Citat:
Ursprungligen postat av
glendale
Nej, jag sätter inte mig själv i något fokus, försöker bara få lite motvikt i den här tråden. Det är kraftig slagsida pro-SD numera. Allt från att smutskasta LW till att rentvå MGM. Det första är faktiskt direkt motbjudande och troligen ett skäl till att de flesta sansade tycks ha slutat skriva
och gå i polemik med samma ältande och upprepande från vissa deltagare.
Beträffande motiv håller jag med dig att HD passar in, men det gör definitivt SD i högre grad.
Glömde du att han hade motiv?
Att påstå att det är påtända cykeltjuvar är bara enfaldigt.
Skriken är nog, enligt min mening, tyvärr LWs. Det är omöjligt för oss att bedöma
värdet av vittnesmål (med det inte sagt att jag misstror vittnen som figurerat) huruvida det var en man- eller kvinnoröst. Vittnen har dessutom en olycklig benägenhet att inte kunna återge till 100% korrekt vad som upplevts, även ambitionerna är att göra det. Jag har själv erfarenhet av det.
Det är klart att det kan vara HD som på det ena eller andra sättet hamnat i denna mardrömslika situation och skriker av chock och förtvivlan, även om jag tror att det har varit endast två personer på plats, GM och LW, och skriken kommer från LW.
Du får gärna visa vad du menar är smutskastning av LW.
Jag har inte sett att någon ens har varit i närheten av att rentvå MGM, skulle
vara intressant å se vad du menar där.
Statistiskt så slår SD HD med åtskilliga hästlängder.
Enligt vissa så har SD en mängd motiv till mord, jag är inte lika säker, däremot
så skulle jag kunna tänka mig att det finns orsak till tjafsande å knuffar, å
kanske en smäll på käften som sedan eskalerar och leder till tragiskt slutresultat.
Ungefär så tror jag det kan ha gått till om SD är skyldig.
Vad gäller påtända cykeltjuvar kan jag bara hålla med, det är ungefär
samma klass på det som att påstå att hon rasat ner från ett träd när hon
skulle plantera någon burk där.
När det gäller skriken så va jag lite otydlig där.
Det jag menade va vad du möjligen har för teori om att skriken pågick
så pass länge.
För övrigt håller jag med dig i det du skrev angående skriken.
Har fortfarande problem med att få ner LW till planket på
ett trovärdigt vis.