tvungen att vara 18 här, stämmer det? ? varför det?
Ja, det stämmer. Från början fanns juridiska skäl som grund för att sätta en 18-årsgräns, när dessa försvann kvarstod regelverket - kanske för att signalera att det här är ett forum där man förväntas diskutera på en vuxen nivå.

Så skriver du att du är 15 år är det en signal till oss om att stänga av ditt konto för alltid (bannlysning).
Citera
2019-02-17, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ja, det stämmer. Från början fanns juridiska skäl som grund för att sätta en 18-årsgräns, när dessa försvann kvarstod regelverket - kanske för att signalera att det här är ett forum där man förväntas diskutera på en vuxen nivå.

Så skriver du att du är 15 år är det en signal till oss om att stänga av ditt konto för alltid (bannlysning).

Du ser ju att getz registrerades 2010 och har skrivit mer än 6000 inlägg. Stämmer detta var hen 7 år när hen blev medlem. Jag hittade så småningom efter långt letande tråden (FB) Vad är Bannlyst? /Mod där jag frågade något liknande och du svarade att det tas upp till diskussion. Tittar du på fler inlägg getz skrivit så verkar det som att hen är 18, då hen kunde svara på en fråga om bilar t ex.
Citera
2019-02-17, 18:31
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
Nej, du kan inte ändra användarnamn, men du kan starta en ny user.
Citera
2019-02-17, 18:33
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

En sanning med modifikation. Användare kan bli avstängda på tid beroende på hur nära de är 18-årsgränsen också. I alla fall vad som utannonseras.
Citera
2019-02-17, 18:58
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
En sanning med modifikation. Användare kan bli avstängda på tid beroende på hur nära de är 18-årsgränsen också. I alla fall vad som utannonseras.
Så är det.
Citera
2019-02-18, 18:48
Medlem
https://m.imgur.com/mMTXwCI
Vad menas med detta? Har postat ett inlägg på övrigt kategorin, antagligen väntar den på att bli granskad?
Kan inte gå in på inlägget i allafall
Citera
2019-02-19, 00:37
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfspelaren
https://m.imgur.com/mMTXwCI
Vad menas med detta? Har postat ett inlägg på övrigt kategorin, antagligen väntar den på att bli granskad?
Kan inte gå in på inlägget i allafall
Du har helt rätt i att inlägget väntade på att bli godkänt i Sista utvägen. Det var därför du inte kunde se det. Jag har nu godkänt inlägget.

Men...
Det var absolut ingen fråga för Sista utvägen utan för forumet Medicin och hälsa. Jag flyttade över tråden dit åt dig men du kan inte räkna med att alla är så snälla.

Jag rekommenderar att du bläddrar runt bland de olika forumen för att se vilket som passar bäst för din fråga. Läs även igenom de klistrade trådarna högst upp i forumen vad som gäller där. En del forum har lite speciella regler (som att Sista utvägen är förmodererat till exempel).

Sök också om det redan finns en befintlig tråd som du kan ställa din fråga i. Starta enbart en ny tråd om det inte finns någon som passar alternativt fråga någon av forumets moderatorer via PM (vilka det är står högst upp i varje forum) om du är osäker på något.
Citera
2019-02-24, 22:57
Medlem
Hedemora86s avatar
Kan man få permission på FB?

Jag har fått flera varningar på kort tid och vill inte bli avstängd. Är jag nära en ban? Jag blir varnad mest för offtopic men jag är en sån person liksom, typ en vanlig off topic snubbe bara. Kan FB visa empati för detta?
Citera
2019-02-24, 23:01
Medlem
Strychnos avatar
Nej, du blir avstängd precis som alla andra som postar OT-inlägg och får varningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in