2019-02-14, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Favoriserar ja..men frågan är om det kan kallas hypergami för att mannen tjänar en mindre slant mer än kvinnan, när kvinnan inte är i behov av hans pengar till att börja med?

Jag förstår vad du menar med hypergamin, jag tror bara att den urvattnas. En man som tjänar medelmåttigt men har en fantastisk personlighet med humor, driv, karisma, samt attraktivt yttre etc har antagligen större chans än mångmiljonären om han är en mespropp och oattraktiv till det yttre. Jag tänker nu på vanliga vardagliga kvinnors val här, inte Hollywoodbimbosar typ Victoria Silvstedt.
Jag har en lite annorlunda syn på hypergami än övriga här. Som jag skrev innan så är "större" synonymt med bättre i en kvinnlig hjärna. Detta omfattar allt ifrån storlek på kroppen till storleken på plånboken.

Men visst den vardagliga svenska kvinnan är väldigt kompatibel med den vardagliga svenska mannen. Ni har det alla bra ställt och då kan ni favorisera personligheter i större utsträckning.
Citera
2019-02-14, 19:05
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrikologen
Jag känner en tipping point, där feminismen omkullkastar sig självt och skadar kvinnorna.

Den iakttagelsen är förmodligen helt korrekt. Jag anar att feminismen kommer att kastas under bussen av mainstream media inom en ganska snar framtid. Den har börjat bli mer av en belastning än en tillgång på sistone.

Våldet mot kvinnor som brer ut sig på grund av massinvandringen, och kvinnor som inte vågar gå ut kvällstid. Politiker och media, som snackat sig varma om feminism och kvinnors rättigheter, skiter totalt i detta.

Kvinnor som påtalar att de blivit våldtagna av etablissemangets små gullgossar, invandrare, blir politiskt obekväma och gynnar nationalisterna. Därför ska det inte talas mer om detta, och man hänvisar till mörkertal, anmälningsbenägenhet, med mera.

Det är inte precis en kvalitetsstämpel på de svenska kvinnor som låtit sig hjärntvättas och grundluras så fundamentalt. Man har grävt en grop åt sig själva. Snart kommer svenska kvinnor att bli varse att de står ganska ensamma och isolerade i den här utveckligen, nu när de alienerat de svenska männen. Förräderi kostar på!
Citera
2019-02-14, 19:06
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Frågan är bara hur mycket man denna glasögonorm kan vara, eller egentligen har behov av att vara. Jag upplever att mesiga män dras till starka kvinnor som har förmågan att styra upp om de måste göra det.
Den som enligt min mening verkligen kan kalla sig man, som är lugn och trygg i sin manlighet, kan hantera typ vilka kvinnor som helst. Han blir aldrig hotad eller kuvad av en stark kvinna. Det blir överhuvudtaget inte så mycket att diskutera om när folk är trygga i sig själv.

Men en man som bara kan hantera en leende, fattig, av honom beroende kvinna (importfru) är faktiskt ingen man. Han är den absolut mesigaste av män, med minst manliga naturliga drag.
Kvinnorna på stenåldern var knappast några leende kåta och tacksamma kvinnor skulle jag tro, tvärtom var de mest troligt ganska tuffa och krävde en del av männen.

Jag har personligen bevittnat ingejörer som importerar kinesiska välutbildade kvinnor, så jag klumpar inte ihop dem med arbetarklassmännen med sina thaifruar.

Det finns som sagt de som är så emotionellt störda att de söker en mamma, men de lite mer kallt analytiska ingenjörerna som är internetvandrare (med alla mörka halvsanningar som där finns att finna) så är det en väldigt enkel ekvation. Trådens namn är träffsäker för hur dessa tänker.

De vill inte ha koppel omkring halsen (men orkar inte själv slåss för att visa vart skåpet ska stå med en dramatisk kvinna), de ser igenom att svenska kvinnor plötsligt fnittrar till tråkiga konversationer om teknologi som inte fungerade för 5 år sedan. De förstår konceptet av skådespelerskan i kvinnan, även ifall de saknar emotionell intelligens att kanske på riktigt se skillnaden mellan skådespel och äkta connection med en kvinna. Denna osäkerhet kring vad dessa "seriösa kvinnor" (en utåtriktad propaganda en väldigt analytisk man ser igenom) plötsligt nu ser hos dem får de att söka efter alternativ i andra sidan Jorden.

