2019-02-16, 13:06
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ni pratar om patriarkatet här som om det existerar. Det existerar mer i era huvuden än i mitt. Och OM det existerar i Sverige idag så är det väl tur det isåfall.
Ni?
Jag tror du får svårt att hitta nån som är mer emot denna myt här.
Citera
2019-02-16, 13:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Du skrev att jag inte läst tråden när jag påpekade att jag inte sett någon kvinna i tråden uppmana andra kvinnor om att överge svenska män.

Det är väl relevant för ts eftersom det är en jämförelse mellan hur kvinnor och män verkar resonera här. Jag anser att det är av värde att diskutera vad som ligger till grund för varför man dels vill överge svenska kvinnor och varför det verkar så nödgat att upprepa det om man är nöjd med sitt val.

Det är klart att det inte är OT. Diskussionen måste innefatta omkringliggande faktorer och även motsägelser, går ju inte att diskutera nånting annars.
Det är bara billig manipulation hen sysslar med.
Märkligt att inte folk förstår såna grundläggande saker som hur en diskussion formas..
Citera
2019-02-16, 13:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Okej, då missförstod jag dig.

Det var INTE jag utan pansarvecket som drog up me too.

Ni behöver inte alls tycka som kvinnor. Det är drivkraften bakom jag finner intressant, som jag skrev, det är väl bara bra om man hittar kärlek var än man nu gör det. Det jag inte riktigt förstår är, om man nu är nöjd med att ha övergett svenska kvinnor, varför behovet av att fortsätta pissandet på desamma. Jag kanske är en enkel varelse men det tyder inte i min värld på att man är särskilt nöjd med tillvaron. Jag menar detta är ju ett diskussionsforum och inte enbart en anslagstavla med uppmananden.
Du har helt rätt. Det är nog så att dessa gossar inte sakligt kan motivera varför man, när man påstår sig ha övergett nånting, måste fortsätta gagga. Det finns ju nämligen ingen rationell anledning.
Så, det lämnar oss vid att tråden i sig inte har något egentligt värde eftersom den baseras på en lögn mest troligt.
Vad de önskar är att alla svenska män ska vända svenska kvinnor ryggen så att de kan få kuva kvinnor till att behaga dem, eftersom de antagligen inte kan hantera kvinnor på annat sätt. Om man tittar på TS olika inlägg och trådstarter handlar det mycket om prostitution och hur kvinnor en dag "ska få betala notan".
Som jag tolkar situationen i sin helhet handlar det om män som blivit bittra pga att de inte fått ligga som de vill, eller blivit svikna av kvinnor. Kanske haft trassliga relationer till sina föräldrar, framförallt mamma. Dessa män som uttrycker de extrema åsikterna alltså, sen finns här ju andra som diskuterar kringliggande faktorer på ett ordentligt sätt.

Det är givetvis så att om man bestämt sig för att lämna något, som att man slutar röka, då startar man inte diskussion efter diskussion om ämnet "att sluta röka" och ägnar sig åt att beskylla dem som framställt cigaretter, eller varför inte den som uppfann nikotin en gång i tiden. Man föredrar nog att inte tänka på det då.
Och innan nån kommer med "det är OT" , så..nej det är det inte.
Citera
2019-02-16, 15:15
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Vaddå jantetrams. Meningen med livet är att ta ansvar, ta hand om, sköta om oss själva, vår utveckling, vad vi mår bra av. Och ta hand om vår natur, jord, hav - allt det som tillhör jorden. Det är vårt ansvar ! Inte alls tråkigt - jag älskar att leva

Jojo...visst. Herregud, sköta om oss själva bör ju alla göra, att må bra är ens skyldighet till sig själv. Som jägartarian utan bil och som inte tar del av konsumentsamhället så tar jag väl mer ansvar för vår natur än random miljöpartist-hipster som i smyg älskar shopping och tar bilen ut för att plocka svamp i skogen. Haha.

Det är dock en annan fråga att ta ansvar för en annan människa och alla ungar som man tvingar till liv i ett land i spillror. Det är en helt annan jävla fråga (är det ens att ta ansvar?).

Kräver nog att denna människa är värd något alldelles extra, och detta inte bara under en dimma av oxytacin/vasopressin regn i hjärnan.

