2019-02-12, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Vet någon vart USÖ:s personal- och patientsmutstvätt sänds? Eller har sjukhuset eventuellt eget tvätteri inom sjukhusområdet? Jag funderar även kring om alltför nedsmutsade textilier inom sjukvården slängs och tillintetgörs?

Jobbar inte på USÖ men få sjukhus har eget tvätteri, tvätt samlas i säckar och hämtas och lämnas av tvätterifirman.

De sjukhus jag har erfarenhet av har olika färger på tvättsäckar för personal respektive patientkläder/lakan odl. Det finns en säck för textil med blodsmitta som hanteras separat. Brukar också finnas en säck för trasiga grejer: hål i lakan, knapp som fattas odl - de artiklarna får dock inte vara använda utan rena.

Slänger gör man i princip inte utan tvättar det mesta. Sen finns det ju engångskläder som bara slängs efter användning.
Citera
2019-02-12, 05:10
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Han hade kanske förstått att det beteendet inte var
acceptabelt och LW hade kanske levt idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det hade kunnat leda till att SD lät LW vara ifred. I slutändan kanske att han kommit över henne med tiden och gått vidare, och om han nu är hennes mördare, så hade hon kunnat slippa bli mördad.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Mitt svar är detsamma som du redan fått av 'gloriouslife' och 'Netherworld'.

Så han fick inte reda på att han var anmäld innan anmälan drogs tillbaks?
Borde det inte räckt med att han fått veta det? Hur stort straff skulle behövts?
Varför skulle han inte förstå att beteendet inte var acceptabelt utan att en anmälan lämnats in?

Rosamund, tänk lite själv för jag tror du kan det.
Citera
2019-02-12, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vad svamlar ni om nu? Finns det någonting överhuvudtaget här som tyder på att LW:s försvinnande och död skulle ha med något sjukhus att göra, eller är ni helt psykotiska?

Börjar bli trött på dig, du kanske inte minns att HD jobbar på sjukhus, undrar vem som är psykotisk..

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Egentligen är jag rätt ointresserad av själva brottet, och av vem en GM möjligen kan vara. Folk mördas väl varje dag nuförtiden, och här verkar det ju ur ett rent brottsligt perspektiv inte skilja sig mycket från andra liknande brott.

Den fixering jag råkar dela med Hiding (och med de flesta andra i tråden) handlar väl snarare om vad tusan den här mytomspunne SD kan tänkas ha med saken att göra, så har du några insikter därvidlag så vill jag gärna höra mer.

Jaha där fick vi det svart på vitt, tack. Har haft känslan från början men nu förklarade du ditt beteende.
Citera
2019-02-12, 07:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Enligt MV finns det betydande avvikelser:

Det "normala" vore väl att visa sorg, ilska, saknad
när en vän blivit mördad?

Enligt MV må det finnas men i tråden är det enligt en del andra tecken på skuld att han lever vidare som vanligt men så är det alltså inte.

Sorg, ilska och saknad är mer känslor, inte handlingar, så bara för att någon inte gråter, är arg, eller pratar samt skriver om saknad och dylikt betyder inte att känslorna saknas. Han kanske gråter sig till sömns varje natt, det vet ingen om. Men på dagarna måste alla leva vidare, i synnerhet om man har familj och jobb att ta hand om.
Citera
2019-02-12, 07:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Så han fick inte reda på att han var anmäld innan anmälan drogs tillbaks?
Borde det inte räckt med att han fått veta det? Hur stort straff skulle behövts?
Varför skulle han inte förstå att beteendet inte var acceptabelt utan att en anmälan lämnats in?

Rosamund, tänk lite själv för jag tror du kan det.

Fick han inte reda på den innan den drogs tillbaka? Det har jag missat. Dock var ju Lenas första tanke att han skulle få reda på den och det skulle avskräcka honom från fortsatt dylikt beteende.

Vi vet inte om Lena redan bett honom sluta, men det tror jag hon hade gjort och om han fortsatte och inte förstod att beteendet var oacceptabelt så finns ingen annan utväg en anmälan, tänker jag.
Citera
2019-02-12, 07:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Intressant fråga. Bra tänkt!

Skulle en GM kunna dölja nedsmutsade kläder genom att bära yrkeskläder som naturligt kan få blodstänk på sig (varpå de kasseras utan att bli i ögonfallande för någon)?

