Citat:
Ursprungligen postat av
fbkontoret
Hallå, jag har också haft detta problem i flera år.
Det har däremot blivit värre under sista två åren eller så. Jag lever långt ifrån ett isolerat liv, har både jobb på heltid samt fritidsaktiviteter där jag träffar människor osv. Men det blir inte bättre.
Kan relatera till det där med fyllan. Förmodligen därför jag oftast råkar dricka allt för mycket.
Allt lika kul när man vaknar dagen efter.
Åh fyfan, den ångesten dagen efter är inte nådig.
Jag läste en bok för flera år sen om social fobi där det stod att vi är perfektionister, vi tror att alla hela tiden kollar på oss, (är du attraktiv?) många snygga tjejer har detta problemet, vi är rädda att göra bort oss, eftersom det alltid är någon som kollar på oss, och vi har en ideal bild hur vi vill vara och den förstörs om vi t.ex. snubblar och gör bort oss (sen får vi grov ångest) och det är den som fuckar allt, du måste acceptera att du är inte mer än människa och att det är okej att göra bort sig ibland. Läs den boken den kommer hjälpa dig, "Social fobi - Att känna sig granskad och bortgjord" Den hade hjälpt mig efter jag läste den, nu har det gått många år och jag är tillbaks på samma bana, kanske dags att läsa den igen!