2019-02-17, 08:35
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MainStreet
Ungdomar är inte politiska. Än mindre extremt politiska. Många unga svenska tjejer skulle inte ens kunna svara korrekt på vem Ronald Reagan var. De har säkert hört namnet men kan inte riktigt placera det. Däremot har de koll på dokusåpa-deltagare. Trump är en dokusåpa-karaktär och inte en konventionell politiker. Unga svenska tjejer bryr sig inte om amerikansk politik. Hur många av dem hade kunnat svara korrekt på ens en enkel fråga som vem som är republikanernas gruppledare i Representanthuset?

På min arbetsplats jobbar 80 personer. Av dessa vet jag vad tre personer röstade på i senaste Riksdagsvalet.

Är det någon ny "The Game"-handbok som kommit ut eller var kommer dessa konstiga idéer från? Att du ska förföra kvinnor genom att prata politik. Varför inte testa att prata kvantfysik, senmedeltida krigskonst eller något annat nördigt? Lär vara lika framgångsrikt i att få henne att se dig som en sexuell varelse.

Herregud, men jag vet inte riktigt vart du lever någonstans, inte är det i riktiga Världen i alla fall, Sverige är ett extremt politiserad land och tjejer pratar extremt mycket politik i Universiteten.

Din arbetsplats är inte en miniatyr av Sverige.

Jag håller annars med att kvantfysik är underbar ämne för att få upp sexuell laddning, ingen annan del i fysik/matematik (kanske relativitetsteorin) fungerar särskilt bra i jämförelse.
Citera
2019-02-17, 08:40
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ditt problem är att allt ditt umgänge verkar vara med människor som är endimensionella Flashback-karikatyrer. En nazist som bara pratar om judar. En fullblodsfeminist som enbart pratar om könsmaktsordningen (givetvis helt otänkbart att hon någonsin skulle kunna prata om något annat som en trevlig restaurang hon besökt, senaste filmen hon såg på bio, resmål hon vill besöka, vad hon ska hitta på i helgen, med mera). Du skulle kunna göra ett sketch-program baserat på dessa historier.

Han pratade mycket om judekonspirationer och jag gissade just därför att han var på gränsen nazist (han var ingen NMR med rakad huvud eller liknande). Vidare, sa jag inte att hon bara pratade om könmaktsordningen (använde inte ens ordet!) utan att hon babblade massa politik. Du får ju givetvis tro på vad du vill, men jag tror just inte att du riktigt lyssnar på folk omkring dig (vilket du inte har gjort i denna tråd). Du kanske lever i din egen lilla bubbla?

Svenskar babblar mycket politik (definitivt i internationell jämförelse), men din arbetsplats, där du kanske levt senaste decennierna, kanske råkar vara ett ställe där det är en no-no.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-17 kl. 08:47.
Citera
2019-02-17, 08:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Att uppfostra flickor till kvinnor genom att män är något sjukt, skadligt, att manliga sexuella uttryck är kvinnoförtryckande, att kuken är något mycket skadligt för flickor och kvinnor.

Jaha. Du trodde att jag diskuterade dig och dina väninnor. Det gjorde jag inte. Här är du inte i centrum.

Det är ingen som uppfostras till att tycka att en kuk är något sjukt, skadligt eller äckligt. Däremot kan det skilja hästlängder på en kuk och en annan kuk, rent attraktivitetsmässigt. De män som lyckas sätta den "standarden" att kukar är hemska, farliga och äckliga, klarar det bra på egen hand, behövs ingen hjälp av någon utomstående kraft för det SkrotNisse.
Citera
2019-02-17, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Herregud, men jag vet inte riktigt vart du lever någonstans, inte är det i riktiga Världen i alla fall, Sverige är ett extremt politiserad land och tjejer pratar extremt mycket politik i Universiteten.

Din arbetsplats är inte en miniatyr av Sverige.

Jag håller annars med att kvantfysik är underbar ämne för att få upp sexuell laddning, ingen annan del i fysik/matematik (kanske relativitetsteorin) fungerar särskilt bra i jämförelse.

Nej, svenskar är mindre politiskt aktiva än någonsin. Alla politiska partier har tappat medlemmar. Alla partier har svårt hitta folk. Siffror från USA visar att politiska manifestationer på campus är betydligt ovanligare än för några decennier sedan.

Unga tjejer pratar inte extremt mycket politik.

Min arbetsplats, de jag gick i skolan med, tjejer jag träffar på fester och krogen, släkt och vänner, vad jag tjuvlyssnar på i kollektivtrafiken är ett bättre tvärsnitt av befolkningen än din Monty Python-studentkorridor med iskalla judebabblande nazister och radikalfeminister som skriker om könsmaktsordningen till alla som har oturen att hamna i hennes närhet.
Citera
2019-02-17, 08:51
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Nej, svenskar är mindre politiskt aktiva än någonsin. Alla politiska partier har tappat medlemmar. Alla partier har svårt hitta folk. Siffror från USA visar att politiska manifestationer på campus är betydligt ovanligare än för några decennier sedan.

Unga tjejer pratar inte extremt mycket politik.

