Citat:
Ursprungligen postat av
scheele
Jag hade mycket tidigt information om att det fanns en video i huset, som skulle ha funnits på någon form av media. Dator/iPad/dvd/USB oavsett vilken form, men framme för att det skulle synas. Denna film är tydligen otvetydigt i sitt innehåll om skuldfrågan, det var ett GEMENSAMT FATTAT BESLUT, föräldrarna var i SAMFÖRSTÅND.
Begriper ni inte detta?
Ett fåtal poliser har sett denna och anhöriga har även fått se den om de valt detta. Det är vad jag har fått information om.
Varför tror ni att garvade poliser som nästan alltid kommer fram till att Pappan i nästan alla utvidgade självmord är skyldig, och i ett mycket fåtal fall finner mamman skyldig, väldigt tidigt i utredningen är övertygade om att de var i samförstånd?
Inte fan var det för att de automatiskt försöker skydda en avliden pappa, det är ju väldigt väldigt ovanligt att föräldrar är i samförstånd, inte världsunikt men väldigt väldigt ovanligt.
Varför all denna djävla konspiratoriska, till sjukligt tillstånd gränsande missbruk av den egna hjärnkapaciteten? Förstår ni inte att vi andra som inte lever i konspiratoriska tillstånd där jorden är platt och vi har aldrig gått på månen och Jesus fanns historiskt vill inte dras in i er drömvärld.
Ni som kan tänka: varför tror ni polisen tidigt hade en uppfattning om att det var samförstånd? Varför är man så unikt tvärsäker i sina ordval på presskonferensen?
Antingen fanns det överväldigande tydlig bevisning därom, vilken Pappan omöjligen hade kunnat reproducera/manipulera. Eller så fanns det verkligen en video. Varför säger man inte det? De vill väl sannolikt att kunskapen om att en sådan finns inte ska bli känd, pga dess känsliga innehåll, av respekt för de döda barnen och de efterlevande.
Jag tänker inte säga detta någon fler gång, ni kan spinna er ur gängorna med era teorier som inte matchar presskonferensens innehåll, ni är dock inte några skarpa sherlock Holmes kopior precis.
//Scheele
Den 16 januari skriver du så här med anledning av att andra hade fått PM om en ev. video:
För att bara ange hur jag ser på begreppet "veta/vet", nej jag har inte sett brevet själv, och personen jag pratade med hade inte sett innehållet i avskedsbrevet (pappersbrev/datoranteckningar/video osäkert vilket).
Men personen jag pratade med hade vetskap om ATT det fanns ett avskedsbrev, dock osäker på typ av avskedsbrev, men formulerat av båda föräldrar. Min källa har alltid haft rätt, drar inte sig med skvaller annat än om han har kunskap. Dessutom har tre andra fått höra exakt samma av för dem väldigt trovärdiga källor att det funnits ett avskedsbrev. Att det fanns avskedsbrev är i dessa sammanhang inget känsligt, jag har inte exakt uppgift med dessa typer av fall så finns det i 90% av fallen avskedsbrev på platsen.