Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-14, 07:10
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Innan var det 150 kr numera betalar du bara 75
Beställer du från någon som har momsavtal med postnord betalar du ingen avgift alls bara momsen...

Att du fortfarande orkar att upprätthålla dina lögner i den här tråden..
Citera
2019-02-14, 07:22
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Att du fortfarande orkar att upprätthålla dina lögner i den här tråden..
Vad var felaktigt med mitt påstående menar du?
Postnord har numera avtal med e-handlare som gör att du slipper betala någon avgift endast lagstadgad moms tas ut när du checkar ut dina varor hos sajten...
Citera
2019-02-14, 13:35
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Postnord har numera avtal med e-handlare som gör att du slipper betala någon avgift endast lagstadgad moms tas ut när du checkar ut dina varor hos sajten...
Så vitt jag vet så är det en kinesisk e-handlare som har slutit detta avtal. Du får det att låta som att var och varannan vendor utanför EU har gjort det.

För övrigt så har jag noterat att Post NLs tjänst har blivit betydligt billigare att använda.
Citera
2019-02-14, 14:15
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så vitt jag vet så är det en kinesisk e-handlare som har slutit detta avtal. Du får det att låta som att var och varannan vendor utanför EU har gjort det.

För övrigt så har jag noterat att Post NLs tjänst har blivit betydligt billigare att använda.
Alla e-handlare som vill kan teckna avtal med PN så att dom som handlar på deras sajter slipper betala avgift. Gnäll inte på PN för avgiften gnäll på de e-handlare som vägrar ansluta sig!
Citera
2019-02-14, 14:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Alla e-handlare som vill kan teckna avtal med PN så att dom som handlar på deras sajter slipper betala avgift. Gnäll inte på PN för avgiften gnäll på de e-handlare som vägrar ansluta sig!
Jag gnäller inte, jag har hittat lösningar på problemet.
Citera
2019-02-14, 14:30
Medlem
elbels avatar
Vilka sajter har post nl?
Ebay och alipress?
Citera
2019-02-14, 14:34
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Vilka sajter har post nl?
Ebay och alipress?
Banggood och Gearbest också. Men eBay är jag osäker på alltså.
Citera
2019-02-14, 16:22
Medlem
har någon använt forward2me.com? svensk tullen är strict , men om man skickar den till UK first sen skicka till sverige så tullcheckar dom ej i sverige. Men problemet är att jag känner inte till någon service vet ej vilka jag kan lita på.
Citera
2019-02-15, 05:10
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:

"Innan var det 150 kr"
Citera
2019-02-15, 07:44
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
"Innan var det 150 kr"
Att PN under ett kort tag gjorde fel och inte tog ut någon moms kan vi ju bortse ifrån, det har varit 150 kr i avgift så länge jag importerat saker från t.ex. USA att dom numera sänkt det till 75 tackar jag för...
Citera
2019-02-15, 15:19
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HackForums
har någon använt forward2me.com? svensk tullen är strict , men om man skickar den till UK first sen skicka till sverige så tullcheckar dom ej i sverige. Men problemet är att jag känner inte till någon service vet ej vilka jag kan lita på.

Du har hört talas om Brexit hoppas jag?
Som det ser ut i dagsläget är UK med i EU en månad till sedan blir de ett tredje land med allt det innebär (slut på tullfrihet).
Citera
2019-02-19, 12:12
Bannlyst
Fan trodde att momsen var borta när man beställde från Wish (Kina).
Köpte en pryl för 100:- och nu tvingas jag betala 100:- till för att Postnord ska skicka den vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in