2019-02-12, 10:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Behövs påminnas om underliggande post som med styrka talar för emot den förljugna bilden att Lena Wesström var ett utsatt offer som inte lyckades sätta gränser för SDs envisa kärlek.

Tackar ödmjukt Schazz för curaget att lyfta av masken av dom som envist matar tråden med en osann bild av BO.

Postat: 2018-07-18, 12:15
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Snicksnack. LW var, vilket många intygat, en tjej med skinn på näsan. Om det spreds rykten på byn och hon fick reda på detta så hade hon skrivit ett långt inlägg på Fejjan om detta för att klargöra saker. Hon var tydlig, bestämd och driven så du behöver inte göra henne till ett offer som fick använda sin energi till att freda sig. I den mån det gick att hålla isär alla relationer så gjorde hon så. LW var van att få som hon ville, i alla lägen. Då handlar det inte enbart om kärleksrelationer. Ville hon något så blev det så. Vi är många som fick uppleva hennes gränslöshet och backade för att vi insåg att det inte var någon idé att gå i polemik om triviala saker. Med triviala saker menar jag t ex svar på en fråga om att få låna en grej, då kunde hon smsa mitt i natten och gärna flera gånger tills hon fick svar.
Det går inte att förstå förloppet som föranlett mordet på Wesström med mera att en också en sann bild av BO framgår Anledningen till den förljugna bilden och beröringsskräcken av hela LW som presenterats i tråden skrivs: Skuldproblematik.

Det syns mig omöjligt att Wesström har någon som helst skuld i det grova brottet som orsakade hennes död men jag vågar påstå att mördarens motiv till mordet är att han/hon tycker det. Det paradoxala blir följdakligen att dom tråd-medlemmar som driver en osann bild av LW p.g.a hennes av dom oomtyckta egenskaper enligt medlemmarna innebär skuldbeläggning av BO delar den synen med mördaren.

Ett par rader till dom som varje gång den icke tillrättalagda bilden av BO berörs drar upp smutskastnings-kortet:

Utan en fullständig bild av förloppet är det utan teknisk bevisning i ett indiciemål utsiktslöst att lagföra någon mordet på Wesström. Det är m.a.o kontraproduktivt att inte beröra dom sidor okunniga medlemmar själva värderar som ogynnsamt för BO.

Man hamnar obönhörligt fel i sina slutsatser med en fejkad bild av förloppet.
Vi har väl ändå det gemensamt att vi alla vill se någon lagförd för mordet på Wesström?

Ps: Kanske ska tillägga att ni bör förbereda er för att mordet på Wesström inte kommer klaras upp.
Skälen till det är många.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-02-12 kl. 10:41.
Citera
2019-02-12, 10:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
"Tecken" i tråden har redan tydligt indikerat att LW kanske hade problem med att bli avvisad.
Har du missat det?

F ö skrev jag inte att GP skulle ha kränkt henne (=aktiv handling), utan att LW kände sig kränkt.
Det är skillnad.

Jag förstår det men mannen kanske bad om ursäkt och tyvärr räcker det för en del kvinnor att förlåta.

Men att Lena direkt innan ursäkt mottagits skulle springa efter någon som hon känt sig kränkt av tror jag inte på.
Citera
2019-02-12, 10:02
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Fick han inte reda på den innan den drogs tillbaka? Det har jag missat. Dock var ju Lenas första tanke att han skulle få reda på den och det skulle avskräcka honom från fortsatt dylikt beteende.

Vi vet inte om Lena redan bett honom sluta, men det tror jag hon hade gjort och om han fortsatte och inte förstod att beteendet var oacceptabelt så finns ingen annan utväg en anmälan, tänker jag.

Jag ställde frågan, ni får ge svaret.
Citera
2019-02-12, 10:03
Medlem
Citat:
Vaddå otympliga skyddsrockar? Hur klär sig kirurger i offentliga sjukhus egentligen? Det är grön topp och byxor, handskar, mun- och huvudskydd som gäller. Vem opererar i stora otympliga rockar?😃
Vill inte gå OffT och vid handen leda dig genom olika klinikers op-salar och vilka som är de blodigaste och hur man där klär sig.

OnT: Vi kan nog vara ganska säkra på, utifrån vad åkl ÅH sagt, att mördaren bör ha blivit nedblodad, kanske t o m mycket nedblodad.

