Citat:
Ursprungligen postat av
scheele
Visst? Det går ju att lägga pussel och då får man ju just det som jag tidigt hade info om, men oavsett för det är inte så att jag vill ”ha rätt”, även om det skänker någon form av inre frid om att mina uppgifter var korrekta som mina källor brukar vara.
Sedan kan man ju verkligen fråga sig om det är rätt att inte lägga ut information om bevisläget från polisen. Man hade ju mycket väl hade kunnat gå in på vad man har och det brukar man ju göra, dock är det specialfallet att GM båda är döda och då brukar man lägga locket på, särskilt när barn är involverade. Men det är ju bara en tidsfråga innan man publicerar en genomgång av fallet på någon internationell konferens inom forensisk utredning eller liknande, så förr eller senare lär det komma ut; exakt varför man tror sig veta att de var i samförstånd. Jag kan inte veta, jag har varken sett det ena eller det andra i detta.
Osett ev. inspelat meddelande o.a. så ska man nog inte underskatta grovabrottsavdelningens förmåga att hitta ett korn, eller sluta sig till att en anka är en anka. Finns inga markörer, indikationer, flaggor, tekniska bevis eller divergerande meningar så kan höjden av normalitet vara just det, fast i denna skepnad. Även om det bara inträffar i riket en gång per sekel. Det inträffade ligger knappast bortom mänsklig föreställningsförmåga, snarare kanske det ligger helt nära precis alla (föräldrar) hela tiden, egentligen; som den där dörren med kryss som man
inte på några villkor kan använda.
Det finns inget av de sociala, ekonomiska, mentala eller andra faktorer inblandade som indikerar en kamp med livsvillkoren redan innan det inträffade. De här befinner sig i stormens öga — bortsett från en väsentlig sak då, nämligen sjukdomarna som drabbat båda deras barn. Det finns inget behov av aggression eller revansch här. Det finns ingen defekt eller dysfunktion. Utöver sjukdomen.
Så, nej, jag tror inte polisen hade några som helst problem med att snabbt anlända till slutsats om vad som skett.
Trots skitstormen härinne så har det som skett en ”normalitet” över sig som ger sig själv. Det är nästan vad det utgett sig för. Eller så nära som mord kan komma.
Och det lär inte ha varit så svårt att kontrollera om forensiska spår stött detta.
Statistik är det ju inte en fråga om.