2019-02-10, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
[Min fetning] Ja, mycket tyder på det: Middagen precis avslutad (staplade tallrikar på diskbänken), på övervåningen en nalle på golvet, 2 x strypning; som ett vansinnesutbrott; hatbrott; omgivningens intryck av dådet som en blixt från klarblå himmel.

Men testamentet skrevs som om barnen inte längre fanns; det tyder på åtminstone en kortare tids planering; ett par, tre dygn. - I så fall pågick planläggning och tankeverksamhet på flera nivåer, dvs det gick att samla ihop sig för en kortare tid - fram till ett oundvikligt utbrott.

OH kan också under en längre tid ha hört röster som talat om för honom vad han måste göra; tvångstankar som blev allt starkare. Hans tankeverksamhet synes splittrad; han vänder på bokstäver, minns inte det nya året mm (detta märkbart även tidigare).

När testamente och övriga dokument färdigställts kan en middag ha preparerats med sömngivande läkemedel. Mastermind fanns med ett tag till; den sidan förnekade sig inte. De som åt fick i sig varierad mängd; döttrarna hade ingen matlust. En kortare tid härefter vibrerar det inombords; från djupet hörs röster; först som ett dovt muller; mullret växer i styrka och kulminerar i ett dån; samtidigt svartnar det för ögonen.

Men hur ska man övermanna tre personer som kan agera och är vakna? Det bör har hörts i grannskapet, tycker jag. Så om det är en gm, så kan jag inte tänka mig något annat än att man agerade när alla sov. Vet inte hur det är med lugnande, men det verkar att det smaker dåligt. Hur ska O ha fått stora mängder i H utan att hon märkte det?
Citera
2019-02-10, 22:05
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Men hur ska man övermanna tre personer som kan agera och är vakna? Det bör har hörts i grannskapet, tycker jag. Så om det är en gm, så kan jag inte tänka mig något annat än att man agerade när alla sov. Vet inte hur det är med lugnande, men det verkar att det smaker dåligt. Hur ska O ha fått stora mängder i H utan att hon märkte det?
Det går att vänta tills de hunnit gå och lägga sig; sedan ta rum för rum.

Det går alldeles utmärkt att preparera mat med dödliga doser utan att någon bismak känns.
Citera
2019-02-10, 22:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
*Mehhh!*
Att släkten inte ville att all info skulle ut till alla och envar, givetvis! Vad skulle jag annars mena, trodde du? Har verkligen ingen personlig dold agenda eller prompt vill att sanningen ska överensstämma med just MINA funderingar! Har inget behov av att ha rätt till varje pris - eller håna dem som inte håller med mig i allt. Det är bara en riktigt dålig nivå att resonera på.

Det är bara löjligt.
Jag vill veta hur FAN du kan anse att det som står i förklaringsbrevet är en sanning med modifikation från polisiärt håll när det kommer till nåt så uppenbart vad som är grunden kring familjen:
Allt fokus har gått till barnens sjukdomstillstånd och de är hårt ansatta.

Att de sen uppenbart saknar nåt på den kognitiva fronten är givet - eftersom folk vanligtvis inte ägnar sig åt nåt så patologiskt till lösning som familjeutrotning.

Släkten varken styr en förundersöknings resultat och ej heller polis presentationer. Däremot visar sistnämnda respekt i nåt så extremt ovanligt som en presentation via pressträff.
Senast redigerad av develi 2019-02-10 kl. 22:15.
Citera
2019-02-10, 22:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Man vänder och vrider på olika fakta, iakttagelser och omständigheter. - Detta kallas för att penetrera ett fall; att se det från olika synvinklar.

En synvinkel är denna:

PT gav vid handen att brottsplatsen uppvisade tre mord och ett självmord – men att underskrivna dokument uppvisade två olika namnunderskrifter.

Då fanns tre alternativ:
1. att välja trippelmord och en mastermind – och söka bevisa detta
2. att välja samförstånd och medhjälp till självmord (genom mord)
3. att välja 2 och söka hitta ”…information som styrker de båda föräldrarnas medvetenhet om vad som skulle komma att hända”. – Men i form av exakt vad – och i vilka medier?

