2019-02-13, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Känner du dig lite bortglömd
Jag tror att du egentligen förstår vad jag menar, du skriver inte att SD är mördaren.
Du skriver att du tror eller att du misstänker, en stor skillnad
mot vad Holmes skriver, tycker du inte det själv.

Jag har inga som helst problem med att det finns olika åsikter, dessutom
har du tydligen missat mina åsikter.

Mina favoriter är oförändrade och jag har aldrig stuckit under stol med vad jag tror.

Och här har du min lista:
SD: Misstanken har avtagit p.g.a. att man trots idogt
arbete inte lyckats binda honom till mordet.
Han är alltså kvar på min lista.

HD: Hon har väl egentligen motiv till att mörda både SD och LW.

NW-UW: Här har det förekommit uppgifter som har ändrats flera gånger, tänker
inte fördjupa mig i det nu, uppgifterna finns i tråden.

En liten fråga till dig, har du någon teori om skriken som kom intervallvis i
upp i mot fem minuter?

Nej, jag sätter inte mig själv i något fokus, försöker bara få lite motvikt i den här tråden. Det är kraftig slagsida pro-SD numera. Allt från att smutskasta LW till att rentvå MGM. Det första är faktiskt direkt motbjudande och troligen ett skäl till att de flesta sansade tycks ha slutat skriva
och gå i polemik med samma ältande och upprepande från vissa deltagare.

Beträffande motiv håller jag med dig att HD passar in, men det gör definitivt SD i högre grad.
Glömde du att han hade motiv?

Att påstå att det är påtända cykeltjuvar är bara enfaldigt.

Skriken är nog, enligt min mening, tyvärr LWs. Det är omöjligt för oss att bedöma
värdet av vittnesmål (med det inte sagt att jag misstror vittnen som figurerat) huruvida det var en man- eller kvinnoröst. Vittnen har dessutom en olycklig benägenhet att inte kunna återge till 100% korrekt vad som upplevts, även ambitionerna är att göra det. Jag har själv erfarenhet av det.
Det är klart att det kan vara HD som på det ena eller andra sättet hamnat i denna mardrömslika situation och skriker av chock och förtvivlan, även om jag tror att det har varit endast två personer på plats, GM och LW, och skriken kommer från LW.
Citera
2019-02-13, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, det är sorgligt att MGM verkar ha flera vänner här
än vad LW har.
St.Holmes tycks vara den enda som bryr sig om att LW
har blivit mördad.

Jo, men det ligger nog också lite i sakens natur. GM är vid liv( till skillnad från BO) , har inte gett sig till känna och alltså håller sig undan med flit. Hen har därmed ett incitament att försvåra/försvara. Rekryterar vänner och bekanta för att "hjälpa till" i tråden (kanske också i tron att deras vän är oskyldig). Iofs tror jag merparten av dessa kommer från en och samma person, så att tro att det finns ett helt team som jobbar dag och natt pro MGM är nog helt fel. Mellan 1-3 pers. plus GM gissningsvis.
BOs anhöriga och vänner inte har samma anledning att vara här på flashback och inte heller ork, vilja eller kanske förmåga att bestrida GMs propaganda . De har säkerligen nog med att sörja och klara av livet i övrigt. Jag lider med dem. Sh Homes är väl den enda av LWs vänner som försöker här.
Det är inte desto mindre sorgligt att det är på det här viset, men kanske en förklaring till eländet.
Senast redigerad av glendale 2019-02-13 kl. 04:33.
Citera
2019-02-13, 06:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, med facit i hand var det kanske inte någon höjdare att rikta in sig så ensidigt på SD som man gjorde. Om det nu inte var han så lär det ju bli betydligt svårare att lagföra någon nu åtta månader senare.

Är det någon som vet förresten hur det här med misstankegrader påverkar utredningsarbetet i praktiken? Polisens spaningsledare sade ju i en intervju att om åklagaren nu skriver av SD från utredningen så övergår det här till att bli ett spaningsmord.

Skulle en sådan formell avskrivning medföra att polisen blev friare att t.ex. vidta utredningsåtgärder mot andra som kan misstänkas, eller är en avskrivning (eller nedskrivning) av den formella misstanken mot SD i så fall mer en symbolisk handling?

Kanske ett av oss inte så begränsade förväntat tillkännagivande avseende mordet på Wesström?
Obs, texten är fiktiv ur en artikel publicerad i GT.

Citat:
Å** H*d*ng, åklagare i Örebro för NA i samband med att mannen avskrivs.

Inte längre misstänkt för mord
Nu avskrivs misstankarna mot mannen som varit skäligen misstänkt för mordet på Lena Wesström.

"På det utredningsmaterial som nu föreligger går det inte att bevisa att den som varit misstänkt gjort sig skyldig till brott. Ytterligare utredning kan inte antas förändra bevisläget på ett avgörande sätt", skriver åklagaren Å** H*d*ng som leder utredningen, i en handling som skickades in till Örebro tingsrätt under måndagen.

