2019-02-11, 09:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Stehlitz hade märkt den först 2017 däremot hade han sett att Hanna mådde dåligt mycket tidigare.

Ja, att båda föräldrarna mådde dåligt får anses bekräftat av många som var i kontakt med föräldrarna.
Ja.
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Enl. flera som jag känner i Bjärred som även kände familjen Henkow/Brenton väl mådde Oskar väldigt dåligt redan hösten 2016 när han for runt som en skottspole för att hjälpa Agnes.
Själv märkte jag ingenting av detta förrän ett år senare. Att Hanna mådde dåligt tyckte jag dock märktes tidigare. Jag minns att jag tyckte synd om henne eftersom hon oroade sig så för töserna. Det är svårare att göra det idag. Jag begriper fortfarande ingenting.
Vilket sammanfaller med annat som du säger.

Pezten 10/1:
"Har fått PM från någon som känner till familjen och beskriver dem som psykiskt labila, mamman har tydligen fått cellgifter för bröstcancer tidigare."

Anna-Karin85 15/1:
* Mamman har haft cancer som man trodde hade blivit botad
* Mamman och barnen deprimerade"

Skumfidusen71 19/1:
"Enligt pm jag fått var mamman sjuk i cancer samt deprimerad. Hon jobbade trots sjukdom."
"Båda barnen var sjuka, mamman och barnen var deprimerade enligt min källa."
"Var familjen frisk och fungerande? Nej, ingen i familjen verkar ha varit psykiskt stabil."

Stehlitz:
"På Hanna började det synas för mer än ett år sedan, på Oskar i höstas."
"Hanna uppfattades som sämre däran än Oskar. Alla uppfattar att det handlade om det kroniska trötthetssyndromet när det gällde töserna."

"Jag vet bara att man berättat att Hanna åt antidepressiva och att hon oroade sig mycket för töserna."

"Det var för Agnes del man hade sökt till BUP. De fick dock inte hjälp där. Vet inte varför."

"Men människor var fullt medvetna att Hanna mådde dåligt, att barnen var svårt sjuka och att det blev alltmer tufft för Oskar. På hösten var det tydligt att Oskar mådde mycket dåligt."
Senast redigerad av develi 2019-02-11 kl. 09:35.
Citera
2019-02-11, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Som sagt, kunde inte öppna filen. Men om han ser kry ut? Så kan jag tänka mig att han pratade om sitt älsklings tema och kunde dölja att han inte mådde bra

Jag kan inte heller öppna på iPad, men på datorn går det.

Annars så tänker jag lite som du, att han gjorde en kraftansträngning att hålla ihop det på jobbet och brakade ihop när han var ledig. Höll näsan över ytan som han själv sa. Lång ledighet som någon sa, där över jul, brakade ihop rejält.
Citera
2019-02-11, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ladda ner Adobe Flash Player. Föreläsningen är från år 2010.

Ah, 2010, tack, då var den ju ändå inte relevant. Åh vad jag hade velat se honom hösten -17...
Citera
2019-02-11, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Ah, 2010, tack, då var den ju ändå inte relevant. Åh vad jag hade velat se honom hösten -17...

Elli säger sig ha bilder från när föräldrarna åt julbord 2017, men har inte lagt ut bilder i tråden.
Citera
2019-02-11, 09:54
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
...
Jag anser att det är fullständigt absurt att friskförklara Agnes såsom pianolärarinnan gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Hur kan det vara värre att ifrågasätta en postare på Flashback än att anse sig ha rätten att inte bara uttrycka tvivel för, utan även avvisa en ung människas lidande baserat på 1 möte? Hur kan det vara värre att ifrågasätta någon, än att betvivla en sjukdom hos ett barn baserat på att hon träffade henne innan hon blev sjuk och därför även respektlöst avvisar detta barns lidande med en handvändning?

Missan har observerat A under en timme, hon såg hur flickan kom in och gick ut ur hennes hem och hon har gjort en bedömning att A såg helt frisk ut vid just detta tillfälle. Vad är som är så absurt med det?
Det påstås att man blir extra ljudkänslig vid ME. Hanna kunde välja stanna ute med A men hon satt kvar under 1 timmes lektion och dessutom läste ur en tjock bok. Det tyder på att just då mådde A bra.

Att Missan ifrågasätter M's hastiga insjuknande kan jag också förstå, där är hon i gott sällskap.
En timmes lektion i klassiskt piano är ganska krävande uppgift för en 11-åring. Om barnet plötsligt visar trötthet, problem med koncentration eller finmotoriken - är det pianoläraren som märker det först.
Senast redigerad av Anabella 2019-02-11 kl. 09:59.
Citera
2019-02-11, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Så uttryckte sig inte Stehlitz, kolla citatet ovan.

O mådde dåligt hösten 2016, enligt bekant.
Stehlitz såg själv att O mådde dåligt först ett år senare, alltså höst 2017. Däremot såg Stehlitz att Hanna mådde dåligt tidigare, alltså före hösten 17. Däremot sa hen inte tidigare än 2016!