Vilken information efterlämnade HB – förutom att hon, efter att ha undertecknat två dokument, blev strypt?
Herre gud... du har skrivit att mössan var på mitt i sommaren, förvanskat vad missan skrev och sen skenar det åt alla håll med ditt analyserande skrev jag.
Citera
2019-02-10, 22:20
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Herre gud... du har skrivit att mössan var på mitt i sommaren, förvanskat vad missan skrev och sen skenar det åt alla håll med ditt analyserande skrev jag.
Tog jag fel på årstid vad betr. den lilla svarta mössan..? - Kanske välvilligt försökte se den som en liten solhatt..? - Har också prövat att få in den som en kippa/kalott i samband med misstänkta söndagsmöten; kanske hemma hos någon bedagad munk med vishetslära på repertoaren. - Här är alla förslag värda att prövas. - Dock: Det som hittills har visat sig bäst tangera verkligheten, är Missans tolkning av att OH varit deprimerad och på detta sätt känt ett inre behov av att söka skyla sig/gömma sig. - Vi har ju facit i hand, eller hur?
Citera
2019-02-10, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Den sista som du skriver ; ja, den första tanken var om det var Moa’ s familj men jag viftade bort tanken. Men när jag hörde att det var 2 flickor med hemundervisning så förstod jag. Moa hade inte hemundervisning när jag träffade henne. Men jag förstod att det var den familjen som jag tyckte så mycket om ; att det var dom.
Moa målade vackert. Inte häst intresserad som många tjejer. Hon sjöng i kör och spelade piano.
Har själv barn, träffat många barn. Det var inget som var sjukt hos Moa. Inte kronisk trötthet. Moa talade mycket. Det var bara sött.
Det som stack ut var kanske det att hon ville prata . Hon blev mer pratsam mars - april 2017.
Hejdade sig i 2 ämnen. Farföräldrarna hade precis varit på besök och då frågade jag om hennes morföräldrar. Hon blev helt tyst.
Ämne nr 2 var; när hon började tala om ” att dom inte trodde på Jesus men på nåt annat ”.
Då frågade jag inget. Hon hejdade sig också. Oskar var med oss. Det var vid påsk.
Självklart har jag tänkt på Scientologerna. Men vet inte.
Jag tror att Moa var pressad. Det förstår jag nu. Och det gör mig väldigt väldigt ledsen att jag inte förstod att hon talade för hon var pressad hemma och fick säkert inte tala om vissa teman.
Talet ; det var det som stack ut .

Citat:
Tog jag fel på årstid vad betr. den lilla svarta mössan..? - Kanske välvilligt försökte se den som en liten solhatt..? - Har också prövat att få in den som en kippa/kalott i samband med misstänkta söndagsmöten; kanske hemma hos någon bedagad munk med vishetslära på repertoaren. - Här är alla förslag värda att prövas. - Dock: Det som hittills har visat sig bäst tangera verkligheten, är Missans tolkning av att OH varit deprimerad och på detta sätt känt ett inre behov av att söka skyla sig/gömma sig. - Vi har ju facit i hand, eller hur?

Vad tror du om att Moa vägrade prata om Jesus och morföräldrarna? Missan har noterat detta särskilt så det bör vara minst lika viktigt som mössan. Det kanske rent av finns ett samband.....