Undertill ett icke fiktivt utdrag ur samma artikel.
Helena Ericsson vid polisen i Borås är spaningsledare efter mordet i Ulricehamn. Hon berättar att polisens utredning efter mordet fortsätter trots att åklagaren skrivit av misstankarna mot mannen i 30-årsåldern.

– Vår förundersökning gällande mord kvarstår, säger Helena Ericsson
.

http://www.gp.se/nyheter/västsverige/tidigare-anhållen-avskriven-från-mordmisstankar-1.4827527

Obs, att åkl namn i ursprunglig text är Patrik Tilly samt dom verkliga orterna är Borås Ulricehamn.
Snor-johan
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-02-13 kl. 06:34.
Citera
2019-02-13, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jo, men det ligger nog också lite i sakens natur. GM är vid liv( till skillnad från BO) , har inte gett sig till känna och alltså håller sig undan med flit. Hen har därmed ett incitament att försvåra/försvara. Rekryterar vänner och bekanta för att "hjälpa till" i tråden (kanske också i tron att deras vän är oskyldig). Iofs tror jag merparten av dessa kommer från en och samma person, så att tro att det finns ett helt team som jobbar dag och natt pro MGM är nog helt fel. Mellan 1-3 pers. plus GM gissningsvis.
BOs anhöriga och vänner inte har samma anledning att vara här på flashback och inte heller ork, vilja eller kanske förmåga att bestrida GMs propaganda . De har säkerligen nog med att sörja och klara av livet i övrigt. Jag lider med dem. Sh Homes är väl den enda av LWs vänner som försöker här.
Det är inte desto mindre sorgligt att det är på det här viset, men kanske en förklaring till eländet.

Din bedömning stämmer nog. Ibland har försvarsskaran haft så befängda argument och missuppfattningar att jag undrat om de eg varit ute efter att ännu mer misstänkliggöra SD eller att få tråden stängd. Men nu tänker jag att oroligheterna nog drar till sig en del troll, litet grann som ett drängslagsmål.
Vi får väl hoppas att utredningen kommer framåt, även om det känns segt utifrån sett.
Jag oroar mig för HD och hela hennes situation. Utan några fakta, tror jag inte att hon är GM och jag misstänker att hon överskattar sin förmåga att hantera exet. Vet ngn hur hon har det nu och hur det funkar efter skilsmässan?
Citera
2019-02-13, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag har aldrig påstått att Polisen inte skulle vara inne i den här tråden för att läsa!
Genom olika omständigheter har jag under en följd av år läst en hel del förundersökningar. Där har det ofta framkommit att uppgifter hämtats in m h a Polisens "spaning" på Flashback. Så om du tog min replik till 'VigosRos' som att jag betvivlade att tråden skulle bevistas av utredare från Polisen, så tog du alltså miste. Rejält, dessutom!

Vad jag reagerade över och som jag också skrev till vederbörande, det var det olämpliga i att använda sig av uttrycket "Vi vet.."
På likartat vis skulle jag kunna skriva:
"Vi vet att SD aldrig kommer att fällas för mordet på LW"
Det vore osant, för det vet "vi" ingenting om, även vi är många som tror att det så kommer att sluta.
Förstår faktiskt inte var Du vill komma med Ditt inlägg!

Varför är det olämpligt att använda sig av uttrycket "Vi vet..." när vi vet att det är sant?

Faktum är och vi kan konstatera att polisen är här och läser till och från (som Du själv skriver).

Vi vet fortfarande inte vem som är GM så skulle man skriva det så är det så klart osanning... därför kan Du väl inte på likartat vis kunna skriva "Vi vet att SD aldrig kommer att fällas för mordet på LW"

Det ena är sant och det andra är osant... hur kan Du jämföra?
Citera
2019-02-13, 08:06
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Kanske ett av oss inte så begränsade förväntat tillkännagivande avseende mordet på Wesström?
Obs, texten är fiktiv ur en artikel publicerad i GT.

Undertill ett icke fiktivt utdrag ur samma artikel.
Helena Ericsson vid polisen i Borås är spaningsledare efter mordet i Ulricehamn. Hon berättar att polisens utredning efter mordet fortsätter trots att åklagaren skrivit av misstankarna mot mannen i 30-årsåldern.

– Vår förundersökning gällande mord kvarstår, säger Helena Ericsson
.

http://www.gp.se/nyheter/västsverige/tidigare-anhållen-avskriven-från-mordmisstankar-1.4827527

Obs, att åkl namn i ursprunglig text är Patrik Tilly samt dom verkliga orterna är Borås Ulricehamn.
Snor-johan

Jag ställer mig frågande till vad du menar med ditt inlägg med en fiktiv artikel. Är du ute efter att folk ska inbilla sig att SD är avskriven som misstänkt, eller vad?
Citera
2019-02-13, 08:20
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ett fel i ditt resonemang:
Det blir inte mer av gärningspersonens DNA på brottsplatsen bara för att BO ofrivilligt skvätter en massa blod omkring sig när hon kämpar för sitt liv.