Har du någonsin hört någon svensk man kräva att kvinnor ska ta ansvar för familjen?

Provider/lover får aldrig bli en dikotomi (det måste finnas en gråskala), det gör att många "seriösa" svenska män blir extremt skeptiska kring att de kanske blir utnyttjade av kvinnor som tycker att andra män har rollen att vara "roliga" medan deras roll ska vara att just vara "seriösa", "ödmjuka", "bra lyssnare". Nu så skulle ingen kvinna ändå få för sig att jag är värd att utnyttjas på det sättet....

Alla män härinne ser dock igenom att era krav att de ska vara "seriösa" och "ödmjuka" inte gäller alla de män som ger blodcirkulation i vaginan, därmed en massa jävla bitterhet som florerar.

Framförallt yttras inte ett ord om vad kvinnan egentligen ska offra för denna "ansvarstagande" man. Ett balanserat förhållande kräver lekfullhet och passion och ansvarstagande, alltså inte bara massa krav från ena sidan (kvinnan). Att man ens ska behöva yttra något så självklart känns märkligt.

Ganska få kvinnor är sedan värda att en man med självrespekt offrar av sin frihet. De finns, men de är inte så många till antalet. Bara att jag tror att de finns betyder ju dock de flesta män härinne skeptiska emot mig, de anser att jag är en cuckservative som är beredd att ta ansvar för en använd arabmadrass (tror själv inte att araber riktigt är så populära som lovers som somliga härinne tror). Så ser det tyvärr ut i internets undre grottsystem numera...
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-16 kl. 16:04.
Citera
2019-02-16, 15:46
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant. Det finns flera lagar i Sverige, vars enda syfte är att trycka ner män. Jämställdhet? Knappast!

Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...

Jag har gjort det enkelt för mig och min fru som kommer från en betydligt naturligare kultur. (Kristen anglosaxisk afrikansk kultur)

Vi har köpt hus i hennes hemland och när jag går i pension flyttar jag ner och sedan kan det här löjliga förlorade landet bara högaktningsfullt dra åt h-e!

Konstigt va,snöflingor? Nu fick ni nåt att fundera över.
Citera
2019-02-16, 17:05
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag har gjort det enkelt för mig och min fru som kommer från en betydligt naturligare kultur. (Kristen anglosaxisk afrikansk kultur)

Vi har köpt hus i hennes hemland och när jag går i pension flyttar jag ner och sedan kan det här löjliga förlorade landet bara högaktningsfullt dra åt h-e!

Konstigt va,snöflingor? Nu fick ni nåt att fundera över.

Okej, så du gillar negresser. Det gör inte jag.
Citera
2019-02-16, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jojo...visst. Herregud, sköta om oss själva bör ju alla göra, att må bra är ens skyldighet till sig själv. Som jägartarian utan bil och som inte tar del av konsumentsamhället så tar jag väl mer ansvar för vår natur än random miljöpartist-hipster som i smyg älskar shopping och tar bilen ut för att plocka svamp i skogen. Haha.

Det är dock en annan fråga att ta ansvar för en annan människa och alla ungar som man tvingar till liv i ett land i spillror. Det är en helt annan jävla fråga (är det ens att ta ansvar?).

Kräver nog att denna människa är värd något alldelles extra, och detta inte bara under en dimma av oxytacin/vasopressin regn i hjärnan.

Har du någonsin hört någon svensk man kräva att kvinnor ska ta ansvar för familjen?

Provider/lover får aldrig bli en dikotomi (det måste finnas en gråskala), det gör att många "seriösa" svenska män blir extremt skeptiska kring att de kanske blir utnyttjade av kvinnor som tycker att andra män har rollen att vara "roliga" medan deras roll ska vara att just vara "seriösa", "ödmjuka", "bra lyssnare". Nu så skulle ingen kvinna ändå få för sig att jag är värd att utnyttjas på det sättet....

Alla män härinne ser dock igenom att era krav att de ska vara "seriösa" och "ödmjuka" inte gäller alla de män som ger blodcirkulation i vaginan, därmed en massa jävla bitterhet som florerar.

Framförallt yttras inte ett ord om vad kvinnan egentligen ska offra för denna "ansvarstagande" man. Ett balanserat förhållande kräver lekfullhet och passion och ansvarstagande, alltså inte bara massa krav från ena sidan (kvinnan). Att man ens ska behöva yttra något så självklart känns märkligt.

