2019-02-11, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
A Det är så fel för polisen går på föräldrarnas ord ” barnens sjukdomssituation” . Vilken sjukdom? Kroniskt trötthetssyndrom hade inte den yngsta. Säkert inte den äldsta heller. Diagnosen ges inte ens på barn i Sverige. Vilken slump.....- tyvärr måste jag upprepa - att 2 barn i samma familj får samma diagnos och ungefär i samma ålder.
B Rektorn pratar om ” kroniskt trötthetssyndrom”. Om syndromet överhuvudtaget existerar så är den ingen dödlig sjukdom.
C Rektorn gjorde sig skyldig med det uttalandet. Trots att hon såg en familj i kris så anmälde hon inte familjen.
D Det är fel att barnen undervisades hemma.

Så allt var så fel

Jag undrar, Missan, vad flickorna hade för sjukdom egentligen, och alla andra barn i Sverige som har diagnosen ME/Cfs?
Citera
2019-02-11, 05:43
Medlem
Citat:
Jag har läst alla spekulationer om barnens sjukdomar. Barnen hade inte dödliga sjukdomar. Inga genetiska sjukdomar. Pratade själv med mamman om Agnes. Och hon berättade om kronisk trötthet. Inget annat. Hon skulle inte ljuga.
Säger igen. Skolan har gått på en väldigt vältalig pappas ord.
Mamman och Moa åkte till Sthlm under en helg april 2017. Finns nån privatklinik i Sthlm som kan ha gett nåt intyg för Moa som var helt frisk.
Moa berättade att hon skulle träffa en väninna till mamman och träffa hennes barn som hon var kompis med. Men som jag känner Hanna så skulle hon aldrig ljuga för sitt barn. Alltså hon skulle aldrig lura Moa till Sthlm med falska löften. Så dom åkte säkert till Sthlm för att träffa mammas kompis. Moa var glad över resan. Hon hade klagat över innan att dom inte kunde resa så mycket för Agnes var jämt hemma att hon inte gick i skolan. Hon var glad över poolen. Men träffade Agnes en gång och hon var så pass frisk att hon gick helt obehindrat , tvärtom snabbt, läste ur en tjock bok.
Hemundervisning är för mig helt obegripligt. En tvångstanke av pappan?

Oj, jag såg nu att Hanna berättade att Agnes hade kronisk trötthet och eftersom hon aldrig ljög så var det väl så, men nog är det konstigt att hon kunde gå fort och läsa en tjock bok? Man får inte riktigt ihop det.
Men det är jätteintressant att Hanna och Moa åkte till Stockholm under en helg i april 2017, om dom besökte någon klinik där som gav ett intyg till Moa fast hon var frisk så måste Hanna nästan ha varit medskyldig i att lura skolan?
Citera
2019-02-11, 05:49
Medlem
Citat:
Jag tror på vetenskap och därför tror jag inte på ME diagnosen. Finns diagnosen inom offentliga sjukvården?
Jag tror att Oskar blev mer och mer deprimerad . Men inte pga barnens sjukdomar. Flera saker som samlades på hög har gjort honom väldigt dålig tror jag. El. bara så
Nu när vi vet att flickorna hade diagnosen ME och att den finns inom offentliga sjukvården, tror du då att Oskar kan ha varit deprimerad pga barnens sjukdom? När man läser dina inlägg känns det däremot som att Hanna var väldigt sval och oberörd. Tycker du inte att även hon borde ha varit åtminstonde lite ledsen över att båda barnen bevisligen hade ME/Cfs?
Citera
2019-02-11, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Upp till bevis nu "Frank" - kommer Moas läkarintyg verkligen "från något av de större sjukhusen"
eller vet du bara att ett sådant intyg inkommit och fanns på skolan?
Kan någon annan författat intyget med kopierad sjukhuslogga och skickat in det till skolan?
Undrar om polisen verkligen har kollat så intyget med sjukhusloggan är äkta? För nu vet vi ju att det fanns, inte bara ett utan ett på var och en av flickorna.
Citera
2019-02-11, 07:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja så vidriga människor det finns! De är som hyenor! Och de får tydligen hållas? Känns som mycket ondska finns runt denna OH, inte svårt att förstå mobben här, mobbare skyddar mobbare! Kan det vara vänskap, genetik eller lika barn leka bäst? Jag blir mer och mer säker på OH ensamma skuld på grund av alla dessa hemska påhopp i tråden! Den onde ska skyddas, kosta vad det kosta vill! Tur att Missan tycks tåla allt skit hon får och även du solglittret, tack för att ni finns och orkar fortsätta skriva här! Agnes och Moa ni var alldeles för goda för denna värld, sov gott!👭💖