Edit: Målet vid alla operationer är att dessa skall hållas så oblodiga som möjligt, så normalt ser du inte blodig personal. En annan sak är det vid större arteriella operationer förstås.
Senast redigerad av Carinah78 2019-02-12 kl. 10:19.
Citera
2019-02-12, 10:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Behövs påminnas om den att den mörklagda bilden av Lena Wesström som med styrka talar för emot den förljugna bilden att Lena Wesström var ett utsatt offer som inte lyckades sätta gränser för SDs envisa kärlek. Tackar Schazz för curaget att rycka masken av dom som envist matar tråden med en osann bild av BO.

Det går inte att förstå förloppet som föranlett mordet på Wesström med mera att en också en sann bild av BO framgår Anledningen till den förljugna bilden och beröringsskräcken av hela LW som presenterats i tråden skrivs: Skuldproblematik.

Det syns mig omöjligt att Wesström har någon som helst skuld i det grova brottet som orsakade hennes död men jag vågar påstå att mördarens motiv till mordet är att hen tycker det. Det paradoxala blir följdakligen att dom tråd-medlemmar som driver en osann bild av LW p.g.a att det innebär skuldbeläggning av offret har delar den synen med mördaren.

Ett par rader till dom som varje gång den icke tillrättalagda bilden av BO berörs drar upp smutskastnings-kortet:
Utan en fullständig bild av förloppet är det utan teknisk bevisning är utsiktslöst att också i ett indiciemål lagföra någon mordet på Wesström. Det är m.a.o kontraproduktivt att inte beröra dom sidor okunniga medlemmar själva värderar som ogynnsamt för BO.

Man hamnar obönhörligt fel i sina slutsatser utan en sann bild av förloppet.
Vi har väl ändå det gemensamt att vi alla vill se någon lagförd för mordet på Wesström?

Ps: Kanske ska tillägga att ni bör förbereda er för att mordet på Wesström inte kommer klaras upp.

Nja, de flesta av oss kommer väl att leva runt 50-60 år till så jag tror absolut att en FUP kommer under vår livstid.
Citera
2019-02-12, 10:11
Medlem
Citat:
Jag förstår det men mannen kanske bad om ursäkt och tyvärr räcker det för en del kvinnor att förlåta.

Men att Lena direkt innan ursäkt mottagits skulle springa efter någon som hon känt sig kränkt av tror jag inte på.
Det är du som presumerar en ursäkt.

I mitt scenario (som absolut inte är mitt eget, utan byggde på vad 'GillGrissom' -stavn?- skissade upp). så har GP tröttnat på den tjatiga, krävande och tjafsiga LW och sagt till henne typ att det får räcka nu, jag är trött på dig, du är för jobbig, jag vill gå hem.

Vem har kränkt?
Ingen.
Vem har känt sig kränkt?
LW.

Ovanstående är spekulationer.
Citera
2019-02-12, 10:28
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Det är du som presumerar en ursäkt.

I mitt scenario (som absolut inte är mitt eget, utan byggde på vad 'GillGrissom' -stavn?- skissade upp). så har GP tröttnat på den tjatiga, krävande och tjafsiga LW och sagt till henne typ att det får räcka nu, jag är trött på dig, du är för jobbig, jag vill gå hem.

Vem har kränkt?
Ingen.
Vem har känt sig kränkt?
LW.

Ovanstående är spekulationer.
Mina spekulationer är att LW var en egentänkare och ville gå sin egen väg men att SD ville bestämma vägen för henne. Att han troligen inte förstod att hon var "sin egen" med tanke på att han troligen är autistisk.
Personer som SD kan gå långt när dom lärt sig imitera känslor men ändå inte förstå känslan.
Brukar vara väldigt intellektuella.
Men jag kan ju ha fel.. Lùkè 9
Citera
2019-02-12, 12:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Vill inte gå OffT och vid handen leda dig genom olika klinikers op-salar och vilka som är de blodigaste och hur man där klär sig.

OnT: Vi kan nog vara ganska säkra på, utifrån vad åkl ÅH sagt, att mördaren bör ha blivit nedblodad, kanske t o m mycket nedblodad.

Edit: Målet vid alla operationer är att dessa skall hållas så oblodiga som möjligt, så normalt ser du inte blodig personal. En annan sak är det vid större arteriella operationer förstås.

Målet är en sak och verkligheten en annan.
Som vanlig patient har jag sett helt nedblodade rum på akutavdelningen på sjukhus.

