Citat:
Ursprungligen postat av
MainStreet
99% av unga tjejer bryr sig inte om politik. Har aldrig någonsin varit med om att en tjej jag raggar på börjar prata om Solana (de flesta unga tjejer vet inte vem hon var). Jag har ingen aning om tjejen jag precis träffade på festen/utestället röstade MP eller M eller något annat. De flesta människor är inte så intresserade av politik att det är givet ämne att diskutera med nya människor man träffar.
Och om hon tillhör minoriteten tjejer som bryr sig något om politik och om hon är attraherad av dig kommer du bara växa av att säga din egen åsikt istället för att bara hålla med henne. Hon vill då närmast be om ursäkt för att hon tycker annorlunda än dig.
Det är i Universitetsmiljöer jag oftast raggat, speciellt på yngre dagar. De är jävligt politiska av sig, och diskuterar nästan jämt politik i rasterna. Går inte att undgå det heltenkelt. Statsvetare, litteraturvetare, filosofitjejer, kulturtjejer...har dock aldrig gått så långt in i "moderskeppet" som till genusvetarna. Jag antar att konkurrensen där alltid var jävligt enkel att handskas med, sedan är typ 80% tjejer i sådana kurser, en hel del sexuell frustration känner jag av där.
En till sak är att jag sällan kommer in någonstans i stureplan, men i Södermalm är ju enkelt att vandra omkring mellan barer.
Det finns en laddning som uppstår ifall man har en ordentlig annan åsikt i stora hjärtefrågan, men det måste komma ut på rätt sätt, annars kan det bli himlande med ögonen, stelt och onaturligt. Det fanns en tjej förlängesedan som klart och tydligt till och med sökte omvända mig till vänsterkanten genom sex kändes det som.
Tror att det heltenkelt gav sexet någonslags djupare innebörd åt henne.