2019-02-10, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Hur menar du? När du tillför kroppen testo så kommer ju givetvis endogen tillförsel, alltså kroppens produktion, avstanna helt eller nästan helt iaf beroende på kurlängd och preparat samt dos.
Om man ligger på testo året runt så spelar det väl ingen roll vad endogena värden är? Man tillsätter ju exogent testo för att ha de nivåer man vill?

Klart att det är segare att återfå naturliga nivåer efter långa behandlingar på flera år men även om man inte tar testo så dalar nivåerna ju äldre man blir.

Svår fråga att svara på med andra ord och det låter som att du inte riktigt vet vad det är du undrar över, men jag hoppas att jag gav dig någon slags insikt i dina bryderier iaf.

Mvh,

-Alfred

Tack för svar!

Jo absolut jag förstår ju att om du tillsätter testo året runt så har du självklart höga värden året runt, men är det verkligen så i "fitness" industrin att folk kör testo året runt utan stopp?

Och fråga nr 2 , som du sa "Klart att det är segare att återfå naturliga nivåer efter långa behandlingar på flera år " , man kan alltså få tillbaka sina nivåer efter en kur?

Jag har alltid fått tillsagt åt mig att dina naturliga nivåer åker ner och kan ej komma upp igen, t.ex du har 30 nmol innan kur, och får 25 nmol efter din kur har avslutats, då kommer den ej gå upp till 30 igen?

Förlåt för kanske oklart text/fråga men hoppas du förstår

mvh
Citera
2019-02-10, 13:55
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillehand
När är den ”korrekta” tidpunkten att ta blodprov om man vill utvärdera ett preparat? Dvs precis efter senaste dos eller precis före nästa?

Beror på vad du menar med "utvärdera ett preparat". Vad är det du skall mäta och vilket preparat är det du vill utvärdera är frågor som bör besvaras innan man kan ge något slags svar på din fråga.

Mvh,

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av Bandejo
Finns det någon ordlista som beskriver alla begrepp man läser här?

T.ex fronta, blasta, cruisa, etc...

Så som jag har förstått det:

Fronta är att dubbla/höja dosen i början av kuren för att snabbare få upp nivåerna, eller?

Cruisa är att ligga på en låg underhållsdos av testo istället för att kliva av?

Intressant topic, kanske borde starta en ordlista för prepp-lingo.

Fronta = ta högre doser initialt för att snabbare uppnå s.k. "steady state" eller stabil blodplasmakoncentration av ett preparat.

Cruise = Lägre doser och minimalt antal preparat för att låta kroppen komma ner i anabol/androgen respons. Görs mellan perioder av intensivare hormonprogram.

Blast = Period av uppreglerade doser samt fler preparat. En intensivare period av byggande.

För fler förklaringar av prepp-lingo kan man alltid googla på engelska.

Mvh,

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av henkelulz
Tack för svar!

Jo absolut jag förstår ju att om du tillsätter testo året runt så har du självklart höga värden året runt, men är det verkligen så i "fitness" industrin att folk kör testo året runt utan stopp?

Och fråga nr 2 , som du sa "Klart att det är segare att återfå naturliga nivåer efter långa behandlingar på flera år " , man kan alltså få tillbaka sina nivåer efter en kur?

Jag har alltid fått tillsagt åt mig att dina naturliga nivåer åker ner och kan ej komma upp igen, t.ex du har 30 nmol innan kur, och får 25 nmol efter din kur har avslutats, då kommer den ej gå upp till 30 igen?

Förlåt för kanske oklart text/fråga men hoppas du förstår

mvh

Känns som att du inte riktigt läste mitt svar då du frånser det jag sa om naturligt fallande nivåer av testo.
Vidare kan jag också påpeka att alla reagerar olika och dosering samt kurlängd är väsentliga faktorer för återhämtningsgrad.
En individ som kör test e i ett år kontinuerligt på 500mg i veckan kan säkert i en minimal del av fallen återgå till de nivåer som hade varit utan kur. En annan individ kanske inte återfår mer än 60% av sina endogena nivåer efter 8 veckor på test p 250mg i veckan.

Hur det ligger till i fitness-industrin låter jag vara osagt men det är långt ifrån ovanligt att folk som satsar sitt liv åt att bygga oftast kör testo året om.

