2019-02-17, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malkvarnen
Frida Karlsson bara 7a. Grip, avgå nu.

Frida kom nyligen från sjukdom och tävlade på hög höjd, tror även att svenska folket hade aningen för höga förväntningar när det gäller leverans under detta lopp. Däremot att du har avgångskrav på Grip efter att totalmissat Hagström. Han borde självmant säga upp sig efter den tabben. Helt otroligt att man inte ger henne chansen när hon hade fått chansen i, notera, vilket annat land som helst!
Citera
2019-02-17, 10:51
Medlem
Ostrobothnias avatar
KEPA!

Kyllönens faftfördelning ngt rätt sjukt det också, 45 vid första 10 imål. Nissinen 23 också ett smart lpp, hade man kamske inte förväntat sig inför säsongen. Lämsä får nog ta ny fart i ScanCup eller vad som nu ligger närmast till hands.

Zhamablova på 5 e liten överraskning, Carl på 6e bland det bästa också på en tid.

Svendsen bästa norska även på maratonndistansen 10 km.
Citera
2019-02-17, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodhiutah
Frida är svenskt snygg, hon kommer bli en bra representant för Sverige, snyggare än Johaug
Handlar inte den här tråden om skidåkning? Så jävla tröttsamt att kvinnliga idrottares utseende alltid ska recenseras.
Citera
2019-02-17, 10:52
Medlem
Dagens överraskningar var ändå oväntat starka finskor, oväntat svaga ryskor och Fändrich.

TV-produktionen klassiskt italiensk dessvärre, bara två mellantider i bild är ju som det var när man ser gamla lopp från 80-talet. Tycker ändå Cogne är bättre än typ Dresden och deppigt tomma Otepää (trots en riktigt bra 5km-slinga).
Citera
2019-02-17, 10:53
Medlem
Väldigt dåliga placeringar för övriga svenskor. Är väl Rönnlund som gör det okej i sammanhanget med att ta sig in på poängplats. Vinsa gick på den största smällen, om Karlsson öppnade hårt var Vinsa(tvåa 800m) det upphöjt till tio. Tappade två minuter andra varvet. Frida var faktiskt snabbaste svenska även på andra varvet..
Citera
2019-02-17, 10:53
Medlem
Waterfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zacker
Njaaa, jag tycker mig kunna skönja ett mönster... Fast jag kanske inbillar mig, vad vet jag.

Den ungdomliga entusiasmen försvinner förhoppningsvis med lite rutin.
Citera
2019-02-17, 10:57
Bannlyst
Går inte VM på hög höjd likt det idag?
Citera
2019-02-17, 10:58
Medlem
rainbowias avatar
Kul med Niskanen och Fähndrich vilket också ger extra dimensioner till VM-stafetten.
Frida, vilken vinnarskalle (kommande), råder inget tvivel om att hon kommer ha stora framgångar i framtiden. Behövs nog lite löp innan stafetten för att lugna hennes "spring i benen".

Spa-Anna nästbästa svenska, det var väl bra.

Btw är Kyllönen aktuell för stafett?
Citera
2019-02-17, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodhiutah
Går inte VM på hög höjd likt det idag?
Lite lägre. Cogne ca 1500 m.ö.h. Seefeld ca 1200 m.ö.h.
Citera
2019-02-17, 11:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Frida Karlsson berättade själv, utan att hon kanske tänkte på det, hur fel öppningen blev:

- På lågland hade det hållit.

Tror att Frida karlssons största framtida utmaning är hennes konstitution. Hon är smal som en sticka. Hon behöver muskla på sig och läpparna ser inte såriga ut.
Citera
2019-02-17, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Classe4
Från Fridas lopp till Hagströms under gårdagen, frågan är riktad till alla "kunniga" därute, hur i hela fridens namn kan blindstyret och skojaren Grip missa att ta med stjärnskottet Hagström till VM? Jag menar in på Svtplay och kika gårdagens bronslopp. Notera vid mållinjen! Alla, ingen överdrift nu överhuvudtaget, alla ramlar som stockar och "dör" i princip. Men vad gör Hagström? Helt oberörd som ett proffs står hon bredvid de andra och låtsas som om ingenting precis hänt.

Frågan lyder helt enkelt, hur kunde blindstyret Grip med att inte ta med denna underbara rookie till VM? Kan Grip se sig själv i spegeln efter detta i mina ögon helt absurda beslut?

Grip är en förlegad produkt av jante-generationen där allt vad nytänk och utveckling i ung ålder ratas.

Han är enfaldigt skolad där allt ska vara som det alltid varit. Uttagningar till mästerskap görs efter stelbent mall med påtryckningar från inre kretsen inramat med blaskigt kaffe och torra kanelbullar.

Idioten Grip har försummat många talanger genom att inte fånga upp talangerna i rätt utvecklingsfas och i rätt fas under säsongerna. Att bara ge talangerna chansen mot slutet av säsongerna är så efterblivet att det bara kan finnas ett stolpskott som kan ta ett sådant beslut.

Hagström borde självklart kommit med till VM och Frida borde självklart givits tillfälle att lägga upp säsongen på ett annorlunda sätt med senior-VM som främsta mål. Nu är det risk att pga Grips idiot-beslut att hon redan peakat för säsongen och dessutom får dras med sviter av luftrörsproblem i flera månader.
Citera
2019-02-17, 11:01
Medlem
Bästa svenska på 7 e plats och bästa norska på 11:e. Skönt för sporten med lite omväxling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in