2019-02-15, 17:39
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Vart kan man köpa sådant där?!

Hm borde gå via nätet men blir väl dyrare. Annars en välsorterad thaibutik eller någon hälsovårdsaffär? Jag köper på plats så aldrig behövt leta i Sverige..

OnT: skulle sikta in mig på mandlarna om detta inte fungerar för dig TS...mina är väck. Lycka till.
Citera
2019-02-15, 17:55
Medlem
Casual-Cultures avatar
Ät och drick bra och borsta 2 gånger om dagen samtidigt skölj med flux 2 gånger blir inte din andedräkt bättre av det, Ja då måste det komma från din hals eller magen mm.
Citera
2019-02-15, 18:03
Medlem
Du skriver inget om din kost - vad äter/dricker du om dagarna?
Halsmandlarna är ju en del av kroppens immunförsvar, opererar du bort dem kan du få än värre problem. Ta istället reda på vad orsaken är till de återkommande halsflussarna. Jag har haft problem med mina i tonåren & först nu, efter 20 år, fått veta att jag är intolerant mot gluten, känslig mot mjölkprotein mm. Det fanns t om tillfällen när jag kunde trycka ut var från halsmandlarna - grose är bara förnamnet. Fick hjälp av en kinesiolog som gör muskeltester för att se vad kroppen reagerar på. Lars Frölander (simmaren) är t ex allergisk mot klor men kan tävla ändå - med hjälp från kinesiologin. Även homeopater & kinesiska doktorer kan hjälpa om du vill. Jag kan rekommendera några i Stockholm som har hjälpt mig.
Man bör också kolla i hemmet - har du allergener där: damm, kvalster, mögel etc.
Citera
2019-02-15, 18:08
Medlem
Av ren nyfikenhet. Hur upplever du att du är i magen? Är den lugn? Orolig? Gasig?
Citera
2019-02-15, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjelte71
Du skriver inget om din kost - vad äter/dricker du om dagarna?
Halsmandlarna är ju en del av kroppens immunförsvar, opererar du bort dem kan du få än värre problem. Ta istället reda på vad orsaken är till de återkommande halsflussarna. Jag har haft problem med mina i tonåren & först nu, efter 20 år, fått veta att jag är intolerant mot gluten, känslig mot mjölkprotein mm. Det fanns t om tillfällen när jag kunde trycka ut var från halsmandlarna - grose är bara förnamnet. Fick hjälp av en kinesiolog som gör muskeltester för att se vad kroppen reagerar på. Lars Frölander (simmaren) är t ex allergisk mot klor men kan tävla ändå - med hjälp från kinesiologin. Även homeopater & kinesiska doktorer kan hjälpa om du vill. Jag kan rekommendera några i Stockholm som har hjälpt mig.
Man bör också kolla i hemmet - har du allergener där: damm, kvalster, mögel etc.

Käkar mycket snabbmat och dricker mycket läsk. Men i perioder har jag slutat med all snabbmat och dricker sockerfri läsk för att se ifall den dåliga andedräkten försvinner. Men den försvann aldrig.
Citera
2019-02-15, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Av ren nyfikenhet. Hur upplever du att du är i magen? Är den lugn? Orolig? Gasig?

Mycket gaser i perioder.
Citera
2019-02-15, 18:15
Medlem
Har du provat att borsta tänderna med bikarbonat,

Ingen ficka bakom en visdomstand eller liknande som samlar smuts
Citera
2019-02-15, 18:16
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Jag tror att ditt problem kommer från magen.
Citera
2019-02-15, 18:19
Medlem
Vad har läkarna/tandläkarna sagt om din andedräkt? Har de också sagt att du luktar illa eller är de ”bara” de som du tror? Att så många människor som du inte känner håller för näsan när du går förbi låter lite otroligt.

Om man får för sig saker kan man även inbilla sig att andra tycker/tänker saker. Jag säger inte att det är så för dig därav frågan om vad tand-/läkaren sagt om det.
Citera
2019-02-15, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Har du provat att borsta tänderna med bikarbonat,

Ingen ficka bakom en visdomstand eller liknande som samlar smuts

Inte testat bikarbonat. Skulle det verkligen kunna hjälpa?

När jag använder tandtråd,mellan tänderna längst bak och sedan luktar på tandtråden,så luktar det värre än skit. Varje gång jag använder tandtråd mellan tänderna längst bak. Förstår inte hur jag ska kunna få bort lukten mellan tänderna där när varken tandborstning,tandtråd och munskölj funkar.
Citera
2019-02-15, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GGAASS
Mycket gaser i perioder.

Misstänkte det. Har/har haft liknande problem. Äter i stort sett bara animalisk mat nu samt i princip enbart fermenterade mjölkprodukter.

Magen funkar bättre och, jag vill iallafall inbilla mig, att andedräkten är bättre också.
Citera
2019-02-15, 18:22
Avstängd
Det finns ju sådana där tonsiler (eller vad de nu heter), som små vita klumpar/stenar som kan sitta på halsmandlarna som luktar illa, hur dem uppstår vet jag inte? Många kan ju ha lite "gropiga" halsmandlar, i vilka dessa små klumpar samlas i (eller om de växer och blir till i groparna). Kanske har du någon infektion eller inflammation i hals eller mandlar som aldrig lämnar kroppen, så att säga. Kan en antibiotika-kur i så fall hjälpa? Jag är ingen ÖNH-läkare skall tilläggas.

Beklagar din situation, och hoppas du får bukt med det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in