Generellt sett så får man räkna med att endogena nivåer kan förminskas vid kurande, det är dock inte garanterat.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-10, 14:07
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatisodlaren1995
skulle du kunna länka dom trådarna skulle uppskattas väldigt mycket, anledning vrf jag ens funderar på ta något är för att den physiqen jag vill ha kan inte uppnås naturligt

Jaha dög inte mitt svar eller? Inte en chans i världen att du kommer ta dig någonstans i den här branschen med den attityden. Du vill ju bara ha ryggdunkare som svamlar i okunskap med dig så du kan hoppas på att dina genvägar kommer funka.
Nåväl, inte mitt problem.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-10, 15:06
Medlem
Citat:
Beror på vad du menar med "utvärdera ett preparat". Vad är det du skall mäta och vilket preparat är det du vill utvärdera är frågor som bör besvaras innan man kan ge något slags svar på din fråga.

Mvh,

-Alfred
Tack för svar, tänkte mest om det fanns någon generell "regel" för detta i förhållande till doseringsintervall. När någon skriver att de mätt 40 nmol på testo E exempelvis är det ju en stor skillnad om provet är taget precis efter senaste stick eller 5 dagar efter. Tänkte själv utvärdera testo E (S-Testosteron), MK 677 (S-IGF-1) och aromasin (S-Östradiol) några veckor in i kuren.
Citera
2019-02-10, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potatisodlaren1995
okej fick tips av en som tävlat i Mr.olympia att ta armidex ifall jag endast FICK kännigar av gyno eller liknade. Menar du att jag skulle kö nolvadex samtidigt isåfall?

På 50 dagar ska du inte göra nånting alls, du hinner inte utveckla bröst på den tiden. Nolvan ska du ha när du är klar. I värsta fall om du har sån otur att du får alla problem du kan ha så är det väl bara att hoppa av och köra testo istället. Inte alla är kompatibla med dbol. Dock har jag aldrig vart med om att nån fått problem förrns det ska överdrivas.

Och för att förtydliga så bör du träna länge och bli duktig på att sköta träningsrutiner och kost, samt se vad dina styrkor och svagheter är i gymmet. inge testo eller dbol kommer ge dig en imponerande fysik om du inte vet vad du sysslar med ändå.. Visst kanske du lägger på dig nått kilo snabbare än annars, men risken att du tappar det mesta är övervägande.
Senast redigerad av keffmenbra 2019-02-10 kl. 16:27.
Citera
2019-02-10, 18:54
Medlem
Jag brukar kolla "dalvärdet" alltså precis innan kommande stick.

Mvh
Citera
2019-02-10, 23:28
Bannlyst
Hur kollar man sina värden? Bara att gå till vc o be om de? Skrivs de in i dina journaler?
Citera
2019-02-10, 23:33
Medlem
Citat:

Mvh,

-Alfred

Intressant topic, kanske borde starta en ordlista för prepp-lingo.

Fronta = ta högre doser initialt för att snabbare uppnå s.k. "steady state" eller stabil blodplasmakoncentration av ett preparat.

Cruise = Lägre doser och minimalt antal preparat för att låta kroppen komma ner i anabol/androgen respons. Görs mellan perioder av intensivare hormonprogram.

Blast = Period av uppreglerade doser samt fler preparat. En intensivare period av byggande.

För fler förklaringar av prepp-lingo kan man alltid googla på engelska.

Mvh,

-Alfred

Känns som att du inte riktigt läste mitt svar då du frånser det jag sa om naturligt fallande nivåer av testo.
Vidare kan jag också påpeka att alla reagerar olika och dosering samt kurlängd är väsentliga faktorer för återhämtningsgrad.
En individ som kör test e i ett år kontinuerligt på 500mg i veckan kan säkert i en minimal del av fallen återgå till de nivåer som hade varit utan kur. En annan individ kanske inte återfår mer än 60% av sina endogena nivåer efter 8 veckor på test p 250mg i veckan.

Hur det ligger till i fitness-industrin låter jag vara osagt men det är långt ifrån ovanligt att folk som satsar sitt liv åt att bygga oftast kör testo året om.

Generellt sett så får man räkna med att endogena nivåer kan förminskas vid kurande, det är dock inte garanterat.

