Citat:
Ursprungligen postat av
J.Goodsen
Pratar vi om att hitta en partner (iaf här i Svedala) i det nya landskapet så är all form av dejting en marknad och i en marknad så behöver ju inte minoriteten följa/ta efter majoriteten som i en demokrati. Dvs: det kommer att finnas utrymme att gå emot det som är gängse/normen och ändå lyckas. Jag tror inte man behöver böja sig för överheten utan bara anpassa sig någorlunda och som du säger, vara kreativ. T.ex. så kommer "symboler" av den starka mannen fortsättningsvis att finnas kvar som exempelvis muskelmassa/attraktiv kropp, som alltid kommer vara populärt men du måste anpassa andra delar till det. Om inte tillväxten/levnadsstandarden ska sjunka så kommer kapitalet fortsätta att styra (nej, alla killar kommer inte bli dagisfröknar) där män förmodligen kommer jobba i privat sektor minst lika många timmar om inte fler än kvinnorna för att ta sig "upp", som kommer gynna dem (förutsatt att de tar sig till den nivån).
Som tjejerna här inne har påpekat, de vill ha en trygg man (läs mellan raderna) men annat kommer också vara viktigt för kvinnan tar också hem den stora köttbiten. Som sagt, det jag tror blir viktigt är att inte ha för radikala åsikter/uttrycka sig klumpigt, kunna kommunicera om annat än tv-spel/IT, fotboll och godaste ölen men givetvis ha kvar saker som även drar isär för att skapa tuggmotstånd (där även åsikter spelar in om man gör det snyggt). Om tjejer säger en sak och lever efter en annan så bör ju killar göra likadant, isf.
Det blir helt enkelt ett nytt landskap som kommer kräva mer av männen, det som har räckt tidigare räcker inte längre, nu behövs mer. Nu kanske jag är ute lite på djup vatten och detta kanske är ett dåligt exempel men titta på SD - hur har de nästan tjugo procent av väljarkåren från där de var från början? Tja, dels en tydlig politik men också att de har kastat bort det mest radikala, dvs de har anpassat sig efter väljarna och idag gör de ju vad som helst för att få ingå i ett konservativt högerblock med M och KD!? Någonstans måste man ju mötas, så även män och kvinnor i framtiden.
Denna tro att män alltid kommer anpassa sig för kvinnor tror jag är lite outdated, vi lever i en Värld med så kallade alternativa dimensioner, många av dessa dimensioner är mycket mer underhållande än familjelivet med all dess ansvar.
Visst är sexuella drivet evigt starkt, men alla studier visar att porr dämpar den något enormt och att vi har allt mindre sex och är allt ensammare.
Återigen, du kan inte spekulera om vad som ska hända utan att se på vad som håller på att hända. Data visar att 1 man på 2 kvinnor har 3 års utbildning vid 25, för 10 år sedan var det ca 3 män på 5 kvinnor, lite längre bak i tiden var det ca 55/45.
Samhället förändras snabbt, skillnaden mellan pojkar och flickor i PISA ökar snabbare, och gamercommunityn har blivit mainstream (och culture wars och allt annat som kommer med det).
Finns några positiva krafter, som Jordan Peterson, som försöker fånga upp dessa pojkar och får det att ta ansvar och tänka lite större, men i det stora hela så struntar givetvis samhället (speciellt i Sverige) i vad som händer med dessa pojkar.
Män är naturligt disagreeable och kommer inte acceptera att äta skit bara för att få vara knähund till någon kvinna, ifall de saknar förmåga att vara mannen i huset så tror jag många kommer ge upp och bara leka vidare för resten av livet.
Antalet feminister bland män har visat minska radikalt senaste åren, medan det ökar bland kvinnor. Någon mötesplats existerar inte.
Du tar M+KD+SD som exempel, men bara 20% av unga kvinnor röstar på det blocket jämfört med över 50% av unga män.
I och med att mainstreampolitiken visar sig vara en förlorad kamp, tror jag tvärtom att många kommer radikaliseras. Jag har själv ingenting i politiken att göra, då den är blodigt tråkig, att vara en lite freaky paleolibertarian med direktdemokrati och regionalism och etnoseperatism som ideal kan jag lova är en bättre presentation i dejting än att visa sig vara en tråkig SDare. Det är dock inte anledningen till att man väljer sin väg, vi lever i en Värld där män inte anpassar sig längre efter kvinnor, inte heller anpassar sig kvinnor efter män. De lever i helt olika dimensioner utan någon riktig mötesplats.
Unga män går till metalkonserter och dreamhacker där det finns noll kvinnor och låter unga tjejer gå och festa med våldtäktsafghaner i popfestivaler. Pojke möter tjej är inte längre så stark drivkraft som det en gång varit.
Anpassning är inte framtiden, allt pekar mot allt mer seperatism. Flashback är ju perfekt exempel på det, finns ingen vilja att göra anarkin som råder här bekväm för att få in tjejer att diskutera med, tvärtom gör man nästan allt för att skrämma iväg dem och fortsätta ha 1 miljon manliga användare och 10% så många tjejer.
Något intresse till fred och diplomati tycks inte finnas.
Sexmarknaden följer alla marknadsmekanismer: det finns en efterfrågan och utbud. Porr tar rent kemiskt bort stor del av efterfrågan, ifall unga män sedan njuter av perfekta porrgudinnor virtuellt hela dagen så kommer de inte enkelt gå långa vägar för att göra allt som en tjej något under medeln vill ha (dessa brukar vara vad de flesta män har chans på).
När dessutom relationsbiten är helt out of sync och unga "medelsvensson" inte vill ge kvinnan hennes relationsdrömmar för att utbudet har sjunkit i värde, samtidigt som feminismen gör att utbudet (kvinnor) efterfrågar i sin tur saker som andra sidan (män) absolut inte vill ge dem.
Vi börjar alltså tala om produkter som blir över i hyllan, som en samling ruttna äpplen (och detta kan vara en metafor för både medelmannen eller medelkvinnan) som går upp i pris istället för ned.