2018-03-07, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro eller tänka längre. Jag var ute med hunden i morse och träffade på en av de som kände familjen Henkow/Brenton väl som också rastade sin hund. Vi följdes åt en bit på vägen och började prata om tragedin och jag berättade bland annat om de tokiga ryktena om scientologi. Hon tystnade, visade att hon inte ville prata mer om det och vi skildes åt. Jag hade nog inte brytt mig så mycket mer vom det om hon inte ringt upp några timmar senare och sagt att det trodde hon inte alls på och tyckte att jag skulle låta bli att prata om det eftersom scientologerna inte ens finns i Sverige. Då berättade jag om de som finns i Arlöv och då blev hon arg och sa att de inte är de riktiga scientologerna utan någon annan rörelse och även om så vore så vill inte scientologer att man tar livet av sig. Vad är det som händer? Är det så? Tillhör inte kyrkan i Arlöv de vanliga scientologerna?

Hm jag är nog benägen att revidera vad gäller min övertygelse att de inte tillhörde något samfund.Synnerligen suspekt med denna granne?! Vad står det för ?!
Ska villigt erkänna att jag är novis vad gäller Scientologi kyrkan.
Har läst på lite här i tråden om det och det kan ju faktiskt vara så att inte ens anhöriga visste.
Pratade lite med en vän idag och vi sa just det även om de inte var svaga människor så var de ju ändå sårbara med mkt arbete och stressade över töserna.Det är väl ofta i de situationerna som man söker någon form av andlig vägledning.Och vem kunde ana hur det gick till i Knutby som exempel
Jag vill ju inte fara med skvaller men LH har ju besökt Mundekulla ofta vet inte riktigt vad detta är...mer en någon form av mindfulness
Sök på Youtube På LH också där ska finnas några uppträdande hon gör på detta retreatcenter också.Jag kan inte härleda det till något men det kanske finns någon här som.är mer insatt...
Citera
2018-03-07, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Hm jag är nog benägen att revidera vad gäller min övertygelse att de inte tillhörde något samfund.Synnerligen suspekt med denna granne?! Vad står det för ?!
Har läst på lite här i tråden om det och det kan ju faktiskt vara så att inte ens anhöriga visste.
Pratade lite med en vän idag och vi sa just det även om de inte var svaga människor så var de ju ändå sårbara med mkt arbete och stressade över töserna.Det är väl ofta i de situationerna som man söker någon form av andlig vägledning.Och vem kunde ana hur det gick till i Knutby som exempel
Jag vill ju inte fara med skvaller men LH har ju besökt Mundekulla ofta vet inte riktigt vad detta är...mer en någon form av mindfulness
Sök på Youtube På LH också där ska finnas några uppträdande hon gör på detta retreatcenter också.Jag kan inte härleda det till något men det kanske finns någon här som.är mer insatt...

Med LH menar du ....?
Citera
2018-03-07, 21:38
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:

Mja... att ta ett jättekliv från filosoferande fältbiologhippie LH till OH och Sc låter vara för långsökt...
Citera
2018-03-07, 21:39
Medlem
Citat:

Om DU börjar tro det nu också så tror jag verkligen att så är fallet. Du lät så säker innan på att det inte var så och pga det tvivlade jag... Nu börjar jag bli väldigt övertygad om att det är scientologi inblandat i denna förfärliga händelse.
Citera
2018-03-07, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med LH menar du ....?
Syster till till OH !
Citera
2018-03-07, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Mja... att ta ett jättekliv från filosoferande fältbiologhippie LH till OH och Sc låter vara för långsökt...
Jo förvisso men jag har hört att även H och töserna var med på Mundekulla.Nu vet jag inte vad detta är öht.
Och OBS detta har jag bara hört inget som jag visste.Vill bara understryka detta....
Citera
2018-03-07, 21:45
Medlem
Att polisens primäre mål inte är att reda ut varför detta har skedd, har jag förstådd.
Men att ingen journalist i hela Sverige vill undersöka vad som ledde till att denna familj är död - det är totalt obegriplig för mig.
Citera
2018-03-07, 21:45
Medlem
Verkar som att ME-spåret är det som gäller. "Båda flickorna hade en fysisk sjukdomsbild som är ofattbar". Exakt så pratar ME-lobbyn. Den tog död på familjens hopp om framtiden.

Tror vidare att "ME" kan ha stått för något annat i familjen. Det kan ha börjat som oro för mammans sjukdom, kanske ytterligare sänkt stämning pga OHs perfektionistiska anlag. Kanske "ME" som en reaktion mot kraven: Tala lagom, spela rätt direkt m.m. De få bilder som finns av familjen säger samma sak.

Det är besvärande för skolan att de vet om att familjen varit i DJUP KRIS och att de haft något problem INNE I FAMILJEN. Vad var detta för problem? Vid sådana här situationer ska skolan göra en orosanmälan, även om flickorna är till synes glada...

Fråga till Elli09: Berätta mer om besöket i Gbg och julhelgen. Så mycket du bara kan få reda på. Tack för hjälpen.
Citera
2018-03-07, 21:46
Medlem
Citat:
Syster till till OH !

OK. Tack!
Citera
2018-03-07, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq
Om DU börjar tro det nu också så tror jag verkligen att så är fallet. Du lät så säker innan på att det inte var så och pga det tvivlade jag... Nu börjar jag bli väldigt övertygad om att det är scientologi inblandat i denna förfärliga händelse.

Men med lite eftertänksamhet....borde inte polisen hittat något i dator el liknande ?
Citera
2018-03-07, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Att polisens primäre mål inte är att reda ut varför detta har skedd, har jag förstådd.
Men att ingen journalist i hela Sverige vill undersöka vad som ledde till att denna familj är död - det är totalt obegriplig för mig.

Det stämmer inte. Polisen vill veta hur detta kunde hända enligt första intervjun med polisen 10 jan.
Citera
2018-03-07, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Verkar som att ME-spåret är det som gäller. "Båda flickorna hade en fysisk sjukdomsbild som är ofattbar". Exakt så pratar ME-lobbyn. Den tog död på familjens hopp om framtiden.

Tror vidare att "ME" kan ha stått för något annat i familjen. Det kan ha börjat som oro för mammans sjukdom, kanske ytterligare sänkt stämning pga OHs perfektionistiska anlag. Kanske "ME" som en reaktion mot kraven: Tala lagom, spela rätt direkt m.m. De få bilder som finns av familjen säger samma sak.

Det är besvärande för skolan att de vet om att familjen varit i DJUP KRIS och att de haft något problem INNE I FAMILJEN. Vad var detta för problem? Vid sådana här situationer ska skolan göra en orosanmälan, även om flickorna är till synes glada...

Fråga till Elli09: Berätta mer om besöket i Gbg och julhelgen. Så mycket du bara kan få reda på. Tack för hjälpen.

Vet bara att de var där och åt julbord med gamla kollegor.Detta har jag även sett foto på ! En samling på 10 personer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in