2019-02-12, 16:37
Medlem
Om O ströp A - hur lång tid skulle det kunna ta? Om hon sov och han tryckte hårt runt halsen så hade det kanske inte tagit lång tid, rör det sig om sekunder?? - för henne att bli medvetslös?
Citera
2019-02-12, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Tror att O och H var starkare än sina barn... en 12-årig flicka som knappt får träna sin fysik är ett lätt byte, likaså en 14-åring som mestadels är inomhus. De borde ha lidit av både D-vitaminbrist, haft försvagad muskulatur med mera. Obegripligt!
Vad menar du med obegripligt? Du beskriver det väldigt begripligt. Det är inte många i tråden som kan se det så konkret och beskrivande som du gör. Dom flesta försöker blunda för det obehagliga i händelsen och hålla det lite på avstånd medan nu detaljstuderar.
Citera
2019-02-12, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Om både mamma och pappa stryper och håller fast storasyster kanske den yngre inte springer därifrån utan börjar riva pappa och mamma i ansiktet för att försöka hjälpa storasyster.

Fast det finns det väl ingen som har berättat, att föräldrarna hade skador? Jag gillar inte riktigt det där som sprids i tråden med "rivningar i ansiktet", det finns inte någon källa på det.
Citera
2019-02-12, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
De var inte två som deltog i stryp och kvävningen av A och M.
Det var enbart en person som genomförde det ensam. Finns bara forensiska spår av en mördare.
Sa åklagaren att det var Oskar som stypkvävde A och M? Jag har frågat det tidigare men jag fick nog inget svar.
Citera
2019-02-12, 16:40
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Om O ströp A - hur lång tid skulle det kunna ta? Om hon sov och han tryckte hårt runt halsen så hade det kanske inte tagit lång tid, rör det sig om sekunder?? - för henne att bli medvetslös?

Nej sannolikt inte sekunder, snarare någon/ några minuter.
Samtidigt som offret värjer sig allt vad hon kan, hon slåss för sitt liv.
Citera
2019-02-12, 16:42
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Sa åklagaren att det var Oskar som stypkvävde A och M? Jag har frågat det tidigare men jag fick nog inget svar.
Nej, det är Solglittrets som sprider trådsanningar. Enligt henne sa åkl (om nu detta är sant, jag börjar tvivla starkt), att det var samma gärningsman. Dvs en gärningsman. Vilket tolkades som Oskar. Men det kan lika gärna varit Hanna. Men Solglittret verkar ha tolkningsföreträde på det mesta i den här tråden.
Citera
2019-02-12, 16:42
Medlem
Citat:
Nej sannolikt inte sekunder, snarare någon/ några minuter.
Samtidigt som offret värjer sig allt vad hon kan, hon slåss för sitt liv.

Men det vet vi inte något om. En del offer är passiva. Barnen kan även ha varit så deprimerade av föräldrarnas möjliga kyla, kanske gradvist avståndstagande för att klara av gärningarna, att de inte protesterade. Kanske var de även känslokalla inåt, medan de spelade varma och empatiska utåt. Vi vet inte. Narcissister har en förmåga att behandla människor olika, om de nu var det. De hittar sina offer. Ibland kan det vara barnen som får ta smällarna. Barnen kanske inte heller ville leva. Vi vet inte. Familjen var i svår kris...

Jag undrar varför polisen uttryckligen sa att barnen inte visste om vad som skulle ske, eller hur de nu uttryckte det?
Citera
2019-02-12, 16:46
Medlem
Citat:
De var inte två som deltog i stryp och kvävningen av A och M.
Det var enbart en person som genomförde det ensam. Finns bara forensiska spår av en mördare.

Nu förstår jag inte, vad menar du? Det är väl ingen som har berättat det?
Citera
2019-02-12, 16:50
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Nu förstår jag inte, vad menar du? Det är väl ingen som har berättat det?
Jo, åklagaren har haft vänligheten att ringa upp Solglittret (!) och berättat att fynden visar på enbart en gärningsman. Nu har jag förstått att ingen åklagare är inblandad i utredningen, eftersom ingen kommer åtalas. Förundersökningsledare är Stefan Svensson. Så jag begriper ingenting. Men vem är jag att ifrågasätta?
Citera
2019-02-12, 16:51
Medlem
Citat:

Beror på trycket: Endast 5 kg tryck på halsen räcker för att stoppa blodtillförseln. 10 sekunders tryck leder till medvetslöshet. Efter 50 sekunder får offret ofta svåra permanenta skador, om hon inte dör.
http://roksbloggen.blogspot.com/2012/03/kunskap-om-tecken-pa-strypning-kan.html

Hjärndöd efter ca 4-5 minuter. Jag hoppas innerligt att det var så det gick till, ett hårt och jämnt tryck, kanske med snöre/rem. Usch...
Citera
2019-02-12, 16:53
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Men det vet vi inte något om. En del offer är passiva. Barnen kan även ha varit så deprimerade av föräldrarnas möjliga kyla, kanske gradvist avståndstagande för att klara av gärningarna, att de inte protesterade. Kanske var de även känslokalla inåt, medan de spelade varma och empatiska utåt. Vi vet inte. Narcissister har en förmåga att behandla människor olika, om de nu var det. De hittar sina offer. Ibland kan det vara barnen som får ta smällarna. Barnen kanske inte heller ville leva. Vi vet inte. Familjen var i svår kris...

Jag undrar varför polisen uttryckligen sa att barnen inte visste om vad som skulle ske, eller hur de nu uttryckte det?

Fast att dö av strypning eller kvävning skapar rent fysiska rörelsemönster i kroppen, lufthungern gör att en odrogad person kämpar emot. Kraftigt.
Polisen uppgav att föräldrarna planerade mord/självmord, men att barnen inte visste om planerna. Antagligen avsåg man att det inte finns några bevis för att barnen varit informerade eller med i någon planering. Detta ansågs vara föräldrarna eget planerade verk.

Att barnen blivit överrumplade av sin mördare är nog rätt självklart. Ingen odrogad med fysiskt eller psykiskt kvarvarande förmåga mördas på detta sätt utan att försöka komma loss. Ingen kropp ligger bara passiv.
Citera
2019-02-12, 16:53
Medlem
Citat:
Fast det finns det väl ingen som har berättat, att föräldrarna hade skador? Jag gillar inte riktigt det där som sprids i tråden med "rivningar i ansiktet", det finns inte någon källa på det.

Nej, jag vet. Jag har lättare att se att de övermannade en flicka i taget i sömnen. Men har svårare att se varför de skulle ge sig på flickorna när de var vakna. Men om de gjorde det så tänkte jag på att systern kunde springa ut, men kom på att hon kanske istället skulle försöka få föräldrarna att sluta strypa storasyster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in