2019-02-11, 18:07
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja det var allt synd att den anmälan drogs tillbaka. Som jag förstått det fanns i det fallet solid bevisning, t.ex. sms.

Hur skulle det påverkat dagens situation?
Livstidsstraff?
Citera
2019-02-11, 18:11
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Livstidsstraff?

Han hade kanske förstått att det beteendet inte var
acceptabelt och LW hade kanske levt idag.
Citera
2019-02-11, 19:03
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Livstidsstraff?

Det hade kunnat leda till att SD lät LW vara ifred. I slutändan kanske att han kommit över henne med tiden och gått vidare, och om han nu är hennes mördare, så hade hon kunnat slippa bli mördad.
Citera
2019-02-11, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ok... missade det tittade på datumet som stod högst upp.
Oavsett så visar det att polisen har koll på FB som vi pratade om i här i tråden.
Jag har aldrig påstått att Polisen inte skulle vara inne i den här tråden för att läsa!
Genom olika omständigheter har jag under en följd av år läst en hel del förundersökningar. Där har det ofta framkommit att uppgifter hämtats in m h a Polisens "spaning" på Flashback. Så om du tog min replik till 'VigosRos' som att jag betvivlade att tråden skulle bevistas av utredare från Polisen, så tog du alltså miste. Rejält, dessutom!

Vad jag reagerade över och som jag också skrev till vederbörande, det var det olämpliga i att använda sig av uttrycket "Vi vet.."
På likartat vis skulle jag kunna skriva:
"Vi vet att SD aldrig kommer att fällas för mordet på LW"
Det vore osant, för det vet "vi" ingenting om, även vi är många som tror att det så kommer att sluta.
Senast redigerad av Carinah78 2019-02-11 kl. 19:15.
Citera
2019-02-11, 19:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Livstidsstraff?

Mitt svar är detsamma som du redan fått av 'gloriouslife' och 'Netherworld'.
Citera
2019-02-11, 19:31
Medlem
landbandys avatar
När jag träffade Lena på geocaching så tyckte hon om att ha på sig sin riktigt rosa fleecejacka , och det som känns så läskigt är att på de senaste eventen som SD och HD varit på så har HD en precis likadan jacka på sig som Lena hade ...brrrr....
Känns så weird
Men visst , det är säkert bara ett enkelt sammanträffande , men varje gång jag ser HD i rosa fleecejacka , tänker jag på Lena ...tokigt nog
Senast redigerad av landbandy 2019-02-11 kl. 20:07.
Citera
2019-02-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
När jag träffade Lena på geocaching så tyckte hon om att ha på sig sin riktigt rosa fleecejacka , och det som känns så läskigt är att på de senaste eventen som SD och HD varit på så har HD en precis likadan jacka på sig som Lena hade ...brrrr....
Känns så weird
Men visst , det är säkert bara ett enkelt sammanträffande , men varje gång jag ser HD i rosa fleecejacka , tänker jag på Lena ...tokigt nog

Ja, bland annat på det här kräftfiskeeventet bär Lena en rosa jacka.
Förstår att hon gillade rosa, med sina vackra färger så var hon väldigt
fin i den nyansen, och många andra färger också förstås.

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Fotot är från Kräftfiskeeventet i Södermanland den 8/10/2017.
(Paret på fotot är Puimann*tj*s (*e) från Holland.)

https://img.geocaching.com/cache/log/large/da6cd553-776c-4873-a312-3f8abea53948.jpg
Citera
2019-02-11, 21:49
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Vet någon vart USÖ:s personal- och patientsmutstvätt sänds? Eller har sjukhuset eventuellt eget tvätteri inom sjukhusområdet? Jag funderar även kring om alltför nedsmutsade textilier inom sjukvården slängs och tillintetgörs?
Citera
2019-02-11, 22:01
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Känns så weird

Otäck iakttagelse även om det kanske mest sannolikt bara är ett sammanträffande. Brukade HD ha liknande färger/plagg innan mordet också eller har du noterat detta först nu enbart?
Vet någon om anhöriga till LW saknar något plagg som hon brukade bära?
Citera
2019-02-11, 22:06
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Vet någon vart USÖ:s personal- och patientsmutstvätt sänds? Eller har sjukhuset eventuellt eget tvätteri inom sjukhusområdet? Jag funderar även kring om alltför nedsmutsade textilier inom sjukvården slängs och tillintetgörs?

Intressant fråga. Bra tänkt!

Skulle en GM kunna dölja nedsmutsade kläder genom att bära yrkeskläder som naturligt kan få blodstänk på sig (varpå de kasseras utan att bli i ögonfallande för någon)?

Nu är ju inte HD ambulanssköterska men ponera rent hypotetiskt att en GM skulle jobba inom vården med en uppgift där hen naturligt kunde komma i kontakt med svårt skadade, blödande patienter... skulle en sådan person kunna få kläderna förstörda professionellt och opersonligt kopplat då? Hur fungerar rutinerna med klädtvätt vid större yrkesplatser som sjukhus eller annat?
Citera
2019-02-11, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Otäck iakttagelse även om det kanske mest sannolikt bara är ett sammanträffande. Brukade HD ha liknande färger/plagg innan mordet också eller har du noterat detta först nu enbart?
Vet någon om anhöriga till LW saknar något plagg som hon brukade bära?

Det fetade: Detta undrar jag också.
Citera
2019-02-11, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Intressant fråga. Bra tänkt!

Skulle en GM kunna dölja nedsmutsade kläder genom att bära yrkeskläder som naturligt kan få blodstänk på sig (varpå de kasseras utan att bli i ögonfallande för någon)?

Nu är ju inte HD ambulanssköterska men ponera rent hypotetiskt att en GM skulle jobba inom vården med en uppgift där hen naturligt kunde komma i kontakt med svårt skadade, blödande patienter... skulle en sådan person kunna få kläderna förstörda professionellt och opersonligt kopplat då? Hur fungerar rutinerna med klädtvätt vid större yrkesplatser som sjukhus eller annat?

Tack för att du fick min tanke att förgrena sig! Kanske arbetar GM (oavsett vem hen är) på en arbetsplats där det finns möjlighet att tvätta besudlade (arbets)kläder och eventuellt även relativt smidigt kassera dem där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in