Citat:
Ursprungligen postat av
Tissetiss
Vaddå jantetrams. Meningen med livet är att ta ansvar, ta hand om, sköta om oss själva, vår utveckling, vad vi mår bra av. Och ta hand om vår natur, jord, hav - allt det som tillhör jorden. Det är vårt ansvar ! Inte alls tråkigt - jag älskar att leva

Jojo...visst. Herregud, sköta om oss själva bör ju alla göra, att må bra är ens skyldighet till sig själv. Som jägartarian utan bil och som inte tar del av konsumentsamhället så tar jag väl mer ansvar för vår natur än random miljöpartist-hipster som i smyg älskar shopping och tar bilen ut för att plocka svamp i skogen. Haha.
Det är dock en annan fråga att ta ansvar för en annan människa och alla ungar som man tvingar till liv i ett land i spillror. Det är en helt annan jävla fråga (är det ens att ta ansvar?).
Kräver nog att denna människa är värd något alldelles extra, och detta inte bara under en dimma av oxytacin/vasopressin regn i hjärnan.
Har du någonsin hört någon svensk man kräva att kvinnor ska ta ansvar för familjen?
Provider/lover får aldrig bli en dikotomi (det måste finnas en gråskala), det gör att många "seriösa" svenska män blir extremt skeptiska kring att de kanske blir utnyttjade av kvinnor som tycker att andra män har rollen att vara "roliga" medan deras roll ska vara att just vara "seriösa", "ödmjuka", "bra lyssnare". Nu så skulle ingen kvinna ändå få för sig att jag är värd att utnyttjas på det sättet....
Alla män härinne ser dock igenom att era krav att de ska vara "seriösa" och "ödmjuka" inte gäller alla de män som ger blodcirkulation i vaginan, därmed en massa jävla bitterhet som florerar.
Framförallt yttras inte ett ord om vad kvinnan egentligen ska offra för denna "ansvarstagande" man. Ett balanserat förhållande kräver lekfullhet och passion och ansvarstagande, alltså inte bara massa krav från ena sidan (kvinnan). Att man ens ska behöva yttra något så självklart känns märkligt.
Ganska få kvinnor är sedan värda att en man med självrespekt offrar av sin frihet. De finns, men de är inte så många till antalet. Bara att jag tror att de finns betyder ju dock de flesta män härinne skeptiska emot mig, de anser att jag är en cuckservative som är beredd att ta ansvar för en använd arabmadrass (tror själv inte att araber riktigt är så populära som lovers som somliga härinne tror). Så ser det tyvärr ut i internets undre grottsystem numera...