2019-02-09, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Osäker på om de anhöriga vet så mycket mer än PT. Vad har de rätt att veta? O och H var ju myndiga. Någon jurist i tråden som vet?
Polisen berättade redan från början att de delgav de anhöriga kontinuerlig information om utredningsarbetets fortskridande. Något de har upprepat vid flera tillfällen, sista gången på pressträffen när de sa att de valt ut delar av utredningen tillsammans med de anhöriga.
Citera
2019-02-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Polisen berättade redan från början att de delgav de anhöriga kontinuerlig information om utredningsarbetets fortskridande. Något de har upprepat vid flera tillfällen, sista gången på pressträffen när de sa att de valt ut delar av utredningen tillsammans med de anhöriga.

Polisen briefade dem innan PT men vad får en anhörig påverka? Möjligtvis ta bort lite oglamorösa detaljer eller vad tror du. Frågan är hur mycket anhöriga vet mer än vi vet? Vilka är "anhöriga" och får någon av dem se utredningsmaterialet IRL?
Citera
2019-02-09, 19:51
Medlem
Citat:
Fråga: tror du att H:s mamma hade sett, läst, avskedsbrevet? Dvs hållit det i sin hand. Eller hade polisen bara berättat för henne om det?
Vet inte. Hon uttryckte så: ” polisen säger så”.
Oavsett om hon höll brevet i handen el inte så hade jag inte uttryckt mig på det sättet om mitt eget barn.
Citera
2019-02-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Hanna, Agnes och Moa blev alla tre mördade genom strypning och/eller kvävning på Björkvägen i Bjärred. Var och en mördades av en ensam gärningsman.
Fakta.
Källa på det tack!
Du brukar ju be om det från andra skribenter så du får gärna berätta.
Citera
2019-02-09, 20:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tror allt i själva verket är ett och samma kluster av känslor. Det är här jagets (de tvås) skydd mot övriga samhället, och mot förändring.

Men det är också en form av inre universum som de inte förmår se ut genom hur de än vänder sig.
Jo då. Men oavsett är de ett par med allt vad det innebär sen de fattade tycke en gång i tiden och man kan väl alliera sig kring synsätt, få starkare bindning i kriser - på gott och ont.
Du och jag mot världen. Typ.
Senast redigerad av develi 2019-02-09 kl. 20:12.
Citera
2019-02-09, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Vet inte. Hon uttryckte så: ” polisen säger så”.
Oavsett om hon höll brevet i handen el inte så hade jag inte uttryckt mig på det sättet om mitt eget barn.

Tack. Polisen säger att dom har skrivit under båda två... Om jag säger ungefär så till en bekant så har jag inte sett brevet.

En mamma är nära anhörig. Du pratade med henne efter några månader eller ungefär när?
Citera
2019-02-09, 22:09
Medlem
Citat:
Tack. Polisen säger att dom har skrivit under båda två... Om jag säger ungefär så till en bekant så har jag inte sett brevet.

En mamma är nära anhörig. Du pratade med henne efter några månader eller ungefär när?
Ja efter några månader
Citera
2019-02-09, 22:47
Bannlyst
Vad tror ni, får vi någon ny info nu när utredningen sys ihop?
Citera
2019-02-09, 23:11
Medlem
Ska bli intressant att se nästa vecka om det är så att det faktiskt är en gm och tre offer. Det verkar vara så. Ha det bra alla fina människor därute tills vi vet mer!
Senast redigerad av rappytt 2019-02-09 kl. 23:31.
Citera
2019-02-09, 23:47
Medlem
Citat:
Ja det är vi många som tycker.
Kommer bli intressant med eventuell mer info framöver om några delar av FUP kan komma ut.
Det finns idag information att det gått till som du skriver. Det är därför vi kanske redan nu borde fundera över dessa omständigheter.

Rent konkret från delgivningen vid PT finns det enligt min tolkning ingen information som stöder EN gärningsperson. Det är väl åklagare som definierar vilket/vilka brott denne vill att rätten ska ta ställning till? Det finns åtskilliga fall där åtalet baseras på ”gemensamt och i samförstånd” utan att det är klargjort vem som exakt gjort vad.
Hur det här fallet skulle gått till åtal om misstänkta gärningspersoner varit i livet vet vi inte, men det är väl sannolikt, utifrån PTs och FU, då att båda skulle åtalats och prövats för mord. Har det ens diskuterats i tråden?
Citera
2019-02-09, 23:54
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Rent konkret från delgivningen vid PT finns det enligt min tolkning ingen information som stöder EN gärningsperson. Det är väl åklagare som definierar vilket/vilka brott denne vill att rätten ska ta ställning till? Det finns åtskilliga fall där åtalet baseras på ”gemensamt och i samförstånd” utan att det är klargjort vem som exakt gjort vad.
Hur det här fallet skulle gått till åtal om misstänkta gärningspersoner varit i livet vet vi inte, men det är väl sannolikt, utifrån PTs och FU, då att båda skulle åtalats och prövats för mord. Har det ens diskuterats i tråden?
Ja, utifrån PT och övrig info står det klart att bägge skulle ha prövats för mord. Det har nog diskuterats en hel del, skulle jag säga.
Citera
2019-02-09, 23:57
Medlem
Citat:
Men nu har några av oss inte information om en utomstående gärningsman.
Däremot om att en gärningsman i familjen mördat tre andra tre.

Det är med fara för att jag är totalt akterseglad efter att varit borta från tråden ett halvt dygn. Jag har inte läst ikapp utan läser bland förmiddagens inlägg och tycker mig känns igen att uppger att du har info om att det är en som mördat alla. Vad är det för info du sitter på? Eller handlar det om dina egna slutsatser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in