2019-02-10, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simkortet
Jag har skrivit det några par inlägg upp...

Jag fetade det relevanta så att du inte ska behöva läsa 10 meningar svensk text.

Haha om kuken luktar illa tvättar man den, man skär inte av förhuden.

F.ö verkar professorn säga att det inte är så farligt för att de somaliska kvinnorna har värre saker att oroa sig för, hon verkar inte vara mediatränad.

Jag reagerar starkt på att hon jobbar på en särskild klinik för invandrade kvinnor?! Hur många skattemiljoner går dit?
Senast redigerad av laozhu 2019-02-10 kl. 08:12.
Citera
2019-02-10, 08:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Den sista meningen tycker jag är lite intressant. Vad är då det största problemet för de här kvinnorna enligt henne? Tyvärr frågar inte SVT:s journalist det.
Jag antar att det är "rasism" som avses.
Citera
2019-02-10, 08:46
Medlem
Guds avatar
Tvivlar på att hon skulle vara sugen att bli könsstympad själv men klart det är okej o nice om afrikaner gör det på småbarn! Är sjukt hur världsfrånvända vissa har blivit
Citera
2019-02-10, 08:56
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag antar att det är "rasism" som avses.

Tror du? Rasism mot somaliska kvinnor av av andra somalier i Somalia! Det verkar långsökt.

Eller menar du att hon på fullt allvar tror att Somalia är ett skithål uteslutande för att Västvärlden är rasistisk mot somalier och inte p.g.a. bl.a. decenier av blodiga klankrig?
Citera
2019-02-10, 09:11
Medlem
Mjälls avatar
"inte politiskt korrekt" men herregud det hon gör är ju att relativisera barbari, blir det mer PK än så? "Mansproblem" osv
Citera
2019-02-10, 09:18
Medlem
Kvinnorna har permanent urinvägsinfektioner och för ofta i förtid.

De kan blir sterila

De gör ont att pissa genom ett litet hål

Brutalt övergrepp förstår väl alla.

De skär även bort klitoris så kvinnan inte ska få sexuell njutning.

Inte så farligt, menar svenska experter.

Alltså stäng ner Sverige. Låt ryssen parkera sina gamla bilar här och glöm stt det fanns ett folk.
Citera
2019-02-10, 09:27
Medlem
FedupFlorences avatar
Essén talade endast om långsiktiga komplikationer här. Tycker att det är bra att hon uttalar sig om det faktiskt är så att det är opinionen och den rådande meningen som fått tolkningsföreträde över det faktiska läget. Felaktig kunskap gynnar i så fall inte de flickor och kvinnor som behöver hjälp. Dock var det här en halv nyhet som gav fler frågor som hade behövt besvaras. Min föreställning var att det alltid gav komplikationer, trots att jag träffat kvinnor som förnekat detta.

Och för ordningens skull vill jag säga att jag förstås är emot detta barbari.
Senast redigerad av FedupFlorence 2019-02-10 kl. 09:32.
Citera
2019-02-10, 09:37
Medlem
Citat:
Mer från intervjun med Birgitta Essén:
Konsekvenserna för barnet att utsättas för det här är ju stort. Ett trauma. Om man inte har bedövning är det här smärtsamt. Det kan leda till svullnader och urinproblem och en rad andra komplikationer. Men när det väl har hänt så är det, gudskelov, inte det största problem för de här kvinnorna, säger hon.

Den sista meningen tycker jag är lite intressant. Vad är då det största problemet för de här kvinnorna enligt henne? Tyvärr frågar inte SVT:s journalist det.

Professorn tycks ha en märklig uppfattning om människas psyke. För även den första meningen är konstig. Som om ett trauma/ett övergrepp man har upplevt i sin barndom inte skulle påverka en i vuxenålder. Särskilt när det gäller ens sexualitet. Att problem med "urinering" samt "en rad (!) olika komplikationer inte skulle påverka en därför att dessa skedde något årtionde tillbaka i tiden.

Dessa kvinnor har upplevt det värsta sveket av dem som borde skydda dem = föräldrarna. De har bedrövats njutning i sina sexuella relationer. De riskerar komplikationer under/efter förlossningar - och sen sitter en västerländsk professor och anser att det inte är det "värsta" för dessa kvinnor. Som om det vore nu en tröst. Istället för att säga tvärtom: FÖRUTOM alla andra "värre" problem så har dessa kvinnor DESSUTOM utsatts för den djupaste kränkningen av sina närstående som de rimligtvis borde ha kunnat lita på som små flickor.

Man undrar ju verkligen vad syftet är med professorns uttalande.
Eller är ju bara kär i en somalisk man blivit "hjärntvättad" :-o
Citera
2019-02-10, 09:48
Medlem
Tanuss avatar
Människor som relativiserar eller försvarar direkt dåliga företeelser brukar ha en agenda.
Hela hennes resonemang låter kulturmarxistiskt.

Att skära sönder underlivet på barn med glasbitar eller slipade konservburkslock utan bedövning är inte så farligt som rasisterna gör gällande är summeringen av hennes apologetiska relativiserande.

Hennes kunder på den etniskt profilerade mottagningen skulle behöva skiljas från subventionen från svenska skattebetalare. Hur bra skulle Ess'ens business gå då?

Eller är kärnan i hennes resonemang de lägre förväntningarnas rasism, det är ju bara negrer, de har värre saker att hantera än en vanställd fitta. Birgitta kanske tänker att de har iq65 , bidragsberoende och khatmissbrukande make att hantera vilket skulle vara värre. Birgitta kanske är rasist.
Citera
2019-02-10, 09:57
Medlem
judisk-oligarks avatar
Jaha, det är alltså, precis som den manliga varianten, ännu en orchisk sedvänja vi bara ska vänja oss vid. Artiklar som denna är första steget.

En frisk människa i ett friskt land förstår att den som skär i en barnfitta har förverkat rätten att leva. Så inte i Sverige desavärre.
Citera
2019-02-10, 10:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Essén talade endast om långsiktiga komplikationer här. Tycker att det är bra att hon uttalar sig om det faktiskt är så att det är opinionen och den rådande meningen som fått tolkningsföreträde över det faktiska läget. Felaktig kunskap gynnar i så fall inte de flickor och kvinnor som behöver hjälp. Dock var det här en halv nyhet som gav fler frågor som hade behövt besvaras. Min föreställning var att det alltid gav komplikationer, trots att jag träffat kvinnor som förnekat detta.

Och för ordningens skull vill jag säga att jag förstås är emot detta barbari.
Sedvänjan är helt sinnessjuk, att komplikationerna “ överdrivs” ställer jag mig frågande till.
Att svenska skattebetalare tvingas betala för vården av dessa kvinnor är sjukt.
Citera
2019-02-10, 10:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Tror du? Rasism mot somaliska kvinnor av av andra somalier i Somalia! Det verkar långsökt.

Eller menar du att hon på fullt allvar tror att Somalia är ett skithål uteslutande för att Västvärlden är rasistisk mot somalier och inte p.g.a. bl.a. decenier av blodiga klankrig?
Jag tror faktiskt att hon anser att allt dåligt som drabbar svarta människor uteslutande beror på "rasism" från vita.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in