2019-02-14, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
När jag läser tillbaks i tråden ser jag att det här redan har varit uppe flera gånger och att polisens ord om "inga tecken på psykisk sjukdom", kan ha handla om en rad olika faktorer än att de var säkra på att paret var vid god psykisk hälsa. Har du missat att läsa alla dessa?
Vad menar du? Visade de tecken på psykisk sjukdom enligt polisen?
Citera
2019-02-14, 11:25
Medlem
Kamacamakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Fast att dö av strypning eller kvävning skapar rent fysiska rörelsemönster i kroppen, lufthungern gör att en odrogad person kämpar emot. Kraftigt.
Polisen uppgav att föräldrarna planerade mord/självmord, men att barnen inte visste om planerna. Antagligen avsåg man att det inte finns några bevis för att barnen varit informerade eller med i någon planering. Detta ansågs vara föräldrarna eget planerade verk.

Att barnen blivit överrumplade av sin mördare är nog rätt självklart. Ingen odrogad med fysiskt eller psykiskt kvarvarande förmåga mördas på detta sätt utan att försöka komma loss. Ingen kropp ligger bara passiv.

Det GÅR nog inte att vara passiv när kroppen skriker efter luft. Själva överlevnadsinstinkten tar nog över och spjärnar emot oavsett om du VILL bli strypt! Varför skulle någon vilja bli strypt om det inte handlar om strypsex (vilket jag inte heller förstår mig på), det måste väl ändå finnas lindrigare sätt att bli dödad på. Lägg dig i badet och ta ett rakblad skulle jag väl tro funkar. Har ingen erfarenhet av det heller, men det verkar vara ett smidigt sätt att dö på...
Citera
2019-02-14, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Per automatik? Nä, bara sunt att räkna på sannolikheter. Till att börja med hade testamentet ett onormalt stort täckpapper. Kan det valts avsiktligt? Varför? Kunde Hansson garantera att H visste vad hon skrev under? Är testamentet till någons förmån? Osv. Efter det får du ta ställning till om något är märkligt eller solklart.

Det låter lite som mitt disk-gate.
Dessutom, samma resonemang kan lika gärna peka ut maken. Det är därför det är bra att vi fått så mycket mer information och dessutom polisens samlade bedömning. Det kan nog vara bra att påminna sig om det. Annars kan varenda tallriksstapel få lika stor betydelse som NFC, forensiska analyser och brottplatsundersökningar. Och det hade väl ändå varit rätt löjligt, inte sant?
Citera
2019-02-14, 11:37
Medlem
Kamacamakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Något som skaver och äcklar mig är hur de överhuvudtaget kunde få en sådan diagnos. Två flickor med ME. Det är något skumt med det där. Något som borde grävas i. Hur kunde de få diagnosen när deras prover visade på något onormalt? Kände de läkaren som gick med på föräldrarnas tjat eller en förälders tjat. Hade de några punkter att trycka på? Någon ville förmodligen att de skulle vara sjuka.

Kanske det var psykisk ohälsa som var problemet med flickorna och det var inte acceptabelt. En fysisk sjukdom är lättare att skylla på. Men vet inte om det är så lätt att få en så ovanlig sjukdom som ME godkänd av samhället heller... Något fel var det säkert med barnen, men ännu större fel på föräldrarna! Stackars barn!!
Citera
2019-02-14, 11:40
Medlem
Jag hade mycket tidigt information om att det fanns en video i huset, som skulle ha funnits på någon form av media. Dator/iPad/dvd/USB oavsett vilken form, men framme för att det skulle synas. Denna film är tydligen otvetydigt i sitt innehåll om skuldfrågan, det var ett GEMENSAMT FATTAT BESLUT, föräldrarna var i SAMFÖRSTÅND.

Begriper ni inte detta?

Ett fåtal poliser har sett denna och anhöriga har även fått se den om de valt detta. Det är vad jag har fått information om.
Varför tror ni att garvade poliser som nästan alltid kommer fram till att Pappan i nästan alla utvidgade självmord är skyldig, och i ett mycket fåtal fall finner mamman skyldig, väldigt tidigt i utredningen är övertygade om att de var i samförstånd?
Inte fan var det för att de automatiskt försöker skydda en avliden pappa, det är ju väldigt väldigt ovanligt att föräldrar är i samförstånd, inte världsunikt men väldigt väldigt ovanligt.

