2019-02-15, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradgardsflum
Vad har läkarna/tandläkarna sagt om din andedräkt? Har de också sagt att du luktar illa eller är de ”bara” de som du tror? Att så många människor som du inte känner håller för näsan när du går förbi låter lite otroligt.

Om man får för sig saker kan man även inbilla sig att andra tycker/tänker saker. Jag säger inte att det är så för dig därav frågan om vad tand-/läkaren sagt om det.

Läkarna säger åt mig att träffa tandläkarna. De har hand om munhälsan. Läkarna säger de kan inte känna något(ljuger mig rakt i ansiktet). de 2 sista läkarna satt och höll för näsan framför mig, och sa vi kan inte känna något.(ångrar mig nu i efterhand att jag inte konfrontera de på plats). En av läkarna satt på stolen och flytta sig 1 meter bak ungefär mot fönstret. Och sedan så sa hon att hon skulle kolla in på en ficklampa in i munnen på mig, så stod hon ungefär 1 meter ifrån och sträckte ut armen med ficklampan.

Hon vågade inte ens närma sig min mun. Det hela såg ut som en jävla parodi. Märks ju klart och tydligt att hon känner att jag har dålig andedräkt men ljuger mig rakt i ansiktet .

Tandläkarna jag träffar säger att jag får träffa läkare, att problemet kan komma från magen. Men de undersöker mig knappt i 10 sekunder.

Sista tandläkaren jag träffa så fråga jag ifall hon kände min dåliga andedräkt. Hon sa nej. Jag märkte på henne att hon hosta bort när hon träffa mig direkt. Och klia näsan flera gånger. Så jag ``sätter press på henne``, och frågar 3-4 gånger ifall hon verkligen inte känner att jag har dålig andedräkt?!?

Då säger hon: ``Okej.. ja jag kände något direkt när jag träffa dig. Men där jag står just nu känner jag inget.``

Förstår inte vad fan läkarnas problem att de inte kan säga rakt ut:``Ja det har du``. Varför måste de ljuga?!? Eller försöka komma undan frågan. Förstår att det är en pinsam fråga,men vafan de är ju läkare? De ska ju vara ärliga och hjälpa till?!
Citera
2019-02-15, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Det finns ju sådana där tonsiler (eller vad de nu heter), som små vita klumpar/stenar som kan sitta på halsmandlarna som luktar illa, hur dem uppstår vet jag inte? Många kan ju ha lite "gropiga" halsmandlar, i vilka dessa små klumpar samlas i (eller om de växer och blir till i groparna). Kanske har du någon infektion eller inflammation i hals eller mandlar som aldrig lämnar kroppen, så att säga. Kan en antibiotika-kur i så fall hjälpa? Jag är ingen ÖNH-läkare skall tilläggas.

Beklagar din situation, och hoppas du får bukt med det hela.

Flera läkare har undersökt mig för tonsiler. Det hade jag inte. Använde antibiotika mot munsvamp. Kanske har munsvamp,för tungan är lite vit på ytan. Sa detta till läkaren och sa att jag ville ha antibiotika. Så fick Jag det. Men hjälpte mig inget alls.
Citera
2019-02-15, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GGAASS
Käkar mycket snabbmat och dricker mycket läsk. Men i perioder har jag slutat med all snabbmat och dricker sockerfri läsk för att se ifall den dåliga andedräkten försvinner. Men den försvann aldrig.

Låter då mer som candida svamp, mer om den här;
https://www.greatlife.se/halsoproblem/candida-svamp

https://www.halsasomlivsstil.com/candida/
Personer som har candida ändrar sin kost under minst 6 månader för att bli mer/mindre symptomfria.
Citera
2019-02-15, 18:36
Avstängd
Citat:
Flera läkare har undersökt mig för tonsiler. Det hade jag inte. Använde antibiotika mot munsvamp. Kanske har munsvamp,för tungan är lite vit på ytan. Sa detta till läkaren och sa att jag ville ha antibiotika. Så fick Jag det. Men hjälpte mig inget alls.

