2019-02-15, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Han verkar ägna mer tid åt sin hobby med plastklubbor än med plastburkar, att döma av hans sociala medier.
Undrar om hans vapendragare är med på dessa aktiviteter... eller har han börjat dra sig undan sin vän SD.

Har Du sett om SD loggat någon burk den senaste tiden?
Citera
2019-02-15, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Har svarar dig flera ggr om mina tidiga poster men det sätter sig inte annat än skvaller vad?

Det var nämligen min invändning att du lutar mot SD eftersom du och dina väninnor genom att kartlägga SDs liv ner till minsta molekyl hittat spår till att han är otrevlig.
Vem vet du kanske hittar fler otrevlighets-indicier bland loggarna.

Vad som tydligt framkommit i tråden är att i ditt och väninnornas liv finns betydligt mer otrevligheter än dom som får dig att luta mot SD som mördare.

Ta det inte för hårt men jag vill att du ska inse allvaret att på så lösa grunder föröka anklaga någon för att vara mördare.
Nu får Du väl ge Dig! Jag har inte anklagat SD för att vara bestämd mördare... det är Du som gjort det!

Varför insåg inte Du att det var allvarligt att på Dina lösa grunder anklaga någon?

Din första mening enligt nedan... vad menar Du?

"Har svarat dig flera ggr om mina tidiga poster men det sätter sig inte annat än skvaller vad".
Citera
2019-02-15, 09:48
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Jag tänkte att Amor var en hund som kunde ta sig iland.

"En liten vandring på is och vatten med Systerhax och Amor i solskenet.
Inga problem för Amor att komma iland på öarna men för oss var det lite värre ena foten blev lite fuktig. Men det gjorde ingenting i det vackra vädret.
TFTC"

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Undrar om hans vapendragare är med på dessa aktiviteter... eller har han börjat dra sig undan sin vän SD.

Har Du sett om SD loggat någon burk den senaste tiden?

Vi kan nog räkna med att SD lägger ut en svit av loggningar när han tar sig tid att skriva in dem.
Citera
2019-02-15, 10:17
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Har svarar dig flera ggr om mina tidiga poster men det sätter sig inte annat än skvaller vad?

Det var nämligen min invändning att du lutar mot SD eftersom du och dina väninnor genom att kartlägga SDs liv ner till minsta molekyl hittat spår till att han är otrevlig.
Vem vet du kanske hittar fler otrevlighets-indicier bland loggarna.

Vad som tydligt framkommit i tråden är att i ditt och väninnornas liv finns betydligt mer otrevligheter än dom som får dig att luta mot SD som mördare.

Ta det inte för hårt men jag vill att du ska inse allvaret att på så lösa grunder föröka anklaga någon för att vara mördare.

Det fetade: Inser du hur allvarligt det är att du, på lösa grunder, ansåg att SD var mördaren?
Citera
2019-02-15, 10:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har aldrig påstått att åklagaren medvetet spred felaktig information, men nog verkar hon väl ha haft en central roll i informationsflödet.

T.ex. hävdade du ju själv ett tag att det fanns "bevis" för att SD hade mördat LW. Varifrån tror du att du fick den föreställningen, om inte från den bild som åklagaren gav oss via media?

Okej, ja då missuppfattade jag det du skrev. Rörande bevisning som pekar mot SD som GM: Ja, det finns. Annars hade han inte blivit häktad.
Citera
2019-02-15, 10:21
Medlem
Tror ni att SD har erkänt mordet för någon hittills? GW brukar säga att det alltid finns någon som vet.. förutom mördaren antar jag att han menar.
Citera
2019-02-15, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det fetade: Inser du hur allvarligt det är att du, på lösa grunder, ansåg att SD var mördaren?

Tappa inte konceptet nu, det är inte alls fråga om lösa grunder
Citera
2019-02-15, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seismologen
Tror ni att SD har erkänt mordet för någon hittills? GW brukar säga att det alltid finns någon som vet.. förutom mördaren antar jag att han menar.

Jag tror HD vet väldigt väl, hon kastade sig på flyget med honom till USA och fick vända, sedan några anonyma dagar i London eller i någon sommarstuga.
Hon vet.
Citera
2019-02-15, 10:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag har svårt att se varför någon oskyldig skulle ljuga och slira på sanningen i förhör med polisen.
Väldigt svårt.

En sak är ju att undanhålla något för UW.

Om vi skulle utgå från att SD är oskyldig, så kan ju det kännas väldigt obehagligt att behöva säga till honom att man velat träffa LW just denna kväll, särskilt med tanke på de tidigare anmälningarna och nu är hon försvunnen.

Samtidigt skulle jag tänka, att just det du säger; att om man är oskyldig så verkar det mer suspekt om man döljer något. Tanken skulle nog vara att lägga alla kort på bordet direkt, även om det skulle rikta blicken mot mig. Jag skulle lita på att polisen i en utredning ser att jag inget hade att dölja och att de skulle så småningom kunna avföra mig.

Dessutom skulle jag med det allvar det ändå måste ha framstått omedelbart (LW borta utan någon information på sonens födelsedag, dörren öppen, oinslagna paket, LWs privata tillhörigheter kvar hemma, UW och barnen oroliga), att det allra bästa är att bara lämna allt över till polisen direkt. Inte peta i något alls. Allt för att inte förstöra utredningen. Man börjar inte själv att kontakta de som man tror hon har haft kontakt med!

Och som du säger, om man slirar det minsta på något vid polisförhören, det finns inte på världskartan om man är oskyldig.

Jag undrar om SD sa något till UW överhuvudtaget om att han har haft kontakt med LW så sent på kvällen. Och jag tror faktiskt att han kan ha undanhållit helt att han velat träffa henne. Detta föratt jag misstänker att UW vetat om anmälningarna och att allt tillsammans är mycket graverande för SD.
Om UW vetat om detta skulle han naturligtvis berättat detta för polisen.

Då hade ju aldrig den siutationen uppkommit som MV påpekar, att SD slirat på frågan om han hade haft kontakt med LW...

Allt, precis allt skulle jag var beredd att berätta om jag var oskyldig.
Hur graverande det än var.

Nä, något stämmer inte med detta. Jag kan inte tycka att det känns bra det här...
Citera
2019-02-15, 10:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det verkar i dagsläget inte finnas någon geocachare med nicket "Am*r".

Btw. om Am*r skulle vara SD, så är svärföräldrarnas beskrivning av honom faktiskt ganska rolig:

Jag tippar på att Am*r snarare tillhör den aningens mer håriga och fyrbenta delen av umgängeskretsen. Voff, voff

Fint namn på en vovsing! 🐶🐶🐶
Vad gör SD nu för tiden tro?
Har han slutat att geocacha?
Citera
2019-02-15, 11:03
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tappa inte konceptet nu, det är inte alls fråga om lösa grunder

Det var ett citat från snoris.
Citera
2019-02-15, 11:12
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Okej, ja då missuppfattade jag det du skrev. Rörande bevisning som pekar mot SD som GM: Ja, det finns. Annars hade han inte blivit häktad.
Fast förut skrev du att det fanns bevis. Och bevis tolkar nog de flesta som något mer konkret, som t.ex. vittnesiakttagelser eller teknisk bevisning. Nu talar du i stället om bevisning, och då tror jag att du snarare syftar på typ "det som åklagaren lägger fram, oavsett hur starkt eller svagt det är".

Skulle t.ex. hörsägen kunna anses utgöra bevisning, enligt din definition av begreppet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in