2019-02-17, 07:36
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MainStreet
99% av unga tjejer bryr sig inte om politik. Har aldrig någonsin varit med om att en tjej jag raggar på börjar prata om Solana (de flesta unga tjejer vet inte vem hon var). Jag har ingen aning om tjejen jag precis träffade på festen/utestället röstade MP eller M eller något annat. De flesta människor är inte så intresserade av politik att det är givet ämne att diskutera med nya människor man träffar.

Och om hon tillhör minoriteten tjejer som bryr sig något om politik och om hon är attraherad av dig kommer du bara växa av att säga din egen åsikt istället för att bara hålla med henne. Hon vill då närmast be om ursäkt för att hon tycker annorlunda än dig.

Det är i Universitetsmiljöer jag oftast raggat, speciellt på yngre dagar. De är jävligt politiska av sig, och diskuterar nästan jämt politik i rasterna. Går inte att undgå det heltenkelt. Statsvetare, litteraturvetare, filosofitjejer, kulturtjejer...har dock aldrig gått så långt in i "moderskeppet" som till genusvetarna. Jag antar att konkurrensen där alltid var jävligt enkel att handskas med, sedan är typ 80% tjejer i sådana kurser, en hel del sexuell frustration känner jag av där.

En till sak är att jag sällan kommer in någonstans i stureplan, men i Södermalm är ju enkelt att vandra omkring mellan barer.

Det finns en laddning som uppstår ifall man har en ordentlig annan åsikt i stora hjärtefrågan, men det måste komma ut på rätt sätt, annars kan det bli himlande med ögonen, stelt och onaturligt. Det fanns en tjej förlängesedan som klart och tydligt till och med sökte omvända mig till vänsterkanten genom sex kändes det som.

Tror att det heltenkelt gav sexet någonslags djupare innebörd åt henne.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-17 kl. 07:39.
Citera
2019-02-17, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Att få en svensk vänstertjej som babblar hela dagarna om toxisk maskulinitet och otäcka konstiga kukar att plötsligt bli helt våt av din kuk; det är ju, faktiskt, åtminstone en utmaning.

Var någonstans hittar du svenska tjejer som vill prata hela dagarna om otäcka konstiga kukar med dig? Aldrig träffat en sådan tjej. 99% av allt som påstås om svenska tjejer i denna tråd är ju bara påhitt.

Dessutom är det thailändskor och inte svenskor som har en fäbless för att hugga av penisen på män:

https://www.theguardian.com/education/2012/nov/19/improbable-research-thai-women-cut-off-penis
Citera
2019-02-17, 07:44
Medlem
Citat:
Det är i Universitetsmiljöer jag oftast raggat, speciellt på yngre dagar. De är jävligt politiska av sig, och diskuterar nästan jämt politik i rasterna. Går inte att undgå det heltenkelt. Statsvetare, litteraturvetare, filosofitjejer, kulturtjejer...har dock aldrig gått så långt in i "moderskeppet" som till genusvetarna. Jag antar att konkurrensen där alltid var jävligt enkel att handskas med, sedan är typ 80% tjejer i sådana kurser, en hel del sexuell frustration känner jag av där.

En till sak är att jag sällan kommer in någonstans i stureplan, men i Södermalm är ju enkelt att vandra omkring mellan barer.

Det finns en laddning som uppstår ifall man har en ordentlig annan åsikt i stora hjärtefrågan, men det måste komma ut på rätt sätt, annars kan det bli himlande med ögonen, stelt och onaturligt. Det fanns en tjej förlängesedan som klart och tydligt till och med sökte omvända mig till vänsterkanten genom sex kändes det som.

Tror att det heltenkelt gav sexet någonslags djupare innebörd åt henne.

De flesta universitetstjejer är inte väldigt politiska. Inte ens de som är politiska börjar prata politik när de träffar nya människor. Jag hade en arbetskamrat som var med i Fi. En söt tjej och vi pratade varje dag. Hon började aldrig prata om politik, Solanas, mansskatt.

Raggar du tjejer på Södermalms barer så kommer de inte börja prata om politik.
Citera
2019-02-17, 07:47
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Var någonstans hittar du svenska tjejer som vill prata hela dagarna om otäcka konstiga kukar med dig? Aldrig träffat en sådan tjej. 99% av allt som påstås om svenska tjejer i denna tråd är ju bara påhitt.