Jobbigt. Det kanske sitter något otyg längre ner i halsen? Det finns väl små behändiga kameror de kan sänka ner i halsen och titta? Det verkar ju sanslöst att så många läkare inte har kunnat hjälpa dig, kan dålig andedräkt vara ett sådant mysterium för dem att knäcka?
Citera
2019-02-15, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjelte71
Låter då mer som candida svamp, mer om den här;
https://www.greatlife.se/halsoproblem/candida-svamp

https://www.halsasomlivsstil.com/candida/
Personer som har candida ändrar sin kost under minst 6 månader för att bli mer/mindre symptomfria.

Fick antibiotika mot detta. Använde i 2 månader tror jag kuren var. Hjälpte mig inget. Tror jag fick en ännu sämre andedräkt.

(Har köpt allt som finns i apoteken i Sverige och utomlands. Och träffat 15 läkare/tandläkare, i Sverige och utpmlands. Lagt ner över 60 000 kr på att försöka ta bort min dåliga andedräkt. Kan inte ens beskriva med ord hur jävla jobbigt detta är. Förlorat ALLT. Inga vänner,isolerar mig,inget självförtroende, min dåliga andedräkt har förstört mitt liv. Närmar mig 30 nu. Hur mycket mer ska jag lida egentligen?! Vad ska jag göra? vem ska jag träffa för att få hjälp?!)

Är så nära på att begå självmord. När jag kollar på mig sjölv i spegeln så ser jag ingen själ. Känner mig död. Min själ är död. fått så mycket skit p.g.a min dåliga andedräkt. Vart jag än går så håller folk för näsan när de går förbi mig eller ser mig. Även när jag går in till Ica. Kassörskan brukar ta på sig handskar när hon ser mig,hänt flera gånger(tror för hon inte vill röra på mina varor jag köpt,eftersom jag rört dem?

Sist jag skaka hand med någon var för 2 dagar sen, direkt efter jag skaka hand med personen så ``torka`` han av den på byxorna, alltså som om jag vore ``smutsig`` eller liknande.

Helvete vilket jävla liv jag haft och fortfarande har p.g.a min dåliga andedräkt!!!!!!!!!!!!! Lider dagligen!!!!
Citera
2019-02-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Jobbigt. Det kanske sitter något otyg längre ner i halsen? Det finns väl små behändiga kameror de kan sänka ner i halsen och titta? Det verkar ju sanslöst att så många läkare inte har kunnat hjälpa dig, kan dålig andedräkt vara ett sådant mysterium för dem att knäcka?

Har träffat flera öron-näs-hals läkare i Sverige och utomlands. 2 av dem använde sig utav en liten kamera. De sa att de inte kunde hitta något.

För de flesta(om inte alla),som har dålig andedräkt så brukar det försvinna när de använder munskölj,tungskrapa och tandtråd. Men i Mitt fall så har inget hjälpt. Testat och köpt allt som finns i apoteken. Börja tro att det är en förbannelse jag har som inte går att lösa. Mitt liv har förstörts. Isolerat mig i runt 15 år nu. Vågar knappt gå ut. Kan inte ens förklara smärtan jag har i hjärtat. När så många personer som går förbi mig håller för näsan/kliar näsan/hostar bort.

Haft några möten senaste åren,där varje möte så brukar de jag har möte med, hålla för näsan när de sitter framför mig. Vågar knappt kolla de i ögonen eller lyfta upp huvet. Skäms så otroligt mycket.

Vet inte vad jag ska göra. Gjort allt jag kan göra. Det enda som fattas är att operera bort halsmandlarna. Om de kommer att hjälpa till.
Citera
2019-02-15, 18:50
Avstängd
Det låter verkligen jobbigt, lider med dig. Hoppas det ramlar in någon läkare eller kunnig här på forumet som kan hjälpa dig.