Du kanske har hört talas om att det kommer in skadade personer på sjukhus ibland?
De kan ofta också vara ordentligt nedblodade, liksom de civilpersoner/anhöriga/vänner som har hjälpt skadade och följer med dem till sjukhuset.
Det är nog ingen brist på blodiga kläder på sjukhus.
Citera
2019-02-12, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Målet är en sak och verkligheten en annan.
Som vanlig patient har jag sett helt nedblodade rum på akutavdelningen på sjukhus.

Du kanske har hört talas om att det kommer in skadade personer på sjukhus ibland?
De kan ofta också vara ordentligt nedblodade, liksom de civilpersoner/anhöriga/vänner som har hjälpt skadade och följer med dem till sjukhuset.
Det är nog ingen brist på blodiga kläder på sjukhus.
...och dessa blodiga kläder skulle då HD ha antingen iklätt sig eller lämnat till sin make innan hon skickade ur honom till att döda LW? Eller hon på egen hand gav sig ut för att mörda?

Tycker inte det verkar alltför slugt att under sen kväll, iförd blodiga kläder röra sig i Hjärsta på väg att mörda LW. Man skulle ju t ex kunna möta två cykelflickor som gissningsvis skulle skrika både högt och länge när de får syn på denna minst sagt skräckinjagande uppenbarelse.

NB! Vår vän MV påstod ju att mordet föregåtts av en viss planering, har du glömt det?
Du tänker dig att gå ut blodig, på väg TILL mordet, att det skulle tyda på "planering"?
Tyvärr, 'hoppsann' det får bli en sån här:

Fast den är å andra sidan mer än välförtjänt..
Senast redigerad av Carinah78 2019-02-12 kl. 12:35.
Citera
2019-02-12, 12:35
Medlem
Citat:
Ditt scensrio leder till att tänka att GP* och LW tjafsar inne i huset, GP tröttnar och lämnar, men detta tål inte LW som känner sig kränkt och avvvisad, så hon springer efter utan att låsa dörren** och hinner ikapp GP som då definitivt tröttnat på den efterhängsna LW och därför slår ihjäl henne.
Nåt sånt kanske?

* = gärningsperson
** = här kan ni då välja att uppfatta dörren som olåst men stängd alt på glänt alt på vid gavel

Citat:
Tror knappast en kvinna springer efter någon som precis kränkt och avvisat henne. Han blir snarare satt på ignore-mode för resten av hennes liv.

Men hon kan springa efter någon som hon bryr sig om.
Citera
2019-02-12, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
När jag läser en del inlägg ifrån dig känner jag ett obehag, nästan det man känner när grisögonen är i närheten.
Du liksom SD och några andra kvinnomisshandlare här, typ snoris, JG och järngänget har en läskig sak gemensamt.
Se det ovan fetade, ni förstår inte att en man kan vara vän med en kvinna, det är otäckt.

Liksom jag kan tycka att del vänner har fula fruar, påverkar det inte min vänskap med dem. Hur LW hade med sina relationer och vilka män hon gillade påverkade inte heller min vänskap till henne.
Och nu efteråt, hur mycket ni än försöker smäda och håna henne, försöker få till "passioner" med en lycklig grund när det handlar om kontroll, hot, misshandel och ofredande, så lyckas ni inte. Snoris har rekord i den grenen bland er, när han skriver att det varit "hemska förhållanden" att som barn växa upp med henne. Men visst snoris är ett as. Men det var i själva verket tvärtom, jag vet det, hennes vänner vet det och viktigast av allt hennes barn vet det.

Jag tycker lika mycket om henne idag som förut, för hon var min vän och hon var fantastisk.

Det här är en krimtråd där vi försöker hitta en mördare.
Det innebär att vi försöker förstå mordet, samt motivet till mordet.
Tyvärr så är det så att motivet sällan talar till offrets fördel.
Det innebär inte att vi hånar eller ser ner på offret.

Du är alldeles för känslomässigt engagerad, det märks att du inte mår bra.
Ofta skriver vi att anhöriga å närstående bör undvika dom här trådarna, å du förstår ju varför, nu.

Det går ju faktiskt å starta en ny tråd, en tråd där ni som kände Lena
skriver om henne hur hon va, utifrån era minnen av henne.
Citera
2019-02-12, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Men hon kan springa efter någon som hon bryr sig om.
Ok, och hur ser ditt scenario då ut? Vad menar du då händer?
(Vi försöker väl hålla barn borta när vi spekulerar? )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in