Mvh,

-Alfred

Ber om ursäkt för mycket frågot, försöker mest bara få lite pale på hur de fungerar. Funderar mest på dessa människor på gymmet som man tydligt ser tar något/några preparat men inte tävlar eller dylikt, utan lever sin vardag och bara vill vara stora och "rippade"

Dom tar alltså dessa preparat året runt?

En till fråga är att t.ex resultaten jag får (även fast det kan vara minimala) under en kur (t.ex enbart testo) kommer dem att sakta försvinna när jag sen går off cycle? jag vet att nivåerna kommer att gå ned, men kommer mina resultat att följa med ned dvs?
Citera
2019-02-10, 23:35
Medlem
isnisns avatar
Hur mycket är en terapeutisk dos av deca durabol? Är ute efter den smörjande effekten av lederna
Citera
2019-02-11, 10:01
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkelulz
Ber om ursäkt för mycket frågot, försöker mest bara få lite pale på hur de fungerar. Funderar mest på dessa människor på gymmet som man tydligt ser tar något/några preparat men inte tävlar eller dylikt, utan lever sin vardag och bara vill vara stora och "rippade"

Dom tar alltså dessa preparat året runt?

En till fråga är att t.ex resultaten jag får (även fast det kan vara minimala) under en kur (t.ex enbart testo) kommer dem att sakta försvinna när jag sen går off cycle? jag vet att nivåerna kommer att gå ned, men kommer mina resultat att följa med ned dvs?

Jag förstår att du törstar efter kunskap men istället för att ställa en massa frågor till andra som inte riktigt går att svara på bör du ställa dig själv dessa frågor och använda Google för att söka rätt på svaren. Det är inte något som kommer vara avklarat på en förmiddag eftersom att dina frågors karaktär vittnar om en grundlig okunskap i ämnet.

För att ge dig lite bättre pejl på läget så ska jag dock försöka svara på dina frågor så gott jag kan.
De du ser på gymmet som du misstänker brukar AAS är högst sannolikt inte rippade och lika stora året om även om de ligger på testo året om då det vanligtvis inkluderas ett par perioder av högintensiv träning och ökade doseringar/antal preparat.
Man måste absolut inte ligga på året om för att se vass ut, det mesta sitter faktiskt i kosten och övriga rutiner såsom vila och stressnivåer samt konsumption av andra onyttigheter såsom alkohol etc.

Huruvida de gains du gjort under kur behålls eller ej går inte att svara på enligt den frågeställning du formulerat. Om du slutar träna helt och börjar käka McD varje dag - nej du kommer absolut inte behålla något vare sig du kurat eller ej.
Om du är 180 lång och väger 90kg med runt 12% kroppsfett och beslutar dig för att kura så kommer du sannolikt inte behålla merparten av den vikt du lagt på dig när du avslutat kuren men om träning och kost sköts så får du definitivt behålla delar av det du byggt under kur.

Om du är 180 lång och väger 70kg med 10% kroppsfett (otränad) och drar på en kur så kommer du sannolikt få behålla all vikt efter kur om allt sköts som det ska.

Det finns en rad till svar i den stilen men jag hoppas att dessa ger dig lite mer förståelse för vad det handlar om - dvs förutsättningar och omständigheter. Vad som är gemensamt för alla scenarion är att preparaten är verksamma när de finns i systemet. När de inte finns i systemet så får du inga effekter av preparaten. För onormalt stora mängder muskler på en kropp krävs onormalt stora mängder hormoner.

Mvh,

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
Hur mycket är en terapeutisk dos av deca durabol? Är ute efter den smörjande effekten av lederna

75-150mg i veckan räcker för att påverka kollagensyntes, beroende på kropsstorlek m.m.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-11, 11:59
Medlem
isnisns avatar
Citat:

75-150mg i veckan räcker för att påverka kollagensyntes, beroende på kropsstorlek m.m.

Mvh,

-Alfred

Relativt stor. 180cm 100kg 10% bf, vill inte bruka för mycket deca. Biverkningar borde vara mindre på 100mg/vecka än 600mg/vecka, om det ens blir några?
Citera
2019-02-11, 15:48
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
Relativt stor. 180cm 100kg 10% bf, vill inte bruka för mycket deca. Biverkningar borde vara mindre på 100mg/vecka än 600mg/vecka, om det ens blir några?

Stämmer fint det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in