2019-02-10, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Men hur ska man övermanna tre personer som kan agera och är vakna? Det bör har hörts i grannskapet, tycker jag. Så om det är en gm, så kan jag inte tänka mig något annat än att man agerade när alla sov. Vet inte hur det är med lugnande, men det verkar att det smaker dåligt. Hur ska O ha fått stora mängder i H utan att hon märkte det?

Med noggrann planering behöver det inte ha behövts höras ett enda ljud! Ingen var beredd på det som skulle hända. Särskilt inte barnen. H kan ha dött först.
Citera
2019-02-10, 22:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Moa sa väl att ”dom” inte trodde på jesus men nånting annat? Men nog måste väl Oskar ha trott på morföräldrarna, undrar vad dom hade för värderingar? Men det var väl ryktesvis Hanna som skrev och bad om ursäkt i avskedsbrevet. Kan det ha varit till sina föräldrar?
Man ska inte tro på rykten, men i så fall har ju polisen regelrätta bevis som de försummade ta upp på PT. - Då hade de väl knappast använt sig av ordet "stöd", utan sagt att man haft "bevis".
Citera
2019-02-10, 22:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Och då är frågan vad det var som gjorde honom så depressiv redan våren 2017?

Dotterns sjukdom, något på jobben, något annat?
Ja, det är ju verkligen frågan. - En för stor och krävande arbetsbörda i kombination med hemsituationen - som sedan kom att accelerera och sakta men säkert suga musten ur honom?
Citera
2019-02-10, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, du missade det mesta; inte minst Missans talande och träffsäkra iakttagelser. - Det gäller också att lyssna till andras röster.
Vissa har svårt för det. Tack för att du lyfter fram det. Facit i hand ; tyvärr var iakttagelserna rätta. Jag lämnade rummet efter lektionerna och tänkte att den mannen var på nåt sätt döende. Jag sa det till min familj efter varje gång jag träffade Oskar. Min familj kände till Oskar för jag berättade varje gång. Efter varje lektion. Varje
Citera
2019-02-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Han gick bärsärkagång. Det är vad jag tror. Alla tror saker och ting här och det är vad jag tror. Han var ofattbart dålig redan på våren 2017. Jättedålig. Om du hade sett honom så hade du förstått. Om andra orsaker har det redan diskuterats mycket här. Sekt, hans karriär etc etc. Jag berättar här vad jag såg då.

Du Missan, har du sett den här: https://www.ideff.pt/en/ini_detail.php?hasFlash=true&zID=26&aID=292. ?

Såg han ut så här. Denna video är vad jag förstår från juni 2017 (?). Han ser enligt mig frisk och kry ut, skärpt och samlad. Hur tänker du kring det?
Citera
2019-02-10, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Min citatfunktion har gått bananas, allt blir fel.

Om det slås fast att Hanna verkligen blev mördad, inte ”hjälpt att dö” på något märkligt vis - utan verkligen brutalt strypmördad eventuellt med inslag av kvävning, kamp och avvärjningsskador. Hur tänker de som anser att det finns två gärningsmän då?

Om det dessutom visar sig att det bara är en enda person som gjort detsamma med Agnes och Moa?

En del personer som diskuterat här har initialt hävdat att det var mer ”humana” mord, giftcocktail , neddrogade mm. Nu vet vi att det inte var så.
Andra eller samma, har också hävdat att H suiciderat, att det var två som tillsammans mördade barnen.

Om vi i den FUP som är klar nästa veck, kanske efter sekretessprövning, kommer att få läsa, att H blev mördad och barnen mördades av enbart en ensam mördare, hur förklarar ni då det dubbla gärningsmannaskapet?

Är det troligt att någon skulle låta sig strypas? Om båda föräldrarna varit överens om att mörda barnen och ta livet av sig själva är det väl troligare att man valt ett annat sätt och att avsluta livet tillsammans? Jag tycker det känns som att pappan mördade resten av familjen och sedan hängde sig. Är det bevisat att föräldrarna var överens om detta?
Citera
2019-02-10, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Du Missan, har du sett den här: https://www.ideff.pt/en/ini_detail.php?hasFlash=true&zID=26&aID=292. ?

Såg han ut så här. Denna video är vad jag förstår från juni 2017 (?). Han ser enligt mig frisk och kry ut, skärpt och samlad. Hur tänker du kring det?
Tyvärr kunde jag inte öppna dokumentet.
Citera
2019-02-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel

Som sagt, kunde inte öppna filen. Men om han ser kry ut? Så kan jag tänka mig att han pratade om sitt älsklings tema och kunde dölja att han inte mådde bra
Citera
2019-02-10, 23:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Vissa har svårt för det. Tack för att du lyfter fram det. Facit i hand ; tyvärr var iakttagelserna rätta. Jag lämnade rummet efter lektionerna och tänkte att den mannen var på nåt sätt döende. Jag sa det till min familj efter varje gång jag träffade Oskar. Min familj kände till Oskar för jag berättade varje gång. Efter varje lektion. Varje
Ja du missan - vad leder det till som konklusion?

Att han lämnade förfalskade tyska intyg från alternativmedicin för att grundlura skolan som du också tyckt var troligt? Hade asperger i nån märklig graderingsskala? Att Agnes var förstörd och likt sin pappa? Men frisk som en nötkärna?

Ställer man ditt tyckande om Oskar som deprimerad i ljuset av dina andra tyckanden så blir det knappast en waow-upplevelse.
Speciellt inte när det är nåt som andra iakttagit men snarare mer signifikant på slutet. Du vet inte ett dugg efter slutet på april däremot.
Citera
2019-02-10, 23:13
Medlem
Citat:
Som sagt, kunde inte öppna filen. Men om han ser kry ut? Så kan jag tänka mig att han pratade om sitt älsklings tema och kunde dölja att han inte mådde bra
Jag kunde inte heller öppna.
Citera
2019-02-10, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja du missan - vad leder det till som konklusion?

Att han lämnade förfalskade tyska intyg från alternativmedicin för att grundlura skolan som du också tyckt var troligt?

Ställer man ditt tyckande om Oskar som deprimerad i ljuset av dina andra tyckanden så blir det knappast en waow-upplevelse.
Speciellt inte när det är nåt som andra iakttagit men snarare mer signifikant på slutet. Du vet inte ett dugg efter slutet på april däremot.
Men det värsta ; Du vet absolut ingenting för du har aldrig träffat familjen. Jag berättar inte för att man skall få waow upplevelse. Detta är inte nån Hollywood film. Två barn är mördade. Därför berättar jag.
Kom ihåg för din egen skull ; du har aldrig sett el träffat familjen. Så du borde varit lite mer ödmjuk
Citera
2019-02-10, 23:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Men det värsta ; Du vet absolut ingenting för du har aldrig träffat familjen. Jag berättar inte för att man skall få waow upplevelse. Detta är inte nån Hollywood film. Två barn är mördade. Därför berättar jag.
Kom ihåg för din egen skull ; du har aldrig sett el träffat familjen. Så du borde varit lite mer ödmjuk
Hahahaahaa - där kom det givna jag-känner-familjen-så-jag-har-mer-korrekta-analyser.

Jag skriver att du skenat fullständigt från det du skrev från start och att det är ett subjektivt tyckande från din del och slutsatser som jag inte ger ett vitten för - med betoning av skev analys Agnes främst.

Ödmjuk inför dig kan du fetglömma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in