2019-02-08, 19:19
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Jag vet inte om jag har provat någon Coquette-konserv tidigare. Har någon provat soppan? Är den bra? Bättre eller sämre än Felix?
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
den är helt ok finns i 2 varianter fläsk och nöt blanda gärna ner lite potatis mm
men min favorit är österikisk gulasch tror det är findus
Har inte pris i minnet men den är antagligen billigare än Felix variant (den med orange etikett) som varit min absoluta favorit och som det alltid funnits ett par burkar av i skafferiet.

Felix "bitiga" innehåll känns aningen "fräschare" än Lidl's i brist på bättre beskrivning, men kryddningen på Lidl's vinner lätt då den är starkare och godare än Felix.

Jag måste kolla upp priser innan jag bestämmer mig för vad som gäller för min del i framtiden, men jag både hoppas och tror att Lidl kommer dra det längsta strået!

(Det var Lidl's nötvariant jag testade.)
Citera
2019-02-11, 16:57
Medlem
kennethakares avatar
Lidl säljer en österrikisk läsk denna veckan. Almdudler

Almdudler är en österrikisk läskedryck. Smakmässigt ligger den mellan Ginger ale och fläder, den är frisk och söt. Drycken är att betrakta som en österrikisk nationaldryck och har mycket stora marknadsandelar.

Någon som druckit den? Vilken annan läsk kan man jämföra den med? 1 liter för 14 kr.
Citera
2019-02-11, 16:58
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kennethakare
Lidl säljer en österrikisk läsk denna veckan. Almdudler

Almdudler är en österrikisk läskedryck. Smakmässigt ligger den mellan Ginger ale och fläder, den är frisk och söt. Drycken är att betrakta som en österrikisk nationaldryck och har mycket stora marknadsandelar.

Någon som druckit den? Vilken annan läsk kan man jämföra den med? 1 liter för 14 kr.
Haha. Ja. Min svåger från Austria svor på att det var gudarnas nektar. Vi "agreed to disagree".
Citera
2019-02-11, 17:28
Medlem
kennethakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Haha. Ja. Min svåger från Austria svor på att det var gudarnas nektar. Vi "agreed to disagree".
Så den är äcklig? Köper in en ikväll och lägger i frysen. Kommer med utlåtande ikväll.
Citera
2019-02-12, 14:57
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Har inte pris i minnet men den är antagligen billigare än Felix variant (den med orange etikett) som varit min absoluta favorit och som det alltid funnits ett par burkar av i skafferiet.

Felix "bitiga" innehåll känns aningen "fräschare" än Lidl's i brist på bättre beskrivning, men kryddningen på Lidl's vinner lätt då den är starkare och godare än Felix.

Jag måste kolla upp priser innan jag bestämmer mig för vad som gäller för min del i framtiden, men jag både hoppas och tror att Lidl kommer dra det längsta strået!

(Det var Lidl's nötvariant jag testade.)
Not my cup of tea, testat både nöt och fläskköttvarianten, lite blaskig och smakar mest paprikapulver och vatten.

Den här veckan kan jag rekommendera landjägersalamin, smaskens som tilltugg till öl.
Citera
2019-02-12, 15:01
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kennethakare
Så den är äcklig? Köper in en ikväll och lägger i frysen. Kommer med utlåtande ikväll.
Tycker den smakade lite märkligt.
Citera
2019-02-12, 15:22
Medlem
Jag har bunkrat upp med ölkorv. Kan rekommendera dessa två.

Dulano Pork & Beef Salami
Hittade bild från nätet https://www.pictame.com/media/1425383461149468432_3193919992
OBS Ta den med "Pork" istället för "Poultry"

Dulano Rökt och lufttorkad kabanoss
Liknar den förra bilden men är dubbelt så tjock.

Båda korvarna vinner på att tas ur förpackningen och "torkas" en extra dag i kylskåpet innan förtärning.
Citera
2019-02-12, 15:45
Medlem
kennethakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Tycker den smakade lite märkligt.
Ingen jag kommer köpa igen. Dyr dessutom 1 liter för 15 kr. Nej tack.

Köp inte!
Citera
2019-02-12, 15:46
Medlem
exoticspices avatar
Köpte deras Chef Select Potatis- och Rotfruktsgratäng. Två stycken gratänger jag verkligen vill tipsa er om. Supergoda till t ex grillad kyckling.
Citera
2019-02-12, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Köpte deras Chef Select Potatis- och Rotfruktsgratäng. Två stycken gratänger jag verkligen vill tipsa er om. Supergoda till t ex grillad kyckling.
Tack för tipset. Ska testa. Någon av dessa som du fann bättre än den andra?
Citera
2019-02-12, 19:00
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Tack för tipset. Ska testa. Någon av dessa som du fann bättre än den andra?
Varsågod. Jag tycker att potatisgratängen är bättre, krämig med mycket grädde och smakar precis som hemmagjord. Rotfruktsgratängen är god den med, men lite för starkt kryddad för min smak och innehåller inte alls så mycket rot- och grönsaker som jag trodde den skulle göra. Men den funkar.
Citera
2019-02-12, 19:37
Medlem
Paddan1000s avatar
På torsdag säljer Lidl en kompressor på 1800 watt med 24-liters tank och maxtryck 10 bar för 1299 kr. Hur står den sig jämfört med kompressorer i samma prisklass från Biltema, Jula och liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in