Varför all denna djävla konspiratoriska, till sjukligt tillstånd gränsande missbruk av den egna hjärnkapaciteten? Förstår ni inte att vi andra som inte lever i konspiratoriska tillstånd där jorden är platt och vi har aldrig gått på månen och Jesus fanns historiskt vill inte dras in i er drömvärld.

Ni som kan tänka: varför tror ni polisen tidigt hade en uppfattning om att det var samförstånd? Varför är man så unikt tvärsäker i sina ordval på presskonferensen?

Antingen fanns det överväldigande tydlig bevisning därom, vilken Pappan omöjligen hade kunnat reproducera/manipulera. Eller så fanns det verkligen en video. Varför säger man inte det? De vill väl sannolikt att kunskapen om att en sådan finns inte ska bli känd, pga dess känsliga innehåll, av respekt för de döda barnen och de efterlevande.

Jag tänker inte säga detta någon fler gång, ni kan spinna er ur gängorna med era teorier som inte matchar presskonferensens innehåll, ni är dock inte några skarpa sherlock Holmes kopior precis.
//Scheele
Citera
2019-02-14, 11:44
Medlem
Kamacamakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Frågan var inte riktad till mig, men jag vill bara kommentera: skarpt tänkt. Min något livliga fantasi ser då framför sig hur föräldrarna blir bestörta över att behöva servera barnen frukost en gång till...
Fyfan så dråpligt! Man ska inte skratta åt eländet, men det gjorde jag faktiskt här. En snopen min över att behöva gå och handla bröd för det andra tog slut...
Citera
2019-02-14, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Nu är det sista gången jag svarar angående de 3 dokumenten.
Det framgår klart och tydligt på PT vad de funnit på brottsplatsen.
Blanda inte ihop testamentet och avskedsbrevet. 2 olika dokument och ingen har skrivit på ett tomt papper. Att texten på testamentet var övertäckt hos paret H betyder inte att det var ett blankt papper under.

Att det fanns ett avskedsbrev informerades vi om redan den 19 januari 2018. Gå tillbaka i tråden vid den tiden så kanske du förstår.
Testamentet fick vi i tråden inte information om förrän i maj.

Jag har ju förklarat att JAG tror att SS blandat ihop något på PT om avskedsbrevets underskrift, trots vad han påstod alltså, medvetet eller omedvetet. I ett FUP får vi läsa mera. Jag dör inte om jag har fel men med det vi vet nu är det något som inte "känns" 100%.

Som testamentets underskrift ser ut behövs annan bevisning till "gemensam planering". Polisen verkar bara intresserat sig för datorer och telefoner i hemmet man kommit in i och det förmodar jag absolut inte är bevis.
Citera
2019-02-14, 11:47
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag hade mycket tidigt information om att det fanns en video i huset, som skulle ha funnits på någon form av media. Dator/iPad/dvd/USB oavsett vilken form, men framme för att det skulle synas. Denna film är tydligen otvetydigt i sitt innehåll om skuldfrågan, det var ett GEMENSAMT FATTAT BESLUT, föräldrarna var i SAMFÖRSTÅND.

Begriper ni inte detta?

Ett fåtal poliser har sett denna och anhöriga har även fått se den om de valt detta. Det är vad jag har fått information om.
Varför tror ni att garvade poliser som nästan alltid kommer fram till att Pappan i nästan alla utvidgade självmord är skyldig, och i ett mycket fåtal fall finner mamman skyldig, väldigt tidigt i utredningen är övertygade om att de var i samförstånd?
Inte fan var det för att de automatiskt försöker skydda en avliden pappa, det är ju väldigt väldigt ovanligt att föräldrar är i samförstånd, inte världsunikt men väldigt väldigt ovanligt.

Varför all denna djävla konspiratoriska, till sjukligt tillstånd gränsande missbruk av den egna hjärnkapaciteten? Förstår ni inte att vi andra som inte lever i konspiratoriska tillstånd där jorden är platt och vi har aldrig gått på månen och Jesus fanns historiskt vill inte dras in i er drömvärld.

