Citat:
Ursprungligen postat av
Blessedfruit
Tror du det? Jag har hela tiden tänkt mig att det måste ha varit förhållandevis oblodigt. Jag måste ha missat det i tråden. (Jag hade en period under sommaren då jag faktiskt inte läste och har inte kunnat förmå mig att läsa ikapp, fast jag borde.) Jag tänker att eftersom de verkar ha svårt att hitta bindande dna-bevisning så borde det ha varit ganska oblodigt. Verkar svårt att genomföra ett sånt mord utan att lämna spår om det är mycket blod inblandat. Alternativt skulle väl det kunna vara en av de saker som tyder på en annan GM än MGM, att de inte hittar bindande dna. Men då borde vi väl ha hört något om det? Utredningen verkar ju inte dra slutsatsen att bristen på bevis är en anledning att avföra MGM som misstänkt.
Tack för frågan!
Min tanke om att det var mycket blod på platsen, baseras på åkl ÅH:s information om att våldet som utövats mot LW:s kropp varit omfattande.
Det innebär att dödsorsaken knappast lär vara strypning, utan mer som trubbigt våld alt multipla stick-/skärskador. Det trubbiga våldet bör då ha utövats med tillhygge (förutsatt att vi talar om SD som gärningsperson eftersom hans händer inte lär ha uppvisat några skador vid gripandet) och sånt våld ger mycket blod på platsen. Ännu mer blod blir det ju vid stick-/skärskador.
Om mördaren brukat egna händer, t ex slagit länge och mycket med sina knytnävar, då lämnar h*n en hel del eget blod, dock mest i form av spår typ smådroppar plus förstås också hudpartiklar.
Du skriver om DNA. Men gärningspersonen behöver ju inte ha lämnat särskilt mycket av eget DNA på brottsplatsen.
Eller missförstår jag vad du skriver?