Hon sjöng även i kör — säkert med andra barn. Föräldrarna försökte verkligen låta barnen hålla på med sina intressen. Ända tills dom ströp dom.
Senast redigerad av N.Armstark 2019-02-10 kl. 22:30.
Citera
2019-02-10, 22:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Nämen ooops - råkade det bli ännu konstigare att ha en svart mössa på sig?
Jämfört med skärtorsdag så är sommaren ganska stor skillnad - speciellt när missan inte ser dem mer efter slutet på april/början av maj:
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Moa var helt frisk. Även säkert Agnes. Självklart blir barnen påverkade om nån i familjen inte fungerar och kan må dåligt av det.
När pianolärarinnan träffade Oskar i april på skärtorsdagen 2017 så berättade hon för sin familj att Oskar måste vara döende. Hon uppfattade Oskar svårt sjuk i nån fysisk åkomma som cancer. Och trodde att Oskar inte hade långt kvar. Han hade magrat, pratade knappt, kokade nån gång ändå, satt med mössan inomhus - mycket ovanligt för honom-.
Och tyvärr var det ingen fysisk åkomma facit i hand.
Angående incest ; tror inte att det var så
Ja, det andra du nu skriver igen stärker min åsikt kring långsökta analyser kring en sketen mössa. Nu har den förvandlats till en judisk kipa och nån recension via vin från Oskar blev kristen nattvard. Du drog in en Buddha staty också erinrar jag mig.

Här är alla förslag värda att prövas, sa Bull den här gången.
Själv är jag hängiven anhängare åt mögelteorin för ska det skena in absurdum så är det bättre man tar i så man nästintill skiter ner sig. Det är otroligt kreativt.

Det är flertal som skrivit om depression, iakttagelser kring båda två om icke välmående, så det är knappast unikt. Däremot sammanfallande så där ifrågasätter jag inte missan:
Det är alla skeva analyser och slutsatser. Likt dina.

Mössanalysen är fullständigt värdelös däremot.
Senast redigerad av develi 2019-02-10 kl. 23:02.
Citera
2019-02-10, 22:28
Medlem
Citat:
Det går att vänta tills de hunnit gå och lägga sig; sedan ta rum för rum.

Det går alldeles utmärkt att preparera mat med dödliga doser utan att någon bismak känns.

Hm. Ändå är polisen så säker på sin sak. Men kanske svårare att bevisa mastermind teorin än samförstånd. En film hade nog varit ganska avgörande här. Om det är mastermind hypotesen - så ställde fallskärmsjägaren frågan: varför var det så viktigt att visa att det var samförstånd - om det inte var det?
- De egena sjuka föreställningar - går inte rationellt att förklara,
- testamente,
- att det kändes bättre: det var inte meningsfullt för någon inte bara för O,
- sista försök att upprätthålla fasaden (det var barnens sjukdom och inte den egna) - och det är mer övertygande när båda föräldrar anser det???
Citera
2019-02-10, 22:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad tror du om att Moa vägrade prata om Jesus och morföräldrarna? Missan har noterat detta särskilt så det bör vara minst lika viktigt som mössan. Det kanske rent av finns ett samband.....
Det kan mycket väl finnas ett samband, t.ex. att OH inte trodde på varken Jesus eller morföräldrarna, eller att det inte finns något direkt samband men att OH tyckt att barnen inte skulle påverkas av morföräldrarnas värderingar.
Citera
2019-02-10, 22:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
/.../ - sista försök att upprätthålla fasaden (det var barnens sjukdom och inte den egna) - och det är mer övertygande när båda föräldrar anser det???
Ja, det bör ju vara betydligt mer trovärdigt - inte minst för eftermälet som av allt att döma inleddes med den lilla momsskriften den 2 aug.
Citera
2019-02-10, 22:40
Medlem
Citat:
Det kan mycket väl finnas ett samband, t.ex. att OH inte trodde på varken Jesus eller morföräldrarna, eller att det inte finns något direkt samband men att OH tyckt att barnen inte skulle påverkas av morföräldrarnas värderingar.
Moa sa väl att ”dom” inte trodde på jesus men nånting annat? Men nog måste väl Oskar ha trott på morföräldrarna, undrar vad dom hade för värderingar? Men det var väl ryktesvis Hanna som skrev och bad om ursäkt i avskedsbrevet. Kan det ha varit till sina föräldrar?
Citera
2019-02-10, 22:43
Medlem
Citat:
Ja, det bör ju vara betydligt mer trovärdigt - inte minst för eftermälet som av allt att döma inleddes med den lilla momsskriften den 2 aug.

Och då är frågan vad det var som gjorde honom så depressiv redan våren 2017?

Dotterns sjukdom, något på jobben, något annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in