Ni som kan tänka: varför tror ni polisen tidigt hade en uppfattning om att det var samförstånd? Varför är man så unikt tvärsäker i sina ordval på presskonferensen?

Antingen fanns det överväldigande tydlig bevisning därom, vilken Pappan omöjligen hade kunnat reproducera/manipulera. Eller så fanns det verkligen en video. Varför säger man inte det? De vill väl sannolikt att kunskapen om att en sådan finns inte ska bli känd, pga dess känsliga innehåll, av respekt för de döda barnen och de efterlevande.

Jag tänker inte säga detta någon fler gång, ni kan spinna er ur gängorna med era teorier som inte matchar presskonferensens innehåll, ni är dock inte några skarpa sherlock Holmes kopior precis.
//Scheele
Kunde inte uttryckt det bättre själv. Att polisen skulle missa en massa saker, som de "otroligt smarta människorna här" lyckats räkna ut - trots noll insyn i utredningen känns ju lite.... märkligt. Att polisen berättar det som behövs räcker inte. Man skall veta allt, ända ner till vilken sorts nagellack H hade på tånaglarna.

Respekt finns inte hos vissa här. Det är sorgligt. Flashback i ett nötskal.
Citera
2019-02-14, 11:48
Medlem
Kamacamakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
För att flickorna inte behövde döva sina sinnen för att orka strypa någon?

Usch, så grymt! Då tyckte föräldrarna att barnens dödskamp inte skulle vara jobbig. Fattar inte ett dugg hur man har tänkt. Men å andra sidan har jag inte heller dödat någon..
Citera
2019-02-14, 11:50
Medlem
Kamacamakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Hon sa precis så som ovan. Sen uttryckte hon sig så ” hur mamman hittades ”.

Hur mamman hittades, tror du då att hon menade att hon låg i en sån position som visade att hon kämpat för sitt liv?
Citera
2019-02-14, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele

Begriper ni inte detta?

//Scheele

Den 16 januari skriver du så här med anledning av att andra hade fått PM om en ev. video:

För att bara ange hur jag ser på begreppet "veta/vet", nej jag har inte sett brevet själv, och personen jag pratade med hade inte sett innehållet i avskedsbrevet (pappersbrev/datoranteckningar/video osäkert vilket). Men personen jag pratade med hade vetskap om ATT det fanns ett avskedsbrev, dock osäker på typ av avskedsbrev, men formulerat av båda föräldrar. Min källa har alltid haft rätt, drar inte sig med skvaller annat än om han har kunskap. Dessutom har tre andra fått höra exakt samma av för dem väldigt trovärdiga källor att det funnits ett avskedsbrev. Att det fanns avskedsbrev är i dessa sammanhang inget känsligt, jag har inte exakt uppgift med dessa typer av fall så finns det i 90% av fallen avskedsbrev på platsen.
Citera
2019-02-14, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Kunde inte uttryckt det bättre själv. Att polisen skulle missa en massa saker, som de "otroligt smarta människorna här" lyckats räkna ut - trots noll insyn i utredningen känns ju lite.... märkligt. Att polisen berättar det som behövs räcker inte. Man skall veta allt, ända ner till vilken sorts nagellack H hade på tånaglarna.

Respekt finns inte hos vissa här. Det är sorgligt. Flashback i ett nötskal.

Visst? Det går ju att lägga pussel och då får man ju just det som jag tidigt hade info om, men oavsett för det är inte så att jag vill ”ha rätt”, även om det skänker någon form av inre frid om att mina uppgifter var korrekta som mina källor brukar vara.

Sedan kan man ju verkligen fråga sig om det är rätt att inte lägga ut information om bevisläget från polisen. Man hade ju mycket väl hade kunnat gå in på vad man har och det brukar man ju göra, dock är det specialfallet att GM båda är döda och då brukar man lägga locket på, särskilt när barn är involverade. Men det är ju bara en tidsfråga innan man publicerar en genomgång av fallet på någon internationell konferens inom forensisk utredning eller liknande, så förr eller senare lär det komma ut; exakt varför man tror sig veta att de var i samförstånd. Jag kan inte veta, jag har varken sett det ena eller det andra i detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in