Citat:
Jaha du.Du är inte riktigt klok och det inser du nog själv eller hur?
Förut brännmärkte du henne för ett svek mot någon du kallar Gud, nu hyllar du det... personlighetsförändring?
LW skämdes, inte vi andra.
Verkligen, helt makalöst
Ja hon skämdes över flera saker, kanske att hon inte var stark nog att bryta helt med SD, kanske för att han hade lyckats kuva henne med hot och ofredande.
Helt säkert att hon skämdes för hans utseende också, grisögon är ju inte attraktivt direkt...
Som sagt du är helt borta, fullständigt. Du är medveten om att SD hotade henne regelbundet och ständigt ofredade henne?
Det kan faktiskt vara så att han tvingade sig på henne med hjälp av hot, dvs våldtäkt också.
Tror du hon stod på kammaren och sa :- Tack Gud för att du låter SD hota, ofreda och misshandla mig, jag försöker bryta mig loss men han är ständigt på mig. Filmar genom mina fönster och smsar mig hela tiden. Tack Gud, du är verkligen superbäst.
Förut brännmärkte du henne för ett svek mot någon du kallar Gud, nu hyllar du det... personlighetsförändring?
LW skämdes, inte vi andra.
Verkligen, helt makalöst
Ja hon skämdes över flera saker, kanske att hon inte var stark nog att bryta helt med SD, kanske för att han hade lyckats kuva henne med hot och ofredande.
Helt säkert att hon skämdes för hans utseende också, grisögon är ju inte attraktivt direkt...
Som sagt du är helt borta, fullständigt. Du är medveten om att SD hotade henne regelbundet och ständigt ofredade henne?
Det kan faktiskt vara så att han tvingade sig på henne med hjälp av hot, dvs våldtäkt också.
Tror du hon stod på kammaren och sa :- Tack Gud för att du låter SD hota, ofreda och misshandla mig, jag försöker bryta mig loss men han är ständigt på mig. Filmar genom mina fönster och smsar mig hela tiden. Tack Gud, du är verkligen superbäst.
Du som utnyttjar ett nick du inte på minsta vis lever upp till.
OnT: Det är tydligt att mina resonemang kring vem av SD resp LW som begått det moraliskt sett grövsta övertrampet kan vara svårt att separera från min tillåtande hållning till passionen med stort P.
Det är givetvis, filosofiskt sett, två helt olika ämnen och som jag inte begär att en person som fått sin självbild djupt kränkt kan hantera.
När jag "tillåter" LW att vara passionerad i riktning SD, så är det klart att andra män kan känna sig förminskade. Det är fullt förståeligt.
Men!
Det ger dessa män ingen som helst rätt att uttrycka sig nedsättande om t ex SD:s utseende, med prat om grisögon o likn. Måste vara svårt för en del män att offentligt bli brädade. Bara att bita i det sura äpplet.
OffT: På tal om stor passion då kan jag påminna om Mel Gibsons film fr 2004, The Passion of the Christ
Bättre för vissa att se den, än att vara på Flashback. Min rekommendation.