Min arbetsplats, de jag gick i skolan med, tjejer jag träffar på fester och krogen, släkt och vänner, vad jag tjuvlyssnar på i kollektivtrafiken är ett bättre tvärsnitt av befolkningen än din Monty Python-studentkorridor med iskalla judebabblande nazister och radikalfeminister som skriker om könsmaktsordningen till alla som har oturen att hamna i hennes närhet.

Hur längesedan var det du själv besökte någon studentmiljö på riktigt?

Alla vet att arbetsplatser, speciellt i privata sektorn, har en no-no kring att diskutera politik.

Jag köper verkligen inte din bild av verkligheten. Återigen kan du inte ens lyssna på vad jag själv säger utan hittar på att hon babblar om könmaktsordningen, ännu en gång, när jag bara sa att hon babblade politik.

Du hör bara det du själv säger.
Citera
2019-02-17, 08:52
Medlem
Citat:
Han pratade mycket om judekonspirationer och jag gissade just därför att han var på gränsen nazist (han var ingen NMR med rakad huvud eller liknande). Vidare, sa jag inte att hon bara pratade om könmaktsordningen (använde inte ens ordet!) utan att hon babblade massa politik. Du får ju givetvis tro på vad du vill, men jag tror just inte att du riktigt lyssnar på folk omkring dig (vilket du inte har gjort i denna tråd). Du kanske lever i din egen lilla bubbla?

Svenskar babblar mycket politik (definitivt i internationell jämförelse), men din arbetsplats, där du kanske levt senaste decennierna, kanske råkar vara ett ställe där det är en no-no.

Svenskar pratar ovanligt lite om politik i internationell jämförelse. Fransoser, italienare, amerikaner, araber och massa andra folk är mycket mer politiska. Gula västarna i Sverige? Helt otänkbart oavsett rallying cause.
Citera
2019-02-17, 08:54
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Svenskar pratar ovanligt lite om politik i internationell jämförelse. Fransoser, italienare, amerikaner, araber och massa andra folk är mycket mer politiska. Gula västarna i Sverige? Helt otänkbart oavsett rallying cause.

Det är därför att nästan bara vänstern babblar politik, därför som de där "vi är 87%" och "vi är 94%" rallys var stort bland unga svenska tjejer.

Gula västarna kan inte inträffa för att högern inte har några gräsrötter.
Citera
2019-02-17, 08:56
Medlem
Citat:
Hur längesedan var det du själv besökte någon studentmiljö på riktigt?

Alla vet att arbetsplatser, speciellt i privata sektorn, har en no-no kring att diskutera politik.

Jag köper verkligen inte din bild av verkligheten. Återigen kan du inte ens lyssna på vad jag själv säger utan hittar på att hon babblar om könmaktsordningen, ännu en gång, när jag bara sa att hon babblade politik.

Du hör bara det du själv säger.

Spelar ingen roll om hon pratade om patriarkatet, bensinskatt eller hazarbarn. En ung svensk tjej som enbart pratar om politik är extremt icke-representativt. Jag är 27 år gammal och många tjejer jag träffar studerar. Var och varannan människa idag har erfarenhet av eftergymnasiala studier.
Citera
2019-02-17, 08:58
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Spelar ingen roll om hon pratade om patriarkatet, bensinskatt eller hazarbarn. En ung svensk tjej som enbart pratar om politik är extremt icke-representativt. Jag är 27 år gammal och många tjejer jag träffar studerar. Var och varannan människa idag har erfarenhet av eftergymnasiala studier.

Du har inte sett de häckla i grupp i Universitetskorridorer antar jag, skulle tro att du mest träffar de i dejter? Man undviker ju oftast prata politik i första dejten.

Fråga: hur går det då när du börjar ingå relation med tjejer, när börjar de öppna upp sig kring politik?
Citera
2019-02-17, 09:01
Medlem
Citat:
Det är därför att nästan bara vänstern babblar politik, därför som de där "vi är 87%" och "vi är 94%" rallys var stort bland unga svenska tjejer.

Nej, det var inte stort.

Citat:
Gula västarna kan inte inträffa för att högern inte har några gräsrötter.

Vänstern kan inte heller göra en Gula västarna i Sverige.

Största demonstrationerna någonsin i Sverige var för övrigt högerns demonstrationer mot löntagarfonder på 80-talet.
Citera
2019-02-17, 09:10
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Nej, det var inte stort.

Vänstern kan inte heller göra en Gula västarna i Sverige.

Största demonstrationerna någonsin i Sverige var för övrigt högerns demonstrationer mot löntagarfonder på 80-talet.

Du jämför ändå med vad som varit världens mest politiserade land (Frankrike) sedan hundratal år tillbaka.

Sverige har i jämförelse med våra nordiska grannländer extremt politiserad samhälle.
Citera
2019-02-17, 09:10
Medlem
Citat:
Du har inte sett de häckla i grupp i Universitetskorridorer antar jag, skulle tro att du mest träffar de i dejter? Man undviker ju oftast prata politik i första dejten.

Fråga: hur går det då när du börjar ingå relation med tjejer, när börjar de öppna upp sig kring politik?

Känner man någon bra är det mer naturligt prata politik än med mer ytliga kontakter. Men de flesta är inte superintresserade och vill prata politik varje dag. Även av de vänner jag har som är politiskt engagerade (känner några stycken i SSU) så består majoriteten av samtalstiden av andra ämnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in