Ganska få kvinnor är sedan värda att en man med självrespekt offrar av sin frihet. De finns, men de är inte så många till antalet. Bara att jag tror att de finns betyder ju dock de flesta män härinne skeptiska emot mig, de anser att jag är en cuckservative som är beredd att ta ansvar för en använd arabmadrass (tror själv inte att araber riktigt är så populära som lovers som somliga härinne tror). Så ser det tyvärr ut i internets undre grottsystem numera...

Bra att du tar ansvar och det är väl bra att man kan åka kollektivt i Sthlm - det tycker åtminstone jag....

Nåväl, det är väl också helt i sin ordning att du själv väljer om du vill inleda något förhållande eller inte. En del trivs bättre själv.

I övrigt skrev jag aldrig att det bara är män som ska ta ansvar. Det gäller även kvinnor ( hälsa, miljö mm) .

Men jag bryr mig inte om vad flashbackmännen tycker om svenska kvinnor. Man blir bara helt uttråkad av att läsa era gnälliga inlägg.
Citera
2019-02-16, 19:57
Medlem
WordWarriors avatar
Ännu ett mycket tungt vägande skäl till att undvika svenska kvinnor:

(FB) MeToo fortsätter skörda offer. 110 000kr för finger i fittan 9 år efter händelsen.

De har gjort svenska män rättslösa och utsatta för häxjakt.
Citera
2019-02-16, 19:58
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Bra att du tar ansvar och det är väl bra att man kan åka kollektivt i Sthlm - det tycker åtminstone jag....

Nåväl, det är väl också helt i sin ordning att du själv väljer om du vill inleda något förhållande eller inte. En del trivs bättre själv.

I övrigt skrev jag aldrig att det bara är män som ska ta ansvar. Det gäller även kvinnor ( hälsa, miljö mm) .

Men jag bryr mig inte om vad flashbackmännen tycker om svenska kvinnor. Man blir bara helt uttråkad av att läsa era gnälliga inlägg.

(cyklar i sthlm i alla väder, kollektivtraffik är åt gamlingar)

Det jag försöker göra här är tämligen enkelt; finna, mot alla odds, någonstans där svenska män och kvinnor kan mötas halvvägs. Jag är beredd att göra alla härinne till fiender för att nå ditt. Jag är i snitt antagligen mer kritisk mot svenska mäns tafatthet, avsaknad av maskulinitet, spelande, thaihor-mport och porrkonsumption än jag är mot svenska kvinnors pkism, blattehoreri, absurda förhållandekrav och dikotomi mellan vad de påstår vilja och vad de egentligen vill ha.

Tror att män har något lättare att gå emot sin natur, så det är enklare att börja med männen, men frukten måste får ju inte heller vara rutten, då klättrar inga män upp för trädet. Att komma med tom predikan om att svenska män ska ta ansvar och vara ödmjuk mitt i jävla internetrevolutionen är ju att propagera för mardrömmen, det är ungefär lika effektivt som prästen som predikade om kyskhet och mot droger inför tomma bänkrader 1968 (när ingen tror på himmelen längre)...

Ifall jag bara kritiserar ena sidans "skugga" blir kritiken endimensionell.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-16 kl. 20:37.
Citera
2019-02-16, 20:41
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ännu ett mycket tungt vägande skäl till att undvika svenska kvinnor:

(FB) MeToo fortsätter skörda offer. 110 000kr för finger i fittan 9 år efter händelsen.

De har gjort svenska män rättslösa och utsatta för häxjakt.

Bli munk då! Lev i celibat! Men Going Their Own Way = Men Groping Their Own Wiener.
Citera
2019-02-16, 20:42
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
(cyklar i sthlm i alla väder, kollektivtraffik är åt gamlingar)

Det jag försöker göra här är tämligen enkelt; finna, mot alla odds, någonstans där svenska män och kvinnor kan mötas halvvägs.

Sverigedemokraterna. Där finns en bra blandning mellan män och kvinnor.
Citera
2019-02-16, 20:43
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Bli munk då! Lev i celibat! Men Going Their Own Way = Men Groping Their Own Wiener.

Eller så importeras fd horor från utlandet som låtsas om vara fina hemmafruar åt dumsvennen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in