Dessutom är det thailändskor och inte svenskor som har en fäbless för att hugga av penisen på män:

https://www.theguardian.com/education/2012/nov/19/improbable-research-thai-women-cut-off-penis

Nej, jag har aldrig talat med sådana tjejer, svarade bara på lillskrots extrema påstående. Skulle en fysiskt attraktiv tjej tala om konstiga kukar så skulle det vara intressant att se hur länge fasaden håller när lust bubblar till ytan.

Däremot har man haft tjejer som inte kunnat tala om så mycket annat än patriarkatet och könmaktsordningen. Kommer ihåg en riktig misogyn jävel som var närmast nazist (talade mycket om judar) och hade iskall blick, bodde i en studentkorridor nära mig. Han var riktigt snygg och det fick en riktig jävla fullblodsfeminist som bodde i samma korridor att vilt förälska sig i honom, plötsligt slutade hon babbla politik med alla som besökte kollektiva köket.

När han sedan lämnade henne och flyttade bort till en annan stad, så började det dock återigen i en helt ny växel...
Citera
2019-02-17, 07:53
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
De flesta universitetstjejer är inte väldigt politiska. Inte ens de som är politiska börjar prata politik när de träffar nya människor. Jag hade en arbetskamrat som var med i Fi. En söt tjej och vi pratade varje dag. Hon började aldrig prata om politik, Solanas, mansskatt.

Raggar du tjejer på Södermalms barer så kommer de inte börja prata om politik.

Du drar heltenkelt till dig andra typer samtal än mig verkar det som, kanske de känner av att de ska undvika sådana konversationer med dig? Men det politiska bubblar givetvis inte upp så mycket under regelrätta dejter med främlingar, utan i samtal man har mellan föreläsningar, och mitt i seminarier och föredrag så kommer politik ständigt bubbla upp till ytan på ett eller annat sätt. Kommer ihåg att i tiden då Trump blev vald så fanns det knappt någon annan diskussionsämne någonsin, och alla (även killarna) hade precis samma åsikt i frågan.

Vart tror du att ungdomar blir så politiska ifall inte i Universitetsmiljöer? Du måste vara mer lyhörd på den fronten, tjejer där är extremt politiska.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-17 kl. 08:04.
Citera
2019-02-17, 07:59
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Jag vet ju inte riktigt hur jag ska kommentera detta, blir lite konstigt. Men det är ju lite fint att du är bekymrad över vår relation, så tack men nej tack.

Jag ser nog denna tråd som riktad till män, att sen några kjolstyg förirrat sig in hit, kan jag väl inte riktigt lastas för. Men det kanske jag kan, allt är ju mannens fel.

Det existerar kvinnokulturer på denna jord som inte uppfostrats till att kuken är konstig, otäck eller fel och som aldrig skulle förstå "toxisk manlighet".
Vad märkligt. Jag är både feminist och avgudar min mans kuk. Jag räds inte kuken men är inte särdeles exalterad över ovälkomna diton på suddiga bilder på mina sociala medier. Om man har förmågan att hålla flera tankar i skallen samtidigt är det mycket lättare att acceptera den icke svartvita verkligheten vi andra vistas i.
Citera
2019-02-17, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Vad märkligt. Jag är både feminist och avgudar min mans kuk. Jag räds inte kuken men är inte särdeles exalterad över ovälkomna diton på suddiga bilder på mina sociala medier. Om man har förmågan att hålla flera tankar i skallen samtidigt är det mycket lättare att acceptera den icke svartvita verkligheten vi andra vistas i.
Nyanserad, likt västerländsk feminism?

Nåväl, ibland uttrycker jag mig lite krasst och hastigt, för att nå en poäng. Att andemeningen inte nådde fram till dig var lite tråkigt.

Kul med din karls kuk.
Citera
2019-02-17, 08:10
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Nyanserad, likt västerländsk feminism?

Nåväl, ibland uttrycker jag mig lite krasst och hastigt, för att nå en poäng. Att andemeningen inte nådde fram till dig var lite tråkigt.

Kul med din karls kuk.
Upplys mig om poängen. Utveckla vad du menar med "vara rädd för kuk", för det är i alla fall inget jag känner igen från mina kretsar.
Citera
2019-02-17, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Upplys mig om poängen. Utveckla vad du menar med "vara rädd för kuk", för det är i alla fall inget jag känner igen från mina kretsar.
Att uppfostra flickor till kvinnor genom att män är något sjukt, skadligt, att manliga sexuella uttryck är kvinnoförtryckande, att kuken är något mycket skadligt för flickor och kvinnor.

