Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Tror jag också. Jag tycker SD var mer eller mindre osynliga sedan 2016. Det finns mängder av bollar de kunde smashat in som de duckat för. Den krassa ekonomiska utvecklingen i kommunerna och konjunkturen kommer antagligen få folk att till slut inse att återvandring är det som kommer gälla och då är det AfS.
Betänk att SD, M och S nu slår på stora trumman om hur de ska utvisa folk. M och S är totalt icke trovärdiga i den frågan. SD har kvar att bekänna färg men de kunde haft ett tuffare program om de menade allvar. AfS behövs på samma vis som SD behövdes 2010-2015.
Jag tror inte heller varken S eller M kommer igen. Man har förbrukat förtroendet. Jag vet en del som sannolikt kommer rösta på M i år, men de gör det av gammal vana och de är egentligen svinförbannade över samhällsutvecklingen.
I Nederländerna föll S från 25% till 6% för mindre än ett år sedan
Om M har 15-18%, S har 20-22% var kommer då resten av rösterna hamna om SD landar på 26%, måntro?
Att sossarna fallersom en sten kan utläsas bland annat utifrån den panik som lägrat sig i PARTIET. Nya förslag och löften. Varje dag. Från morgon till middag och kväll.
Nu förekommer det dessutom tvärvändningar i politiken, och Löfvén törs inte ens möta sina motståndare i debatt.
Troligen finns det hemliga OU som utvisar att SD är större än vad som visas i media och att s riskerar att förlora mer.
Men moderaterna lever lika farligt. För dem gäller dock att det till en del kan repareras med partiledarbyte efter valet.
Men för sossarna som upplevts som en stat i staten - eller snarare som en STAT ÖVER STATEN - kommer nog förändringens vindar att sarga dem även efter valet. För ingen vill kännas vid en översåte utan makt.