Givetvis är kinesiska kvinnor världens falskaste på något sätt, deras påklistrade leende får håret att resa på mig, men de vet ju att de kan spela frurollen ganska bra, likaså finns faktiskt möjligheten att svennenörden är hennes "stora äventyr" (bara risken att ta sig till en annan kultur!) och inte en renodlad provider som ska säkerställa familjens inkomster. Dessutom så kommer hon låta mannen vara mer ifred med dennes hobbys, svenska kvinnor är ju ofta ganska tyranniska. Kinesiska kvinnan kanske rentav har mindre emot att IT-snubben röstar SD eller liknande (vilket paradoxalt nog ofta gäller bland män med importfruar), shamingkulturen är inte alls lika utvecklad som bland svenska kvinnor, han får alltså vara sig själv.

Från den överanalytiske nördens pov så verkar det självklart vilket som är bästa alternativet.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-14 kl. 19:13.
Citera
2019-02-14, 19:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Goodsen
Jo men eftersom killar, rent generellt, är längre än tjejer så blir det också naturligt att normen för par är att mannen är längre - på samma sätt gäller ju för inkomst och mycket annat, iaf för hur det har sett ut tidigare. Om vi nu får ett mer jämlikt samhälle, spelar det någon roll för attraktionen? Många menar ju (som vi diskuterade tidigare) att det är mycket prat om vad som är attraktivt men när det väl kommer till kritan så vill man ha något annat, kanske något man inte riktigt vill ta i. Vi vill gärna säga att lönen inte spelar så stor roll eftersom det är lite känsligt, iaf att säga offentligt, men är lönenivån för står så kan det bli ett problem - precis som längdskillnaden. Jag säger inte att något är rätt eller fel, men jag tycker att det är slående och något som feminismen har svårt att hantera, speciellt nu när tjejer tar kliv "uppåt" i form av utbildning/karriär.

Tja, det kan väl även gälla IQ, humor och mycket annat - för mig handlar det mer om att kvinnan inte vill vara under.
Jag tror inte man ska dra för stora växlar heller, kvinnor kommer välja män som de är attraherade av men det man kan se vad gäller skolresultat är ju att kvinnor kommer bli betydligt "över" killarna och vad får det för konsekvenser? Nej, en företagsam elektriker kommer nog inte få problem och är nog relativt intelligent, ja. Frågan är vad som händer med alla snickare/sopgubbar/arbetande elektriker som ska dejta tjejer som tar klivet "upp" i mer digitaliserade/högteknologiska jobb, kommer intelligens och humor räcka då när "längdskillnaden" blir stor? Jag är tveksam till det men kan såklart ha helt fel här. PM Nilsson har väl skrivit en bok om det, att tjejer kommer behöva gifta ner sig.

Jag tror att, den viktigaste egenskapen en man måste utveckla idag är att kunna ta kontroll på en situation. Eftersom ekonomi är relativt utsuddat som behov, och många kvinnor har god ordning på sina liv, behöver mannen helt enkelt "step up".
Många kvinnor skulle jag tro vill ha en man som man kan luta sig mot, en man som man vet tar hand om situationen oavsett vad. Detta ställer naturligtvis rätt höga krav på mannen. De män som har detta naturligt har antagligen ett stort försprång gentemot andra män.
En man som är ett mähä, som inte visar vad han vill, som inte har några idéer eller planer, som viker sig för kvinnan varenda gång, som knuffar fram kvinnan först i en oklar eller otäck situation, han blir nog utkonkurrerad rätt fort.
Nu talar jag utifrån svenska kvinnors utgångsläge.

Talar vi om thailänskor eller kvinnor från andra länder som är av det sämre ekonomiska slaget för kvinnor kan resurser mycket väl vara det mest avgörande.
Citera
2019-02-14, 19:26
Medlem
J.Goodsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Dessa instinkter går tillbaka mycket långt i tiden, de hinner inte anpassa sig till förändrade omständigheter.

Vi är attraherade till sånt som var av stor värde i de hundratusentals år då vi biologiskt blev människor, som att mannen ska vara stor och ha muskler för att försvara sin familj. Nästan helt värdelöst idag.

Abstrakt intelligens å andra sidan är av stort värde i informationsåldern, men osexigt då det saknade värde i de årtusenden då våra sexuella instinkter utvecklades. Män går igång på överdrivet fertila tecken då det var absolut av högsta värde att kvinnan skulle vara ung när hon hade första barnet, och leva länge som moder, för annars skulle ungen inte ha en chans i Världen (medelåldern var typ 30). Återigen en instinkt anpassad till urgamla tider.

