Citat:
Ursprungligen postat av
crew009
Men tröttnar dom aldrig på att bara äta ris? Skulle jag käka pizza varje dag skulle jag tröttna enormt på det.
Jag bor på Fillipinerna har familj där dom äter mer eller mindre ris morgon lunch kvällsmat av den
enkla anledningen det är det billigaste dom kan få tag på.
Potatisen kostar typ 1.5 gånger mer än ris per kilo pasta kostar kanske 1/2 gång mer.
Det faller sog ganska naturligt att då äta ris det är vad dom är uppväxta med många anser och säger dom inte kan leva utan ris,
Men sanningen är faktiskt det gör man potatis pasta tacos pizza och allt annat så avstår dom absolut Ris.
Men när jag lagar mat så berättar dom många gånger att dom måste ha ris dvs det är 1 vanesak dom är uppvuxna med det sedan dom föddes.
Tänk dig att 1 normal familj äter ungefär 35 kilo ris i Månaden medans svensken äter kanske 2 kilo.
Men generellt så handlar det om ekonomi.Hade folk vart rikare så hade dom blandat maten ätit mer varierande.Det vanliga här är att man äter torrt ris med någon tragisk fick på toppen med soja thats the OMG för svensken som alltid vill ha sås även jag.