Jag undrar om du kan hjälpa mig att förstå en sak. Hur kan det vara värre att ifrågasätta en postare på Flashback än att försvara en barnmörderska? En person som genom polisens försorg visat sig ha planerat för sina döttrars mord i månader och sedan gemensamt dödat dem med sina make? Hur kan det vara värre att ifrågasätta en postare på Flashback än att anse sig ha rätten att inte bara uttrycka tvivel för, utan även avvisa en ung människas lidande baserat på 1 möte? Hur kan det vara värre att ifrågasätta någon, än att betvivla en sjukdom hos ett barn baserat på att hon träffade henne innan hon blev sjuk och därför även respektlöst avvisar detta barns lidande med en handvändning?

Jag förstår inte hur denna handfull av människor som dessutom uppvisat ett mycket respeklöst och nedsättande beteende mot andra postare resonerar? Hur kan det vara fel att ifrågasätta någon som försvarar en barnmörderska och vanhedrar två små flickor genom att så enkelt och egenmäktigt rata dem deras umbäranden? Hur kan detta uppfattas som något respektlöst och "mobbande", när det faktiskt är själva beteendet som ifrågsätts som är respektlöst och mobbande, riktat mot två små rara flickor (om än med goda och falskt altruistiska föresatser)? Jag förstår verkligen inte så skulle du vilja vara vänlig och hjälpa mig med hur man resonerar?
Senast redigerad av Gullgulligullan 2019-02-11 kl. 07:59.
Citera
2019-02-11, 08:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
H är strypmördad av O. Det är inga teorier eller gissningar, det är fakta.

Jag säger inte att du har fel, även om jag skulle välja att uttrycka det på ett annat sätt, men skulle jag kunna få be om en referens till det påståendet?
Citera
2019-02-11, 08:08
Medlem
Tack Anabella och Solglittret. Jag tror sanningen kommer fram så småningom. Jag kommer aldrig glömma Moa.
Citera
2019-02-11, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Enl. flera som jag känner i Bjärred som även kände familjen Henkow/Brenton väl mådde Oskar väldigt dåligt redan hösten 2016 när han for runt som en skottspole för att hjälpa Agnes. Själv märkte jag ingenting av detta förrän ett år senare. Att Hanna mådde dåligt tyckte jag dock märktes tidigare. Jag minns att jag tyckte synd om henne eftersom hon oroade sig så för töserna. Det är svårare att göra det idag. Jag begriper fortfarande ingenting.

Jag vet inte om Stehlitz trollade, men här nämns att O mådde väldigt dåligt redan hösten 2016.
Citera
2019-02-11, 08:27
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Jag vet inte om Stehlitz trollade, men här nämns att O mådde väldigt dåligt redan hösten 2016.
Med tanke på Missans beskrivning om de tre månader hon inte såg till honom, och han såg sjuk ut tidigt 2017, så verkar det stämma.
Citera
2019-02-11, 08:38
Medlem
Citat:

Stehlitz hade märkt den först 2017 däremot hade han sett att Hanna mådde dåligt mycket tidigare.

Ja, att båda föräldrarna mådde dåligt får anses bekräftat av många som var i kontakt med föräldrarna.
Citera
2019-02-11, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Stehlitz hade märkt den först 2017 däremot hade han sett att Hanna mådde dåligt mycket tidigare.

Ja, att båda föräldrarna mådde dåligt får anses bekräftat av många som var i kontakt med föräldrarna.
Så uttryckte sig inte Stehlitz, kolla citatet ovan.

O mådde dåligt hösten 2016, enligt bekant.
Stehlitz såg själv att O mådde dåligt först ett år senare, alltså höst 2017. Däremot såg Stehlitz att Hanna mådde dåligt tidigare, alltså före hösten 17. Däremot sa hen inte tidigare än 2016!
Citera
2019-02-11, 09:08
Medlem
harperlees avatar
Citat:

Det var ärligt av Stehlitz minns jag att jag tyckte att hen kunde ändra sig när hen fick ny informatlon om Oskars mående.

Sedan vet man ju aldrig med skvaller på bygden vad som menas med "mådde mycket dåligt" och om de skulle ha formulerat sig likadant om morden aldrig hade hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in