Våra instinkter lever inte som en funktion till moderna samhället, de är kvarlämnor från urminnestider. Män går runt och tattuerar sig för att se ut som krigare (helt oväsentlig och barnslig "detalj" egentligen), kvinnors förmåga att ta in pengar till hushållet är inte ett dugg sexigt trots att det är ganska så viktigt för familjens väl.

I för sig är manlig testosteron och dominans ofta av värde ifall mannen vill klättra i olika tävlingsinriktade områden, som företagare eller chef av något slag. Kvinnan går dock igång på det även när det inte finns prov på att det leder till något konstruktivt (vilket valfri fängelsepsykopat är prov på), antagligen för att en man med stor kapacitet till våld kunde få makt för tusentals år sedan.

Allt är som sagt outdated, men ändå ack så väsentligt.

Jo, jag skriver även under på det.

Citat:
För mycket logik, sex har inte ett dugg att göra med logik, varesig från mannens eller kvinnans sida.
Ja om vi pratar om ONS, men pratar vi förhållande så tror jag det.

Citat:
Det blir givetvis en massa jävla problem, vilket vi idag bevittnar. Högutbildade kvinnor, speciellt inom humaniora, är sedan ofta otroligt torra och tråkiga att ha att göra med, överutvecklad superego och kontrollfreaks. Försöker ständigt få ner mannens ego, och allt det där som ingen man vill ha omkring sig.

Så jag tror det blir en ordentlig avsaknad av attraktion från bägge sidor. Därmed en stor dos bitterhet och sökande efter svar exempelvis inom feminism vs antifeminism som antagligen kommer eskalera framöver.
Jo, risk att det eskalerar.
Citera
2019-02-14, 19:37
Medlem
Har dagens feminism att göra med sexuallitet? Känns som att det är antingen mansplaining bara för att man håller upp dörren för någon, eller rent hat-prat för att man säger hon ser bra ut i den klädsen hon bär.

Finns alltid 'troll' som använder smink och högklackat bara för att få fram svinen.

Rätt vad det är får du en käftsmäll.

Om vi pratar om dessa element, så ser jag - Feminism.
Citera
2019-02-14, 19:48
Medlem
WordWarriors avatar
Har ni tänkt på att svenska kvinnor sällan eller aldrig kan erkänna att de gör sig fina för män? Detta märkliga beteende har jag aldrig träffat på nere på kontinenten eller i asien. Det är som om det vore en prestigeförlust att säga att man vill göra sig fin för det andra könet. Själv kan jag utan att tveka erkänna att jag gärna gör mig fin för kvinnor.
Citera
2019-02-14, 20:05
Medlem
J.Goodsens avatar
Citat:
Jag tror att, den viktigaste egenskapen en man måste utveckla idag är att kunna ta kontroll på en situation. Eftersom ekonomi är relativt utsuddat som behov, och många kvinnor har god ordning på sina liv, behöver mannen helt enkelt "step up".
Många kvinnor skulle jag tro vill ha en man som man kan luta sig mot, en man som man vet tar hand om situationen oavsett vad. Detta ställer naturligtvis rätt höga krav på mannen. De män som har detta naturligt har antagligen ett stort försprång gentemot andra män.
En man som är ett mähä, som inte visar vad han vill, som inte har några idéer eller planer, som viker sig för kvinnan varenda gång, som knuffar fram kvinnan först i en oklar eller otäck situation, han blir nog utkonkurrerad rätt fort.
Nu talar jag utifrån svenska kvinnors utgångsläge.

Talar vi om thailänskor eller kvinnor från andra länder som är av det sämre ekonomiska slaget för kvinnor kan resurser mycket väl vara det mest avgörande.

Jo, jag tror också att lösningen blir att mannen rycker upp sig och tar kliv "upp". Frågan är om han även behöver ta ett kliv över kvinnorna? Jag tror att rent generellt så kommer helheten bli viktigare, det räcker inte bara med en bra utbildning och ekonomi, du måste även sköta om din kropp, hänga med i vad som händer i världen och inte ha för radikala åsikter, kunna kommunicera och ja, som du säger, någon som tjejen kan kunna luta sig mot. Förhållanden kommer bli mer jämlika där killar tvingas att anpassa sig mer även om vissa skillnader kommer finnas kvar. Det viktiga blir helt enkelt att killarna inte blir för mycket "under" och för att lägga oddsen på sin sida kommer vissa gå över lik för att hamna på toppen. Tänk er fitnesskillar med dubbla examen (lol). Skämt åsido men kommer nog alltid finnas en topp av killar som går riktigt långt för att kunna attrahera och andra män kommer tvingas ta efter. Så ja, det blir även argument varför man ska välja svenska kvinnor - man måste anpassa sig till det nya landskapet och rycka upp sig.