Kanske inte, men jag tänker att det blir större risk/möjlighet för spår av BO på GM och större risk/möjligheter att GM:s dna återfinns på onaturliga ställen på BO, tex i sår och skador. Trassligare liksom och därmed större sannolikhet för spår.
Citera
2019-02-13, 08:42
Medlem
Citat:
Ok, men jag då? Jag är övertygad av att de har rätt man.
Har inga som helst känslor involverade i det här fallet annat än anständig empati.
Jag hade inte riktig dig i samma läger som carina, snorjohan, Draifos men förstår nu var
dina sympatier finns.

Så, igen... jag tror att den skäligen misstänkte gärningsmannen är identisk med mördaren.

Är mina åsikter också "tröttsamma" bara för att de inte sammanfaller med dina och SD-sektens?
Har du problem med att att det finns olika åsikter här?
Nu var det till 'CarlJanne75' du vände dig, men eftersom jag drogs in i ditt trams om sekt och försvar av SD, måste jag protestera!

Jag har ingenstans, eller någon enda gång "försvarat" SD. Jag har försvarat hans rätt att som en odömd, icke-offentlig, slippa bli kallad mördare! Bara så!

Jag tillhör ingen sekt, varken på Flashback eller irl, men jag anser mig ha insikt i och kunskap om kristet församlingsarbete.
Jag har aldrig pekat ut LW som lösaktig eller klandervärd, mer än i de delar där hon som vigselförrättare givetvis inte borde ha gått isäng med en man hon vigt, en man (SD) som då fortfarande var gift.
Jag har också kritiserat LW för att lämna sina barn ensamma för att mitt i natten springa ut och jaga burkar.
Men!
Jag har också stöttat LW i att som emotionell kvinna hennes rätt att följa sina passioner -så länge de inte styr henne till att bryta vad hon lovat inför Gud. Så enkelt är det bara!

Att jag har bestämda åsikter borde inte göra att mina inlägg anmäls så fort jag postar, men varsågod! -det visar vilka ömma tår det här inne finns och vilka starka församlingsgrundade kotterier vi har att göra med. Där kan du med mer fog tala om "sekt", 'glendale'! Jag säger inte därmed att just du tillhör en sådan, men du attackerar mig på ett otillbörligt sätt. Du är inte en snäll människa.
Citera
2019-02-13, 08:46
Medlem
Det enda vi VET med säkerhet i denna tråd är att LW är mördad och att det fortfarande finns en MGM efter många månader!

Vad MGM sagt i förhör vet vi inte, kanske erkänt att han haft fysisk kontakt med LW under mordkvällen och därav svårare för utredningen att bevisa hur/när ev DNA på hennes kropp uppstod.

Jag tänker att DNA borde finnas om det är en okänd GM och som inte går att bortförklara.
I så fall borde MGM avskrivas så han slipper leva i detta helvete (om han är oskyldig).
Citera
2019-02-13, 08:48
Medlem
Citat:

Det stämmer som du skriver, det går åtminstone en mördare lös och bla JG har varit drivande att få fram vilka som skrivit vad här.
Jag förstår att många är oroliga och rädda, GM kan mörda igen.
Jag dömer ingen för att de är försiktiga, men det är för ynkligt att umgås med MGM och låtsats som inget hänt, med hänvisning till att ingen är dömd än.
Dock finns några som visar irl och tar avstånd, inte bara på grund av misstankarna utan också pga vad som framkommit.
Det visar på moral och ryggrad att de står upp för LW, bra gjort!
Senast redigerad av Sh.Holmes 2019-02-13 kl. 08:54.
Citera
2019-02-13, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det stämmer som du skriver, det går åtminstone en mördare lös och bla JG har varit drivande att få fram vilka som skrivit vad här.
Jag förstår att många är oroliga och rädda, GM kan mörda igen.
Jag dömer ingen för att de är försiktiga, men det är för ynkligt att umgås med MGM och låtsats som inget hänt, med hänvisning till att ingen är dömd än.
Dock finns några som visar irl och tar avstånd, inte bara på grund av misstankarna utan också pga vad som framkommit.
Det visar på moral och ryggrad att de står upp för LW, bra gjort!
(det fetade)
Ja, det är verkligen mycket illa!
Att det går en mördare lös, beror på synnerligen allvarliga brister i det initiala polisarbetet!
Detta faktum går inte att sopa under mattan, så jag hoppas att åkl Åsa Hiding, å utredningens vägnar, har bett de närmast sörjande om ursäkt.
Har hon det?
Citera
2019-02-13, 09:17
Medlem
Citat:
(det fetade)
Ja, det är verkligen mycket illa!
Att det går en mördare lös, beror på synnerligen allvarliga brister i det initiala polisarbetet!
Detta faktum går inte att sopa under mattan, så jag hoppas att åkl Åsa Hiding, å utredningens vägnar, har bett de närmast sörjande om ursäkt.
Har hon det?
Nu var inte Ditt inlägg till mig men...

I vart och varannat inlägg från Dig så klankar Du ner på åklagaren och skriver ut hens namn...

Menar Du att det är hens fel att LW blev mördad, varför skulle hen be de närmast sörjande om ursäkt?

Det känns som Du har något på åklagaren som är personligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in