Jaha. Du trodde att jag diskuterade dig och dina väninnor. Det gjorde jag inte. Här är du inte i centrum.
Citera
2019-02-17, 08:23
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Att uppfostra flickor till kvinnor genom att män är något sjukt, skadligt, att manliga sexuella uttryck är kvinnoförtryckande, att kuken är något mycket skadligt för flickor och kvinnor.

Jaha. Du trodde att jag diskuterade dig och dina väninnor. Det gjorde jag inte. Här är du inte i centrum.

Jag vet inte vilka kretsar du umgås i men jag känner ingen som räds kuken. Det man inte tycker är så trevligt är ovälkomna kukar (eller andra kroppsdelar). Man vill gärna själv välja kuk så att säga. Ganska enkel matematik. Att kukar är skadligt för FLICKOR torde väl inte heller vara något direkt kontroversiellt.

Nej, men du utgår ju ifrån din verklighet som att det vore en allrådande sanning inte sant?
Senast redigerad av Yemina 2019-02-17 kl. 08:25.
Citera
2019-02-17, 08:23
Medlem
Citat:
Du drar heltenkelt till dig andra typer samtal än mig verkar det som, kanske de känner av att de ska undvika sådana konversationer med dig? Men det politiska bubblar givetvis inte upp så mycket under regelrätta dejter med främlingar, utan i samtal man har mellan föreläsningar, och mitt i seminarier och föredrag så kommer politik ständigt bubbla upp till ytan på ett eller annat sätt. Kommer ihåg att i tiden då Trump blev vald så fanns det knappt någon annan diskussionsämne någonsin, och alla (även killarna) hade precis samma åsikt i frågan.

Vart tror du att ungdomar blir så politiska ifall inte i Universitetsmiljöer? Du måste vara mer lyhörd på den fronten, tjejer där är extremt politiska.

Ungdomar är inte politiska. Än mindre extremt politiska. Många unga svenska tjejer skulle inte ens kunna svara korrekt på vem Ronald Reagan var. De har säkert hört namnet men kan inte riktigt placera det. Däremot har de koll på dokusåpa-deltagare. Trump är en dokusåpa-karaktär och inte en konventionell politiker. Unga svenska tjejer bryr sig inte om amerikansk politik. Hur många av dem hade kunnat svara korrekt på ens en enkel fråga som vem som är republikanernas gruppledare i Representanthuset?

På min arbetsplats jobbar 80 personer. Av dessa vet jag vad tre personer röstade på i senaste Riksdagsvalet.

Är det någon ny "The Game"-handbok som kommit ut eller var kommer dessa konstiga idéer från? Att du ska förföra kvinnor genom att prata politik. Varför inte testa att prata kvantfysik, senmedeltida krigskonst eller något annat nördigt? Lär vara lika framgångsrikt i att få henne att se dig som en sexuell varelse.
Citera
2019-02-17, 08:29
Medlem
Citat:
Nej, jag har aldrig talat med sådana tjejer, svarade bara på lillskrots extrema påstående. Skulle en fysiskt attraktiv tjej tala om konstiga kukar så skulle det vara intressant att se hur länge fasaden håller när lust bubblar till ytan.

Däremot har man haft tjejer som inte kunnat tala om så mycket annat än patriarkatet och könmaktsordningen. Kommer ihåg en riktig misogyn jävel som var närmast nazist (talade mycket om judar) och hade iskall blick, bodde i en studentkorridor nära mig. Han var riktigt snygg och det fick en riktig jävla fullblodsfeminist som bodde i samma korridor att vilt förälska sig i honom, plötsligt slutade hon babbla politik med alla som besökte kollektiva köket.

När han sedan lämnade henne och flyttade bort till en annan stad, så började det dock återigen i en helt ny växel...

Ditt problem är att allt ditt umgänge verkar vara med människor som är endimensionella Flashback-karikatyrer. En nazist som bara pratar om judar. En fullblodsfeminist som enbart pratar om könsmaktsordningen (givetvis helt otänkbart att hon någonsin skulle kunna prata om något annat som en trevlig restaurang hon besökt, senaste filmen hon såg på bio, resmål hon vill besöka, vad hon ska hitta på i helgen, med mera). Du skulle kunna göra ett sketch-program baserat på dessa historier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in