De som inte lever upp till detta, ja, de som går runt med bl.a. kulmagar så kommer det nog importeras kvinnor från Thailand eller andra länder där traditionella könsroller består.

Vad jag personligen tror: allt detta kommer gå åt h-vete för majoriteten men en liten klick män (som har anpassat sig) kommer kunna välja och vraka. Stora skaran kvinnor kommer att bli besvikna då det är troligt att den typen av män väljer någon annan då de är i överflöd och de kommer fortsätta att hoppas på prisen på den vita hästen, som tyvärr aldrig kommer. Det resulterar i att alla män kommer att ses som svin och depressionerna kommer öka lavinartat. Vinnarna (om man nu kan se det så) blir ytterligheterna, de på toppen och de som importerar sina kvinnor. Skål!
Citera
2019-02-14, 20:12
Medlem
Trams, svenska tjejer är toppen! Jag kunde dock aldrig få nog av gottebordet så nu får jag avsluta min tid ensam vilket inte gör mig ett dugg.
Citera
2019-02-14, 20:16
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Vinnarna (om man nu kan se det så) blir ytterligheterna, de på toppen och de som importerar sina kvinnor. Skål!

Vilket är EXAKT vad jag skrev om i trådstarten.

Citat:
Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant.

Citat:
Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...
Citera
2019-02-14, 20:18
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
hänga med i vad som händer i världen och inte ha för radikala åsikter,

Jag tror att detta kan komma att ändra sig, är inte säker på det (fortfarande ser man en massa kvinnor i dejtingsidor som ej vill ha att göra med SD-män), men vi är påväg mot en brytningspunkt där vi som blivit utfrysta av establisemanget liksom har visat upp en glöd och jävlaranamma i motvind som kan vara av värde i alla typer av situationer, det är sånt som sänds ut undermedvetet.

Alla mellanmjölkssvenskar till män har liksom gått runt och lekt dörrmatta till kvinnlig irrationell empati, medan vi vågat käfta emot en skara höns till kvinnor som vill demonisera oss som monster. Ifall du aldrig viker dig så sänder det ändå ut en signal: här har vi en man som står stadigt mot kvinnliga skitstormen.

Givet att svenska kvinnor inte vill bli utfrysta av sina tjejvänninor och är oftast extremt fega av sig (svenskar är väl Världens fegaste folk?), men det finns någonslags nyfikenhet kring män som har vågat stå för exotiska åsikter, det kan leda till laddning och därmed sex åtminstone.

Att babbla i flashback leder dock inte till sådana situationer.

Citat:
Förhållanden kommer bli mer jämlika där killar tvingas att anpassa sig mer även om vissa skillnader kommer finnas kvar. Det viktiga blir helt enkelt att killarna inte blir för mycket "under" och för att lägga oddsen på sin sida kommer vissa gå över lik för att hamna på toppen. Tänk er fitnesskillar med dubbla examen (lol).

Nej, det är inte vad vi ser idag (du måste kolla på empiriska datan i spekulationer). Exempelvis är 15% av inrikesfödda män på 25 år som har 3-års ultbildning jämfört med 28% bland kvinnor, för varje ny generation blir skillnaden större mellan män och kvinnor.

Vi ser hur män försvinner ut till alternativa dimensioner (spel, porr, flashback, thailändska kvinnor, docksex) och detta kommer fortgå då män har allt mindre testosteron (pga en massa jävla faktorer), allt mindre manlig vägledning och allt mindre initiativ (flesta svenska kvinnor är inte värd besväret).

Vi går alltid "the path of least resistance", dopamin som är belöningssignalen i hjärnan får vi ju väldigt enkelt av porr, vill män ha en duglig fru så är thailändskan enkla vägen, vill mannen simulera maskulina behov så är spel enklare än idrott/fitness, etc.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-14 kl. 20:32.
Citera
2019-02-14, 20:27
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Att babbla i flashback leder dock inte till sådana situationer.

Jodå, den här tråden är början på ett manligt Lysistrate.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in