Det är väl exakt vad jag skriver. Jag utgår enbart från Stehlitz egna erfarenheter.
Citera
2019-02-11, 10:07
Medlem
Flashig78s avatar
Jag funderar mycket på vad som var så konstigt med den här familjen. Jag menar, det finns många familjer med mycket svårt sjuka barn. Man kämpar på. Man gör vad som skall göras. Man ser till att barnen och familjen har det så bra som det går.

Varför klarade inte just denna familjen av det som de flesta av oss gör? Det känns så jävla fel att bara checkade ut hela familjen. Typ 'vi skiter i det här. Det blir kanske bättre i nästa liv'. Vad var fel i deras överlevnadsinstinkt? Den instinkt vi alla föds med. Dessa framgångsrika föräldrar, som borde vara rustade bättre än de flesta, åtminstone ekonomiskt, vilket är just det som brukar knäcka andra när livet blir svårt. Jag begriper det inte.
Citera
2019-02-11, 10:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Missan har observerat A under en timme, hon såg hur flickan kom in och gick ut ur hennes hem och hon har gjort en bedömning att A såg helt frisk ut vid just detta tillfälle. Vad är som är så absurt med det?
Det påstås att man blir extra ljudkänslig vid ME. Hanna kunde välja stanna ute med A men hon satt kvar under 1 timmes lektion och dessutom läste ur en tjock bok. Det tyder på att just då mådde A bra.

Att Missan ifrågasätter M's hastiga insjuknande kan jag också förstå, där är hon i gott sällskap.
En timmes lektion i klassiskt piano är ganska krävande uppgift för en 11-åring. Om barnet plötsligt visar trötthet, problem med koncentration eller finmotoriken - är det pianoläraren som märker det först.
Det absurda är att
1. får veta att A hade kroniskt trötthetssyndrom av Hanna
2. Beroende på infektion
3. Bekant i media beskriver att hon succesivt fått dra ner på aktiviteter - fotboll, tennis, dans
4. Rapporter att skolans insatser är helt i enighet med symtom ME
5. Information att diagnos finns sen 2015 från polis
5. Ifrågasätta läkare men anse sig veta mer via att bedöma henne max en timme som pianolärarinna
6. Förkasta all information och fortsätta mala om att A var frisk

DET är absurt eftersom det helt sammanfaller med ME som en röd tråd och ditt ryggdunkande och din djupa förståelse ger jag inte ett vitten för.

Med tanke på vad ME innebär symtomatiskt så resonerar hon som ett krattskaft gällande sin bedömning om att gå och att läsa en bok.

Det är fortsättningsvis absurt att tugga om frisk eftersom Agnes uppenbart har det besvärligt - det är ett hån, det är kränkande mot ett barn som är sjukt.

OAVSETT om föräldrarna mördat barnen så slätar det inte över faktum att det finns en förhistoria.

Är jag tydlig nog?
Citera
2019-02-11, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Elli säger sig ha bilder från när föräldrarna åt julbord 2017, men har inte lagt ut bilder i tråden.

Postaren Elli09 säger sig ha sett - inte att hon har - foton från
julbordet i Göteborg. Det är väl väninnan som står Oskars syster
L*sa nära, som har dessa foton.

Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Vet bara att de var där och åt julbord med gamla kollegor.Detta har jag även sett foto på ! En samling på 10 personer!
Citera
2019-02-11, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella

Ingen ifrågasätter vad Missan noterade just då vid det tillfället under en den timmen hon samtidigt höll en pianolektion. Det är OK.

Problemet ligger i att dra sina få intryck vidare till den utsträckning som hon sedan gör via att friskförklara och förneka barnens sjukdomar. Även efter att vi vet att båda barnen hade fått en diagnos, som tar 3 månader att fastställa för barn, är det att också att ifrågasätta läkarens kompetens.

Det är inte OK
Senast redigerad av Remark 2019-02-11 kl. 10:29.
Citera
2019-02-11, 10:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ingen ifrågasätter vad Missan noterade just då vid det tillfället under en den timmen hon samtidigt höll en pianolektion. Det är OK.

Problemet ligger i att dra sina få intryck vidare till den utsträckning som hon sedan gör via att friskförklara och förneka barnens sjukdomar. Även efter att vi vet att båda barnen hade fått en diagnos, som tar 3 månader att fastställa för barn, är det att också att ifrågasätta läkarens kompetens.

Det är inte OK
Sistnämnda är väl ok - men det luktar ju fan att anse sig förmer via den skitbedömningen.
Gnälla över kass ME-utredning och bedöma max en timme utan minsta kunskap?
Brister det i självinsikt? Är det hybris?
Det verkar i iaf halta med det empatiska - inlevelseförmågan saknas uppenbart iom att inte ens inse
risken med att friskförklara barnen.

Idioti.
Citera
2019-02-11, 10:55
Medlem
57Emmas avatar
Förstår inte detta tjafs om att O mådde psykiskt dåligt som om det skulle vara något nytt.
Det har även framkommit att H mådde väldigt dåligt psykiskt redan innan O.

Varför är det så viktigt att få fram att O mådde dåligt?
Tror att vi alla förstår att både O eller H mådde oerhört dåligt.

Jag hade blivit oerhört chockad och förvånad om det framkom att föräldrarna mådde tipptopp när de mördade sina barn. Resultatet av deras mående visade sig väldigt tydligt för drygt ett år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in