2018-10-24, 14:54
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Oklart om den här kvalar in. Men Växjöbacken Oliver Bohm startar podcast: https://www.instagram.com/oliverbohm/?utm_source=ig_embed&ig_mid=W89i0QAAAAF-ZUzKsgl-u0x5oGRJ
Första kommentaren till den posten: ”Neeeeeej!!!!! Inte trä-geten @joelpersson94 *get* *gul man som får huvudmassage*”
Citera
2018-10-29, 19:17
Medlem
Tog på mig ett par sidor tillbaka att informera tråden när Hockeyisten är tillbaka - vilket den är! Har i ärlighetens namn inte lyssnat på de senaste två avsnitten, men de första avsnitten höll en tillräcklig hög kvalite att de senaste två är i min "never delete"-mapp i min podcast-app.

Utmärkt meta-hockey podcast.
Senast redigerad av Spilldmjolk 2018-10-29 kl. 19:20.
Citera
2018-11-08, 08:22
Medlem
Kongruensbojds avatar
NHL-timmen har ett nytt sponsrat segment de kallar Veckans play eller nåt sånt. Det sponsras av Tinghockeysomsäljerdennyafantastiskaklubbanfrånbau ersomhadepremiärdenandranovember.

Puh!

Bara spelare som lirar med denna nya helt otroliga klubba kan komma på tal att bli veckans pläjj.

Jag respekterar att podden vill ha in lite pengar, men det här var kanske inte det bästa sättet att göra det på. Fast det är ju inte svårare än att man kan snabbspola sig förbi möget förvisso.

Annars är det en väldigt bra podd de där tre nördarna driver.
Citera
2018-11-09, 22:53
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Ja, han är gjord av billigaste Made in China-plast den mannen. Fånig uppsyn har han också.

Finns även en podd som kallar sig Hockeyallsvenska Podden där Jörgen Lindgren var gäst senast.

Och nu är min nya favoritpodd på is efter bara 9 avsnitt. Skiiiiiiit. Nog fan ska de kunna hitta en ersättare? Känns ju som att Leifby o Mauritz var karaktärerna och Emil K var den nyktra programledarn.
Citera
2018-11-11, 11:21
Medlem
Citat:
NHL-timmen har ett nytt sponsrat segment de kallar Veckans play eller nåt sånt. Det sponsras av Tinghockeysomsäljerdennyafantastiskaklubbanfrånbau ersomhadepremiärdenandranovember.

Puh!

Bara spelare som lirar med denna nya helt otroliga klubba kan komma på tal att bli veckans pläjj.

Jag respekterar att podden vill ha in lite pengar, men det här var kanske inte det bästa sättet att göra det på. Fast det är ju inte svårare än att man kan snabbspola sig förbi möget förvisso.

Precis, så varför skriva ett inlägg om det? De förtjänar verkligen att tjäna lite pengar på podden, med tanke på vilken hög och konsekvent nivå den har hållit i så många år tycker jag. De använder också podden till att samla in pengar till Cancerfonden, de är uppe i 45k just nu.

https://www.cancerfonden.se/insamlingar/nhl-timmen
Citera
2018-11-11, 11:37
Medlem
Citat:

Puh!

Håller egentligen med, men enbart för de faktiskt lyckats göra ett annonsinslag som jag känner att jag faktiskt vill lyssna på och inte spola igenom - vilket jag principiellt förstår är bättre än alternativet. Reklam i allmänhet är den typen av grej som jag gärna undviker, men tycker att backlashen mot är rätt så dum. Jag hade aldrig börjat lyssna på NHL-timmen om den inte vore gratis, och reklam är centralt i det. Sen att de även bemästrar den på ett sätt som andra poddar inte gör är till NHL-timmens heder.
Citera
2018-11-13, 06:20
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aesop.Rock
Precis, så varför skriva ett inlägg om det? De förtjänar verkligen att tjäna lite pengar på podden, med tanke på vilken hög och konsekvent nivå den har hållit i så många år tycker jag. De använder också podden till att samla in pengar till Cancerfonden, de är uppe i 45k just nu.

https://www.cancerfonden.se/insamlingar/nhl-timmen
För att det är diskussionsforum, ditt päron. Sen hade jag föredragit att man kört jinglar några gånger per avsnitt istället för ett segdraget segment där alla tre poddare plockar ur sina hjärnor och låtsas i fem minuter.

Annars har du rätt om poddens konsekvent höga kvalitet.
Citera
2018-12-07, 03:24
Medlem
Hem_bränts avatar
Är det någon mer än jag som stör sig på betahanen Linus Hugosson i NHL-timmen? Så fort fighting eller fysiskt spel kommer på tal så tycker jag att den kristna fjollan ballar ur totalt. Han borde snarare driva damhockey-timmen.
Citera
2018-12-14, 01:11
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Är det någon mer än jag som stör sig på betahanen Linus Hugosson i NHL-timmen? Så fort fighting eller fysiskt spel kommer på tal så tycker jag att den kristna fjollan ballar ur totalt. Han borde snarare driva damhockey-timmen.

Idag var väl Uffe den värre.

Dåligt ljud han hade för övrigt, lät som att han hade iklätt sin mikrofon en popcornpåse.
Citera
2019-02-06, 02:00
Medlem
Kongruensbojds avatar
Har ni lyssnat på samtalet med Jonte Hedström från förra veckans Viasat hockey? Jävligt bra om hans ätstörningar, men även kul anekdoter om Lidas, Sundin, Forsberg och Livh, samt ärlig även om hur pass mycket han tjänade i Elitserien (180 000 i Djurgårn och därefter hela 300 000 i månaden i Timrå).

Jonte menar även att många av dagens SHL-lirare har spelmissbruk och att vissa spelar bort sin månadslön bara sådär. Kanske kan bli en debatt huruvida det är lämpligt att spelreklamen i tv:s sändningar är så frekvent?
Citera
2019-02-09, 00:13
Medlem
snillet_1s avatar
Är det inte överraskande lite kritik mot Matthews-avtalet från svenska NHL-poddare? Den enda som ens närmat sig kritik är Ekeliw, heder för det. Fem år och näst bäst betald i NHL - jag tycker inte att hans resumé än så länge motsvarar ett sådant avtal. Toronto får heller inga UFA-år utan han fick både avtalslängd och pengavärde i det här kontraktet. Han har ju även visat sig ha skadeproblem.
Citera
2019-02-09, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Är det inte överraskande lite kritik mot Matthews-avtalet från svenska NHL-poddare? Den enda som ens närmat sig kritik är Ekeliw, heder för det. Fem år och näst bäst betald i NHL - jag tycker inte att hans resumé än så länge motsvarar ett sådant avtal. Toronto får heller inga UFA-år utan han fick både avtalslängd och pengavärde i det här kontraktet. Han har ju även visat sig ha skadeproblem.

NHL-timmen har pratat lite om hur Toronto var rädda för offer sheet i sommar och därmed inte ville riskera att han är RFA när det närmar sig sommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in