För övrigt tror jag inte att du har någon förbannelse över dig. Men förstår liknelsen.
Citera
2019-02-15, 19:09
Medlem
AX64s avatar
Jag har en teori med koppling till candida som kvarstår efter behandling. Kan det vara så att din partner har en candidainfektion i underlivet och att du tittar förbi där med munnen lite då och då? Sorry om det verkar långsökt och udda, men kan det förklara varför en kur inte hjälpte dig bli av med det?
Citera
2019-02-15, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Jag har en teori med koppling till candida som kvarstår efter behandling. Kan det vara så att din partner har en candidainfektion i underlivet och att du tittar förbi där med munnen lite då och då? Sorry om det verkar långsökt och udda, men kan det förklara varför en kur inte hjälpte dig bli av med det?

Har ingen partner. Ingen tjej kollar åt mitt håll.Många vänder blicken när de kollar på mig. Vissa kollar ner,de verkar vara skrämda av mig,som om de sett ett monster eller liknande. Har inte bara en dålig andedräkt,utan är skitful med. Men det är en annan historia.
Citera
2019-02-15, 19:40
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Har ingen partner. Ingen tjej kollar åt mitt håll.Många vänder blicken när de kollar på mig. Vissa kollar ner,de verkar vara skrämda av mig,som om de sett ett monster eller liknande. Har inte bara en dålig andedräkt,utan är skitful med. Men det är en annan historia.

Check - då kan vi avskriva den tanken i alla fall.
Citera
2019-02-15, 19:43
Medlem
Citat:
Läkarna säger åt mig att träffa tandläkarna. De har hand om munhälsan. Läkarna säger de kan inte känna något(ljuger mig rakt i ansiktet). de 2 sista läkarna satt och höll för näsan framför mig, och sa vi kan inte känna något.(ångrar mig nu i efterhand att jag inte konfrontera de på plats). En av läkarna satt på stolen och flytta sig 1 meter bak ungefär mot fönstret. Och sedan så sa hon att hon skulle kolla in på en ficklampa in i munnen på mig, så stod hon ungefär 1 meter ifrån och sträckte ut armen med ficklampan.

Hon vågade inte ens närma sig min mun. Det hela såg ut som en jävla parodi. Märks ju klart och tydligt att hon känner att jag har dålig andedräkt men ljuger mig rakt i ansiktet .

Tandläkarna jag träffar säger att jag får träffa läkare, att problemet kan komma från magen. Men de undersöker mig knappt i 10 sekunder.

Sista tandläkaren jag träffa så fråga jag ifall hon kände min dåliga andedräkt. Hon sa nej. Jag märkte på henne att hon hosta bort när hon träffa mig direkt. Och klia näsan flera gånger. Så jag ``sätter press på henne``, och frågar 3-4 gånger ifall hon verkligen inte känner att jag har dålig andedräkt?!?

Då säger hon: ``Okej.. ja jag kände något direkt när jag träffa dig. Men där jag står just nu känner jag inget.``

Förstår inte vad fan läkarnas problem att de inte kan säga rakt ut:``Ja det har du``. Varför måste de ljuga?!? Eller försöka komma undan frågan. Förstår att det är en pinsam fråga,men vafan de är ju läkare? De ska ju vara ärliga och hjälpa till?!

Du kanske kan boka ett nytt läkarbesök och fråga om din andedräkt och fråga flera gånger och be om ett ärligt svar? Sen kan du säga, om de säger att det är munnen, att tandläkaren sagt att det nog är från magen. Tyvärr måste man ofta ligga på vården för att få adekvat behandling.

Däremot tror jag att du även blivit nojig över din andedräkt. De flesta visar inte öppet om de tycker någon luktar illa, det hör till vanligt hyffs.
Citera
2019-02-15, 19:52
Medlem
Men har man grundligt gått igenom mer allvarligare sjukdomar som inflammation i lever, njurar, bukspottskörteln, sjögrens syndrom, diabetes....?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in