2019-02-12, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thax21
Haha Vinsa i fristilssprint... Jaja, lite budget får det väl vara och gissningsvis är Öberg sjuk. Sen har man väl tagit Vinsa strikt efter SM men naturligtvis finns det andra som bör ha bättre chans (om än liten) att klara ett kval.

En man inte har tagit strikt efter SM är ju Lageson. Frågan får väl ställas igen, vad har han för hållhake på ledningen egentligen? Eddie Edström borde varit given, och fler andra före. Spelar iofs noll roll på det stora hela, viktigast i herrlaget att Rosjö, Eriksson och Andersson får åka.

Japp Öberg är sjuk såg jag nu...
Citera
2019-02-12, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Kopplingen till Dyvik var att jag kollade vilka som ingick i Bauhaus för att se om Dyviks meriter i år är bättre eller sämre än de som fått plats i det laget i år, såg Lovisa Modig i det laget och började fundera på varför hon knappt tävlat i år.

Och sen tänkte jag att eftersom jag gjorde nytt stycke och använde Lovisa Modigs fulla namn så var det en ganska glasklar fråga om Lovisa Modig. Mycket riktigt fick jag ett svar också, tack Johannaa!

Det är helt okej att säga att man läste snabbt och missuppfattade. Det är helt okej om vi taggar ner lite rent allmänt, vi behöver ju inte bli alldeles rabiata just när den värste i tråden inte hunnit skaffa nytt konto än.

Jag har inga problem med att erkänna att jag hade fel. Men gör det först efter att någon först länkat till källor med Modigs påstådda gedigna sjukdomshistorik.
Citera
2019-02-12, 17:49
Medlem
Ostrobothnias avatar
Golberg också sjuk, Stadås hoppar in i sprinten & Valnes får dubblera.
Citera
2019-02-12, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Grinigt i Lyn idag

https://lynski.no/velkommen-til-b-vm/

Ruggigt pinsam men underhållande text.
Citera
2019-02-12, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Grinigt i Lyn idag

https://lynski.no/velkommen-til-b-vm/

Värst vad de hade problem med Tönseth.
Citera
2019-02-12, 21:22
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs

Värst vad de hade problem med Tönseth.

Citat:
får plass på stafettlaget, eller slår Tønseth seg inn på laget?

Ett syrligt kursiverat "slår".

Gillar denna också.

Citat:
Stafettlaget blir nok satt opp med loddtrekning eller stein-saks papir, da slipper da landslagsledelsen å ta stilling til hvem som er best og alle har like muligheter.
Citera
2019-02-12, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Anna "Spa" Dyvik och Gustav "Spa" Eriksson.
Sånt här är ju bara tramsigt. Hon hade förkylningskänning och tävlade inte därför, vilket är helt rimligt. Problemet var ju att hon visade vad hon gjorde istället, vilket tydligen stör såna som dig.
Citera
2019-02-12, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euanthe
Sånt här är ju bara tramsigt. Hon hade förkylningskänning och tävlade inte därför, vilket är helt rimligt. Problemet var ju att hon visade vad hon gjorde istället, vilket tydligen stör såna som dig.

Ja jag vill inte att mina skattepengar ska finansiera Spa-Annas spa-aktiviteter. Hon gjorde dessutom "sälen" på baktierhärdad slemmigt kakel, så jag förstår inte hennes prioriteringar riktigt. Men hon verkar vara et söt och trevlig tjej i alla fall! Synd att det inte verkar bli någon skidåkare av henne.
Citera
2019-02-12, 22:23
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Ja jag vill inte att mina skattepengar ska finansiera Spa-Annas spa-aktiviteter. Hon gjorde dessutom "sälen" på baktierhärdad slemmigt kakel, så jag förstår inte hennes prioriteringar riktigt. Men hon verkar vara et söt och trevlig tjej i alla fall! Synd att det inte verkar bli någon skidåkare av henne.

Nej, Anna Dyvik har ju bara varit topp-12 individuellt i Världscupen åtta gånger, samt en gång på OS. Dessutom vann hon dubbla individuella guld på U23 VM 2017. Det blir ju så klart inget av henne...

Istället för att ständigt bete dig som en "bajsnödig äldre herre", så kan du väl göra övriga i tråden en stor tjänst och krypa tillbaka under den sten du kom ifrån? Risken finns dock att du då försurar marken till den grad att växterna i området vissnar och dör, men det är det sannerligen värt.
Citera
2019-02-12, 22:26
Medlem
Har knappt sett löpen från Lahtis i helgen men Dahlqvists spurt i teamsprinten är bland det mest brutala jag sett av en kvinna vad gäller toppfart. Våldsamt jävla tryck i den stakningen. När bilderna rullades ut från håll kunde det lika gärna varit en man vi såg. Och en bra sådan.
Citera
2019-02-12, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Nej, Anna Dyvik har ju bara varit topp-12 individuellt i Världscupen åtta gånger, samt en gång på OS. Dessutom vann hon dubbla individuella guld på U23 VM 2017. Det blir ju så klart inget av henne...

Istället för att ständigt bete dig som en "bajsnödig äldre herre", så kan du väl göra övriga i tråden en stor tjänst och krypa tillbaka under den sten du kom ifrån? Risken finns dock att du då försurar marken till den grad att växterna i området vissnar och dör, men det är det sannerligen värt.

Det är ju inga meriter som imponerar i a-landslaget direkt, möjligtvis i spa-landslaget.

Nej jag stannar här ett tag till, men vinner inte Sverige något guld i längd-VM samt om Johaug tar minst tre guld så lovar jag att aldrig besöka denna tråd mer.
Citera
2019-02-12, 22:56
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Har knappt sett löpen från Lahtis i helgen men Dahlqvists spurt i teamsprinten är bland det mest brutala jag sett av en kvinna vad gäller toppfart. Våldsamt jävla tryck i den stakningen. När bilderna rullades ut från håll kunde det lika gärna varit en man vi såg. Och en bra sådan.
Ungefär dom orden flög igenom mitt huvud också efter det loppet, det absolut kraftfullaste jag sett en kvinna staka. Otroligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in