2019-02-15, 07:36
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Jag tror inte att de kan förändras.

Män, de uppfostras av kvinnor, styrs av kvinnor. De ändrar sig efter kvinnornas behov. Så här det alltid varit och någon förändring på den fronten syns inte till.

Män kan ju överge dem för en gångs skull, det skulle leda till förändring.

Men om män så fullständigt kontrollerats av kvinnor och aldrig sagt något eller kommunicerat sina behov, inte uppfostrat sina barn, inte tagit något ansvar, bara gått i koppel.....

Kommer då verkligen någon ens märka att ni är borta?

Jag menar, enligt dig har ju män inte påverkat eller orsakat någonting alls någonsin. Helt utan skuld och ansvar. Nä män får väl testa att ge sig av, ut i stora vida världen. Det finns säkert andra matriark som kan styra er.
Senast redigerad av Jenny9 2019-02-15 kl. 07:40.
Citera
2019-02-15, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Men om män så fullständigt kontrollerats av kvinnor och aldrig sagt något eller kommunicerat sina behov, inte uppfostrat sina barn, inte tagit något ansvar, bara gått i koppel.....

Kommer då verkligen någon ens märka att ni är borta?

Jag menar, enligt dig har ju män inte påverkat eller orsakat någonting alls någonsin. Helt utan skuld och ansvar.

Män finns ju kvar. Jag pratar inte om Svenska män, utan om Svenska kvinnor.

Men du har helt rätt, mäns uppgift är och har alltid varit att uppoffra (Edit uppoffra istället för uppföra)) sig för kvinnor och bli bortglömda.
Senast redigerad av Dolche 2019-02-15 kl. 08:06.
Citera
2019-02-15, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är en grav svartvit bild du ger på hur saker och ting förhöll sig.

Men till och med ifall det vore sant, så var det i princip bara män i parlamentet då i tiden och därmed så var det svenska män som skapade dessa hemska lagar.

Visst håller jag med om att kvinnan agerar överhuvud i de flesta svenska familjer jag känner till, men det är omöjligt att hålla på skylla ifrån sig i all evighet.

Att svenska mannen inte varit man nog är det värsta man kan säga om någon man någonsin, värre än ondska, naturen förlåter ondska men inte mjäkighet och feghet. Det är faktiskt en brutal skuld vi bär på, något som givetvis är för tungt för somliga att bära på och därmed projiceras all skuld mot svenska kvinnan, som tillåtit bli tyrannisk i mannens plats.

Det har alltid funnits formell och informell makt. Vist är det män som satt i parlamentet, men deras mammor och fruar bestämde över dem.

Mäktiga människor bestäms inte av kön.

Den formell fadern blev utrotad för decennier sedan. En män kan inte vara en får utan moderns samtycke. Vill du se dina barn och vara fri, stryk modern medhårs.
Citera
2019-02-15, 07:51
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Det har alltid funnits formell och informell makt. Vist är det män som satt i parlamentet, men deras mammor och fruar bestämde över dem.

Mäktiga människor bestäms inte av kön.

Den formell fadern blev utrotad för decennier sedan. En män kan inte vara en får utan moderns samtycke. Vill du se dina barn och vara fri, stryk modern medhårs.

Köper inte antifeministers bild av män som passiv offer för matriarkal tyranni lika lite som jag köper feminismrns bild av kvinnor som passiva offer för patriarkatet (någonsin).

Hrlt klart vill många fly undan all ansvar för historien.
Citera
2019-02-15, 07:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Män finns ju kvar. Jag pratar inte om Svenska män, utan om Svenska kvinnor.

Men du har helt rätt, mäns uppgift är och har alltid varit att uppföra sig för kvinnor och bli bortglömda.

Är det kvinnors ansvar att se till att du lever ett tillfredsställande liv?
Citera
2019-02-15, 08:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Nja, det finns smarta män som genomskådar vad vi egentligen vill ha. Du får lära dig att skilja på det vi säger, och det vi menar. Dom klokaste männen brukar förstå den skillnaden.

"Nja, det finns smarta män som genomskådar vad jag egentligen vill ha. Du får lära dig att skilja på det jag säger, och det jag menar. Dom klokaste männen brukar förstå den skillnaden."

Du förstår säkert mannen.
Citera
2019-02-15, 08:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du underskattar den effekt ett raserat land har på väljarkåren. Folk har det lite för bra ännu. Vänta så får du se. Underskatta inte den kombinerade effekten av ekonomisk ruin, eskalerande invandrarrelaterad brottslighet, rädslan, piskan och moroten... Det utgör en veritabel krutdurk. Vi behöver egentligen bara sitta och vänta. Själv har jag valt rollen som katalysator.

En dag kommer de svenska kvinnorna att fatta, men då är det för sent.

Alla svenska män som röstar fel, när kommer de att fatta? Detta fokus på kvinnor är vad som ter sig mest underligt.
Jag har träffat män som resonerar som du, med landets kommande ras, med judarnas/maktelitens skuld, med "ansvariga som ska utkrävas", men vederbörande har iallafall förstått att bilden är något större än svenska kvinnor.
Du verkar fullkomligt insnöad på att skylla på någon och då skyller du på ett helt kollektiv. Det är patetiskt. Sveriges män är lika skyldiga gällande denna situation, du själv inkluderat.
Bästa du hade kunnat göra vore att sluta betala skatt isåfall, inte göra karriär i landet.
Citera
2019-02-15, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Köper inte antifeministers bild av män som passiv offer för matriarkal tyranni lika lite som jag köper feminismrns bild av kvinnor som passiva offer för patriarkatet (någonsin).

Hrlt klart vill många fly undan all ansvar för historien.

Jag pratar biologi och kopplingen till civilisationen.
Citera
2019-02-15, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Är det kvinnors ansvar att se till att du lever ett tillfredsställande liv?

Idiotisk fråga. Har inget med saken att göra.
Citera
2019-02-15, 08:20
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Alla svenska män som röstar fel, när kommer de att fatta? Detta fokus på kvinnor är vad som ter sig mest underligt.
Jag har träffat män som resonerar som du, med landets kommande ras, med judarnas/maktelitens skuld, med "ansvariga som ska utkrävas", men vederbörande har iallafall förstått att bilden är något större än svenska kvinnor.
Du verkar fullkomligt insnöad på att skylla på någon och då skyller du på ett helt kollektiv. Det är patetiskt. Sveriges män är lika skyldiga gällande denna situation, du själv inkluderat.
Bästa du hade kunnat göra vore att sluta betala skatt isåfall, inte göra karriär i landet.

Fast det är ju jobbigt att ge sig på andra män (de som röstar fel). Det kan ju hända att de har makt och tillgång till vapen....... om man nu skulle dra det så långt.

Bättre då att ge sig på en hägring "den svenska kvinnan".
Senast redigerad av Jenny9 2019-02-15 kl. 08:23.
Citera
2019-02-15, 08:26
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Idiotisk fråga. Har inget med saken att göra.

Men jag är ju kvinna och styr således dig via matriarkatet. Så jag tycker du ska svara på frågan. Eller har du trots allt en egen vilja? Hmmm motsägelsefullt.
Citera
2019-02-15, 08:30
Avslutad
Citat:
Ganska illa att kvinnor behandlar män så illa, skulle jag nog tolka det som.
Ja, det må vara, fast de som är beundrade och respekterade i samhället, det vill säga samhällets högstatuspersoner, går inte runt och fantiserar om hämnd för hur de blir behandlade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in