2019-02-16, 09:59
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja, håller med. Hur stor åldersskillnad pratar du om när du säger "äldre"?
Jag är visserligen en temperamentsfull person själv och har lätt till affekt, och har heller inget problem med en man som har kort stubin och lätt till affekt, då det blir en kort explosion och sen är det över. En man som har lätt till affekt kan också vara väldigt attraktiv, beroende på vilket sätt han hanterar det.
Håller dock med om att lugna och konsekventa män är bra för hälsan. Även kvinnor egentligen, men man tänker ju inte på kvinnor på samma sätt. Och antalet kvinnor med "låter det rinna av" egenskaper är betydligt färre skulle jag uppskatta.
10 plus år.

Ja hellre kort stubin än någon som går och är långsur! Min kille är väldigt kärleksfull och har inga problem att visa det, men han låter ingen sätta sig på honom vilket märks. Han har inte heller den där extrema bitterheten som verkar vara grunden till tråden som den där, jag menar om man nu är så nöjd med att "överge svenska kvinnor", varför ägna spaltmeter åt just dem liksom? Något går inte ihop
Citera
2019-02-16, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Visst, men en gammal hederlig macho-svensk man med kalla blå ögon (Persbrandt) utan arabens assymetri, kortväxt, låga iq och Joe Pesci-liknande kompensationsmaskulinitet räknas som bättre älskare i alla tider.

De flesta har sin bild av Persbrandt från hans roll som Gunvald Larsson som helt klart innehöll mycket kompensationsmaskulinitet.

Att vara lång och ha symetriskt ansikte är fördelaktigt. Dock är ju det, till skillnad från maskulint beteende, inget man kan påverka.

Hög IQ är inte en sexuell fördel eftersom kvinnor snarare belönar social intelligens.

Citat:
Svenska män bör bli mer maskulina efter egna parametrar, når de upp till sin potential kommer de givetvis slå araben på alla fronter (även vid krig ifall det skulle behövas).

Naturligtvis efter egna parametrar. Dock tror jag vissa svenska kulturella karaktärsdrag måste offras, som det tystlåtna och introverta, om man mer vill ses som lover-typen.

Svenska samhället står helt handfallet bara för att några invandrarkillar har gängkrig. Dagens svenska mäns konflikträdsla är nog det sämsta tänkbara karaktärsdrag för att bemöta aggressiva kaoskulturer. Araber har väl dessutom genom historien varit extremt svåra att besegra militärt (om man inte haft stort militärteknologiskt övertag). Men ens idag är det ju svårt till och med för USA att vinna segrar i muslimska världen. Blir bara evighetslånga krig de till sist tvingas backa ut ur.

Som sagt, inte ideal för svenska män eftersom jag håller med om att man måste utgå från egna premisser.
Citera
2019-02-16, 10:12
Medlem
Citat:
Detta har att göra med våldskapital. Inte så mycket annat tror jag. Den som har yttersta fysiska makten har per definition makten. Resten underkastar sig av ren överlevnadsinstinkt.

Man ser ibland skribenter här som skriver hur vidrigt det är av kvinnor i krig att alliera sig med fienden när deras egna män bragts om livet. Mycket underligt resonemang då människans överlevnadsinstinkt är den starkaste där finns. Det vore snarare konstigt om kvinnorna ställt upp sig på rad för ett nackskott, istället för att hantera rådande situation på det mest konstruktiva sätt.
Kvinnor har alltid fått anpassa sig till mäns vansinnigheter på grund av fysiken och mäns aggressiva mentalitet.

Nej, det är inte bara våldskapital utan kvinnans behov av att passa in socialt. Kvinnor behöver inte bara ora sig för att någon ska slå henne utan också att folk ska gilla henne så de kan försörja och ta hand om henne.

I Sverige har ordningen varit marxistisk och då ser kvinnor till att anpassa sig efter det.
Citera
2019-02-16, 10:18
Medlem
Citat:
Detta har att göra med våldskapital. Inte så mycket annat tror jag. Den som har yttersta fysiska makten har per definition makten. Resten underkastar sig av ren överlevnadsinstinkt.

Man ser ibland skribenter här som skriver hur vidrigt det är av kvinnor i krig att alliera sig med fienden när deras egna män bragts om livet. Mycket underligt resonemang då människans överlevnadsinstinkt är den starkaste där finns. Det vore snarare konstigt om kvinnorna ställt upp sig på rad för ett nackskott, istället för att hantera rådande situation på det mest konstruktiva sätt.
Kvinnor har alltid fått anpassa sig till mäns vansinnigheter på grund av fysiken och mäns aggressiva mentalitet.
Det är väl högst hederslöst om inte annat. Jag förstår principen av överlevnadsinstinkt, men en person med heder dör hellre med hedern i behåll.
Citera
2019-02-16, 10:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Det är väl högst hederslöst om inte annat. Jag förstår principen av överlevnadsinstinkt, men en person med heder dör hellre med hedern i behåll.
Nu är inte överlevnadsinstinkt en princip utan den mest biologiskt rotade instinkt vi har. Den driver allt beteende i grunden. Finns ingenting som överträffar den hos människor och djur som grupp.
Heder däremot är något socialt konstruerat.
Männen blev dödade oavsett, de stod alltså aldrig i valet av att underkasta sig eller dö.

