2019-02-12, 01:01
Medlem
Är det bara jag som tycker det verkar som att Per Bjurman bara repeterar saker han har hört i nordamerikansk media? Om han säger något i NHL-podden och man börjar leta lite kan man ge sig fan på att Craig Button eller Bob Mackenzie eller någon har tyckt samma sak några dagar tidigare. Tycker podden är trevlig men man får inte så många nya insikter om man redan följer hockeymedia regelbundet.

Föredrar NHL-timmen om jag måste välja, Linus, Uffe och Jonatan har ju åtminstone egna infallsvinklar på det mesta.
Citera
2019-02-13, 02:27
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Är det bara jag som tycker det verkar som att Per Bjurman bara repeterar saker han har hört i nordamerikansk media? Om han säger något i NHL-podden och man börjar leta lite kan man ge sig fan på att Craig Button eller Bob Mackenzie eller någon har tyckt samma sak några dagar tidigare. Tycker podden är trevlig men man får inte så många nya insikter om man redan följer hockeymedia regelbundet.

Föredrar NHL-timmen om jag måste välja, Linus, Uffe och Jonatan har ju åtminstone egna infallsvinklar på det mesta.
Alla svenska NHL-skribenter verkar dock älska Bjurman. Jag avskyr karln. Det är sen gammalt, när han skrev hyllningstexter till Courtney Love varenda vecka i Puls och kysste Håkan Hellström på munnen.

Alla svenska utrikeskorrar skriver rewrites på vad de läser och ser i media där de bor. Bästa slapparjobbet som finns troligtvis.
Citera
2019-02-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Alla svenska NHL-skribenter verkar dock älska Bjurman. Jag avskyr karln. Det är sen gammalt, när han skrev hyllningstexter till Courtney Love varenda vecka i Puls och kysste Håkan Hellström på munnen.

Alla svenska utrikeskorrar skriver rewrites på vad de läser och ser i media där de bor. Bästa slapparjobbet som finns troligtvis.

PHWA kan ju inte ha haft så bra koll när de gav honom rösträtt i NHL Awards. De grävde nog inte djupare än "Vem är den mest kända svenska NHL-bevakaren?" när han fick den rollen.
Citera
2019-02-13, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd

Jag har inte heller sett storheten i Bjurman, men han verkar vara någon typ av legendar i hockeyjournalist-branschen.
Senast redigerad av Aesop.Rock 2019-02-13 kl. 21:56.
Citera
2019-02-16, 15:42
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Är det inte överraskande lite kritik mot Matthews-avtalet från svenska NHL-poddare? Den enda som ens närmat sig kritik är Ekeliw, heder för det. Fem år och näst bäst betald i NHL - jag tycker inte att hans resumé än så länge motsvarar ett sådant avtal. Toronto får heller inga UFA-år utan han fick både avtalslängd och pengavärde i det här kontraktet. Han har ju även visat sig ha skadeproblem.

Matthews fick ju verkligen så klart en drömdeal. Men hade Toronto verkligen något val? Som den supertalang och franchise-spelare han är så har han ju allt inflytande i förhandlingen och Toronto kan i princip endast bara nicka och säga ja när han presenterar sina krav.
Vem skulle de annars ha bytt honom mot? Finns ju ingen center förutom McDavid man byter Matthews mot och att ta prospects, draftval eller paket av sämre spelare som betalning är ju uteslutet för en sådan spelare.
Men visst skadeproblem i ung ålder med vad det verkar en lite trasig axel kan potentiellt bli ett problem men den risken måste vara värd att ta alla dagar i veckan.
Citera
2019-02-16, 21:24
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shepard25
Matthews fick ju verkligen så klart en drömdeal. Men hade Toronto verkligen något val? Som den supertalang och franchise-spelare han är så har han ju allt inflytande i förhandlingen och Toronto kan i princip endast bara nicka och säga ja när han presenterar sina krav.
Vem skulle de annars ha bytt honom mot? Finns ju ingen center förutom McDavid man byter Matthews mot och att ta prospects, draftval eller paket av sämre spelare som betalning är ju uteslutet för en sådan spelare.
Men visst skadeproblem i ung ålder med vad det verkar en lite trasig axel kan potentiellt bli ett problem men den risken måste vara värd att ta alla dagar i veckan.

Ja, nej, visst är det en knivig sits. Känns bara som att Matthews fick "allt". Vill man behålla honom efter de fem åren då han är 26-27 och fortsatt lär vara en toppspelare så lär man ju få betala 14 miljoner om året eller något.
Citera
2019-03-18, 08:22
Medlem
Kongruensbojds avatar
Senaste NHL-timmen (avsnitt 248) är så jävla kul. Det borde vara sorgligt eftersom man snackar om Pro Hockeys hädangång, men minnena från den tiden är väldigt roliga visar det sig.

Sveriges bästa sportpodd?
Citera
2019-03-25, 00:33
Medlem
snillet_1s avatar
Det märktes i senaste avsnittet med Christoffer Bodin som gäst att Bjurman inte kan särskilt mycket om eller har något större intresse av ishockey som sport.
Citera
2019-04-07, 19:38
Medlem
Helt sjukt att den underbara podcasten NHL-timmen är ett inspelat skypesamtal man tvingas lyssna på. Vad håller dom på med? Spela in tre lokala ljudfiler och klipp ihop. Hur svårt ska det vara? Riktigt jobbigt att lyssna på med alla störningar och bi-ljud som uppstår med Skype och deras kassa mikrofoner.
Citera
2019-04-07, 20:47
Medlem
knurras avatar
NHL-tugg är min favorit, sköna snubbar.

NHL-timmen är ok men känns lite interna och det känns ofta som man sitter och lyssnar på tre polare som snackar för varandra och inte lyssnarna.
Citera
2019-04-09, 14:14
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soderstadion82
Helt sjukt att den underbara podcasten NHL-timmen är ett inspelat skypesamtal man tvingas lyssna på. Vad håller dom på med? Spela in tre lokala ljudfiler och klipp ihop. Hur svårt ska det vara? Riktigt jobbigt att lyssna på med alla störningar och bi-ljud som uppstår med Skype och deras kassa mikrofoner.
Är väl bara Jonatans skägg mot micken som stör? Att det är ett pågående trepartssamtal är ju vad som gör podden så rolig och många gånger spontan! Ändra inget i NHL-timmen, plz!
Citera
2019-04-17, 16:48
Medlem
Det var länge sedan jag lyssnade på NHL timmen. Klarar verkligen inte av dom. Jonathan ska bara vara rolig och säga en massa strunt. Uffe och Linus känns bara bajsnödiga och tycker alltid lika.

Ekeliw är ju briljant i NHL podden .Men Bjurman bara klagar på stackars Ekeliw. Dessutom vågar Bjurman aldrig vara kritiskt till svenska spelare. Han bara fjäskar för NHL svenskarna för att kunna på intervjuer.

Tycker det är NHL tugg och veckans NHL som gäller. Vettiga snubbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in