Från Fridas lopp till Hagströms under gårdagen, frågan är riktad till alla "kunniga" därute, hur i hela fridens namn kan blindstyret och skojaren Grip missa att ta med stjärnskottet Hagström till VM? Jag menar in på Svtplay och kika gårdagens bronslopp. Notera vid mållinjen! Alla, ingen överdrift nu överhuvudtaget, alla ramlar som stockar och "dör" i princip. Men vad gör Hagström? Helt oberörd som ett proffs står hon bredvid de andra och låtsas som om ingenting precis hänt.
Frågan lyder helt enkelt, hur kunde blindstyret Grip med att inte ta med denna underbara rookie till VM? Kan Grip se sig själv i spegeln efter detta i mina ögon helt absurda beslut?
Frida sjua, en mycket bra premiär, och en viktig lärdom som hon precis själv konstaterade.
Besvikelsen gick dock inte att dölja, vilket är bra. Det är en förutsättning för alla stora åkare att ha den vinnarskallen.
Intressant f ö att Ojala vill se Frida i Skiathlon på VM, bl a pga att det är masstart och då inte går att förivra sig på samma sätt. För hoppas då att den "nya Johaug" inte försöker hänga med den gamla, för då tror jag tyvärr att risken är stor att hon spränger sig.
Men en klassisk sträcka på stafetten känns given, hoppas Grip & Co tycker det med.