Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
Jag har svårt att se varför någon oskyldig skulle ljuga och slira på sanningen i förhör med polisen.
Väldigt svårt.
En sak är ju att undanhålla något för UW.
Om vi skulle utgå från att SD är oskyldig, så kan ju det kännas väldigt obehagligt att behöva säga till honom att man velat träffa LW just denna kväll, särskilt med tanke på de tidigare anmälningarna och nu är hon försvunnen.
Samtidigt skulle jag tänka, att just det du säger; att om man är oskyldig så verkar det mer suspekt om man döljer något. Tanken skulle nog vara att lägga alla kort på bordet direkt, även om det skulle rikta blicken mot mig. Jag skulle lita på att polisen i en utredning ser att jag inget hade att dölja och att de skulle så småningom kunna avföra mig.
Dessutom skulle jag med det allvar det ändå måste ha framstått omedelbart (LW borta utan någon information på sonens födelsedag, dörren öppen, oinslagna paket, LWs privata tillhörigheter kvar hemma, UW och barnen oroliga), att det allra bästa är att bara lämna allt över till polisen direkt. Inte peta i något alls. Allt för att inte förstöra utredningen. Man börjar inte själv att kontakta de som man tror hon har haft kontakt med!
Och som du säger, om man slirar det minsta på något vid polisförhören, det finns inte på världskartan om man är oskyldig.
Jag undrar om SD sa något till UW överhuvudtaget om att han har haft kontakt med LW så sent på kvällen. Och jag tror faktiskt att han kan ha undanhållit helt att han velat träffa henne. Detta föratt jag misstänker att UW vetat om anmälningarna och att allt tillsammans är mycket graverande för SD.
Om UW vetat om detta skulle han naturligtvis berättat detta för polisen.
Då hade ju aldrig den siutationen uppkommit som MV påpekar, att SD slirat på frågan om han hade haft kontakt med LW...
Allt, precis allt skulle jag var beredd att berätta om jag var oskyldig.
Hur graverande det än var.
Nä, något stämmer inte med detta. Jag kan inte tycka att det känns bra det här...