Nu är ju inte HD ambulanssköterska men ponera rent hypotetiskt att en GM skulle jobba inom vården med en uppgift där hen naturligt kunde komma i kontakt med svårt skadade, blödande patienter... skulle en sådan person kunna få kläderna förstörda professionellt och opersonligt kopplat då? Hur fungerar rutinerna med klädtvätt vid större yrkesplatser som sjukhus eller annat?
Dåligt tänkt!
T.o.m sämre tänkt än om SD och HD haft med hela kroppen, planket, buskarna, datorn, mobilerna, bilen, kläderna och resten av bohaget till sjukhuset för professionellt kliniskt rengöring för att sen montera/lägga tillbaka lasset innan dom desinformerade Dupont och Dupond knackade på dörren.

Det skulle åtminstone förklara varför det inte finns ens en tillstymmelse till koppling mellan den lögnaktigt beskyllda och mordet på LW.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-02-12 kl. 08:27.
Citera
2019-02-12, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Enligt MV må det finnas men i tråden är det enligt en del andra tecken på skuld att han lever vidare som vanligt men så är det alltså inte.

Sorg, ilska och saknad är mer känslor, inte handlingar, så bara för att någon inte gråter, är arg, eller pratar samt skriver om saknad och dylikt betyder inte att känslorna saknas. Han kanske gråter sig till sömns varje natt, det vet ingen om. Men på dagarna måste alla leva vidare, i synnerhet om man har familj och jobb att ta hand om.

JG var sjukskriven två veckor efter mordet och delade med sig av sin påstådda sorg och/eller förtvivlan.
Men för SD tydligen inte en reaktion, det slår dig inte som underligt?
Citera
2019-02-12, 08:17
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
När jag läser en del inlägg ifrån dig känner jag ett obehag, nästan det man känner när grisögonen är i närheten.
Du liksom SD och några andra kvinnomisshandlare här, typ snoris, JG och järngänget har en läskig sak gemensamt.
Se det ovan fetade, ni förstår inte att en man kan vara vän med en kvinna, det är otäckt.

Liksom jag kan tycka att del vänner har fula fruar, påverkar det inte min vänskap med dem. Hur LW hade med sina relationer och vilka män hon gillade påverkade inte heller min vänskap till henne.
Och nu efteråt, hur mycket ni än försöker smäda och håna henne, försöker få till "passioner" med en lycklig grund när det handlar om kontroll, hot, misshandel och ofredande, så lyckas ni inte. Snoris har rekord i den grenen bland er, när han skriver att det varit "hemska förhållanden" att som barn växa upp med henne. Men visst snoris är ett as. Men det var i själva verket tvärtom, jag vet det, hennes vänner vet det och viktigast av allt hennes barn vet det.

Jag tycker lika mycket om henne idag som förut, för hon var min vän och hon var fantastisk.

Du har en nykär 12 årig pojkes blinda och omogna syn på sin första kärlek . Förstår inte hur du kan inbilla dig ära LW genom att i fabricera en så löjligt osann bild av henne? Min övertygelse är att LW inte på någon sätt hade beskrivit er "relation" så nära som du försökt övertyga tråden om.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-02-12 kl. 08:21.
Citera
2019-02-12, 08:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
JG var sjukskriven två veckor efter mordet och delade med sig av sin påstådda sorg och/eller förtvivlan.

Jag förstod det som att han hade semester efter mordet ändå? Med tanke på USA-resan, sedan har han knappt jobbat hela sommaren känns det som med tanke på all geocaching överallt, även på veckodagar.

Det kan ju vara så att han är skyldig men gör sig väldigt mån om att verka precis som vanligt och går till överdrift. Men enligt MV finns det ju förändrat beteende, dock inget som jag märkt av iaf. Har du?
Citera
2019-02-12, 08:19
Medlem
Honan6s avatar
En påse blodiga kläder skulle HD lätt ha kunnat hjälpt SD med att kasta i en tunna för farligt avfall på jobbet eller ha gjort sig av med den någon annanstans då SD förhördes (EGT har ju menat att HD hade bilen då).

Om mordet skedde med blodspillan, så tror att SD gjorde det så enkelt och smidigt som möjligt för sig. D v s kläderna blev tvättade minst 2 ggr eller att de hamnade i pelletsbrännaren om det är han som är skyldig.
Citera
2019-02-12, 08:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ingen annan sorg än din sorg duger vad?
Tro mig. Det finns dom som uttrycker sin sorg på ett mer balanserat sätt än hat och rasande utfall.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-02-12 kl. 08:28.
Citera
2019-02-12, 08:27
Medlem
Honan6s avatar
Ingen hör SD:s tankar eller känner hans känslor. Han kan gråta inombords och är kanske en mästare på att hålla skenet uppe eller så är han totalt känslolös för Lenas död. Han är byggd utan nerver enligt egen utsago, så då överensstämmer hans beteende med personligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in