Citat:
Ursprungligen postat av
Anabella
Missan har observerat A under en timme, hon såg hur flickan kom in och gick ut ur hennes hem och hon har gjort en bedömning att A såg helt frisk ut vid just detta tillfälle. Vad är som är så absurt med det?
Det påstås att man blir extra ljudkänslig vid ME. Hanna kunde välja stanna ute med A men hon satt kvar under 1 timmes lektion och dessutom läste ur en tjock bok. Det tyder på att just då mådde A bra.
Att Missan ifrågasätter M's hastiga insjuknande kan jag också förstå, där är hon i gott sällskap.
En timmes lektion i klassiskt piano är ganska krävande uppgift för en 11-åring. Om barnet plötsligt visar trötthet, problem med koncentration eller finmotoriken - är det pianoläraren som märker det först.
Det absurda är att
1. får veta att A hade kroniskt trötthetssyndrom av Hanna
2. Beroende på infektion
3. Bekant i media beskriver att hon succesivt fått dra ner på aktiviteter - fotboll, tennis, dans
4. Rapporter att skolans insatser är helt i enighet med symtom ME
5. Information att diagnos finns sen 2015 från polis
5. Ifrågasätta läkare men anse sig veta mer via att bedöma henne max en timme som pianolärarinna
6. Förkasta all information och fortsätta mala om att A var frisk
DET är absurt eftersom det helt sammanfaller med ME som en röd tråd och ditt ryggdunkande och din djupa förståelse ger jag inte ett vitten för.
Med tanke på vad ME innebär symtomatiskt så resonerar hon som ett krattskaft gällande sin bedömning om att gå och att läsa en bok.
Det är fortsättningsvis absurt att tugga om frisk eftersom Agnes uppenbart har det besvärligt - det är ett hån, det är kränkande mot ett barn som är sjukt.
OAVSETT om föräldrarna mördat barnen så slätar det inte över faktum att det finns en förhistoria.
Är jag tydlig nog?