Varför skulle annars tortyr fungerat som metod genom tiderna?
Senast redigerad av Moment22x22 2019-02-16 kl. 10:26.
Citera
2019-02-16, 10:25
Avslutad
Citat:

Ok. Att hora för övermakten är "konstruktivt". Samtidigt väljer män att dö eller få ben och armar avskjutna för att skydda dig och dina barn..
Citera
2019-02-16, 10:26
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
10 plus år.

Ja hellre kort stubin än någon som går och är långsur! Min kille är väldigt kärleksfull och har inga problem att visa det, men han låter ingen sätta sig på honom vilket märks. Han har inte heller den där extrema bitterheten som verkar vara grunden till tråden som den där, jag menar om man nu är så nöjd med att "överge svenska kvinnor", varför ägna spaltmeter åt just dem liksom? Något går inte ihop
Men det är liksom poängen med denna! Att män har fått nog av svenska kvinnorna!. Det finns ju spaltmeter om kvinnornas förtryck av män, om jämlikhet m.m... varför denna spaltmeter?
Om nu kvinnorna är inte nöjd med sin man av olika orsaker, de borde söka sig vidare. Så ungefär resonera du? Denna tråd har visat sig många kvinnor blir illa till sig, tar åt sig mycket. De blir upprörda för män har fått nog! Och vill ha jämlikhet för män!
Citera
2019-02-16, 10:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ok. Att hora för övermakten är "konstruktivt". Samtidigt väljer män att dö eller få ben och armar avskjutna för att skydda dig och dina barn..

Nu är inte överlevnadsinstinkt en princip utan den mest biologiskt rotade instinkt vi har. Den driver allt beteende i grunden. Finns ingenting som överträffar den hos människor och djur som grupp.
Heder däremot är något socialt konstruerat. Om alla män i en by blivit dödade i princip, vad skulle kvinnorna göra tycker du?
Männen blev dödade oavsett, de stod alltså aldrig i valet av att underkasta sig eller dö.
Varför skulle annars tortyr fungerat som metod genom tiderna?
Citera
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim

Vi män har nog faktiskt varit mer romantiska av oss, med det där att dö med heder i behåll förre underkastelse (har troligen att göra med att det genetiskt är bra för stammen ifall några unga män är beredda att dö för något större än de själva).

Kvinnor är bärare av livet, de anpassar sig oftast hellre än att dö. Livet har större egenvärde för dem, i alla dess former.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-16 kl. 10:41.
Citera
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men det är liksom poängen med denna! Att män har fått nog av svenska kvinnorna!. Det finns ju spaltmeter om kvinnornas förtryck av män, om jämlikhet m.m... varför denna spaltmeter?
Om nu kvinnorna är inte nöjd med sin man av olika orsaker, de borde söka sig vidare. Så ungefär resonera du? Denna tråd har visat sig många kvinnor blir illa till sig, tar åt sig mycket. De blir upprörda för män har fått nog! Och vill ha jämlikhet för män!

Få av dig offerkoftan.
Citera
2019-02-16, 10:31
Medlem
Citat:
Nu är inte överlevnadsinstinkt en princip utan den mest biologiskt rotade driften vi har. Finns ingenting som överträffar den hos människor och djur som grupp. Heder däremot är något socialt konstruerat.
Det du säger är att det är förståeligt att kvinnor allierar sig med fienden. Du får gärna utveckla det lite mer tack.

Ur ett biologiskt perspektiv kan jag ha förståelse för det, alltså att kvinnor söker sig till framgångsrika män(vilket fienden i det här avseendet skulle vara då dom blev vinnarna).
Citera
2019-02-16, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Visst. Att svenska män ska man-up är ju mitt eviga narrativ härinne, men jag tänker inte slåss för att svenska män ska skaffa en fake fasad av machoism och arabisk kärringbeteende bara för att få ligg med pantade svenska tjejer.

Lite jävla heder ska man ju ha.

Det behöver ni inte heller. Var er själva, mogna och ta ansvar ( liksom vi kvinnor ) En typ "macho aggressiv" är det faktiskt få normala kvinnor som vill ha.

Självkänsla och pondus märks på ett annat sätt och är attraktivare. Det inrymmer klokskap men också ödmjukhet och att kunna lyssna emellanåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in