2019-02-09, 14:58
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34

Märkligt sammanträffande. Men det kanske var så att hon mådde dåligt och att vara tillsammans med en förmodad narcisisst och kanske t o m psykopat kan ju inte ha direkt ha stärkt hennes självkänsla...

läst x antal hundra inlägg men har inte tid att läsa allt. Vet du ungefär var man kan läsa om detta? Tack på förhand.
Tyvärr, minns bara att det kom upp.
Citera
2019-02-09, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Fastlåst med sin mamma och veta att han kanske närsomhelst ska dö. Mamman hade svarta handskar på sig när hon satt där med sonen. Hur hon kramar och klappar om sonen. Ryser. Låt honom leva.

Ja, det är obegripligt galet.

En 10-åring vid fullt medvetande..

Har tidigare påpekat att hur osmakligt i sammanhanget det än är, finns det ganska stora gradskillnader på ondska eller handlingar i affekt.
Därför håller jag ur en aspekt inte med dig helt om att SR "iskallt" sköt sina söner med två skott var.

Och där rasar de som minsann vet både det ena och andra, över hur man kan med att skriva så.. Jag måste vara lika sjuk i huvudet som barnamördaren SR..

Om vi för en enda sekund förbiser vad orsakerna än var till hans för oss iskalla beslut, var han så pass vid sina sinnens bruk att han valde det minst plågsamma och snabba vis att genomföra det på i kontrast med användande av kniv, strypning, kvävning, dränkning, hängning, förgiftning, misshandel till döds, svältning till döds, anlagd eldsvåda eller att hoppa från hög höjd.

Han sket inte fullt ut i sina barn men han säkerställde deras död. Han pinade dem inte.

En ganska viktig skillnad i jämförelse med många andra barnmord runt om i världen där föräldrar eller föräldragestalter inte bryr sig, eller inte drar sig för att hämnas än mer genom att pina barnen intill deras död.

Det är också den enda trösten i detta tröstlösa eftersom det finns de som haft en så mkt värre död fylld med fasa, smärta och dödsångest.

Vi kan oomtvistat anklaga SR för för ett oåterkalleligt brott men metoden i sig kan i vissa andra fall beskrivas som medmänsklig beroende på aktuell situation.
Sett ur den synvinkeln kan jag inte se något skonsammare vis för gärningen i sig och det hade haft betydelse vid straffpåföljd om GM kunnat åtalas.
Vid ett mer utstuderat eller plågsamt förfarande hade man med säkerhet pläderat för högre straff.

Det som får min mage att vända sig ut och in är istället beslutet att överhuvudtaget genomföra det, att ha kapacitet till det av orsaker vi har så svårt att kunna greppa och förstå.

Det går helt enkelt inte.
Citera
2019-02-09, 15:05
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Samuel och barnens anhöriga kanske gör som i andra känsliga fall, annonsen kommer när begravningen är över.

Så är det, allt fler avstår begravningsceremoni och det blir direktkremering.
Det finns flera artiklar om det. Här är en från okt 2017.
Allt fler begravs utan någon som helst ceremoni eller avsked.
Förra året gick 6 procent av de döda till kremering direkt.

…allt färre går på begravning? En begravning hade i snitt 49 besökare 1990. 2016 var siffran 24. En förklaringar tros vara att anhöriga, släkt och vänner bor utspridda.
https://mitti.se/nyheter/fler-utan-ceremoni/

När det gäller Samuel så hoppas jag att den begravningen får så lite uppmärksamhet som möjligt, han är ju en barnamördare.
Förr hade han inte ens fått begravas i så kallad vigd jord på en kyrkogård. Det fanns speciella begravningsplatser för såna utanför kyrkogården.
https://www.svenskakyrkan.se/kyrkogardens-historia---fran-gravkullar-till-minneslundar

Hoppas att få veta när barnen begravs. Vill gärna skicka en blomma eller bidrag till någon fond som mamman väljer. Jag vill på något vis få delta för att hedra deras allt för korta liv.

Jag tror absolut att pojkarna kommer att få en rejäl begravning i Möklinta med en massa blommor, anhöriga och andra, plus en massa pressfolk och nyfikna. En pampig avslutning av årets händelse i Möklinta/Sala. Att det hela har dragit ut på tiden kan bero på att de måste obduceras, kollas om de hade drogats innan skotten mm. Sånt kan ta tid.

För Samuel och hans allra närmaste blir det nog en hemlig och enkel akt i nåt trist rum anslutet till krematoriet. Möjligen har detta redan skett, om obduktionen av honom och koll av hans alkohol- och medicinintag redan är avklarat.
Citera
2019-02-09, 15:11
Medlem
Jafattars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theredrose
Jag har under flera dagar följt inläggen här i tråden men inte orkat skriva. Mycket för att det som hänt är jobbigt och för att det känns lite som att det inte spelar någon roll eftersom spekulationerna och frågorna ändå kommer fortsätta ösa.

Men, vad gäller SR och hans tidigare förhållande med Anna så var de tillsammans i åtta år och hon hade det jobbigt psykiskt under en lång tid, kanske till och med innan de träffades. SR är inte på något sätt inblandad i det som hände där utan det är ett tragiskt fall av en psykiskt dålig människa som försökt ta sitt liv mer än en gång som jag förstått. Det fanns också "bevis" att Anna inte lastade SR för sitt mående. Ibland efterlämnar ju personer saker när de avlider.

Detta som hände Anna läkte nog aldrig. Hur lång tid tar det att sörja kärleken i sitt liv? Att man själv hittat denne död hemma i sin egen trivsamma vrå?

I videon säger SR också att han har dödat sina grabbar för att de vantrivs hos sin mamma, lyssnar man så hör man att han säger "för". Och jag tror hela videon är för han vill förklara varför han gjort som han gjort, d.v.s. tagit barnen med sig. Relationen mellan S och K var oerhört infekterad och det hade hänt saker som gjorde att det ledde till detta. Hennes beteende går inte att rättfärdiga och detta drev SR över kanten. Jag vet mycket mer än jag vill skriva, med respekt för alla inblandade. Mina källor är extremt trovärdiga då jag både själv kände SR och dessutom ventilerat med nära och långvariga vänner till honom.
Ja, han mördade sina barn, det är oförlåtligt. I hans sjuka mående och på det sättet han blev behandlad och relationen far/mor/söner så såg han ingen annan utväg för barnen än att befria dem från det helvete han trodde de skulle få när han själv inte fanns i livet längre.
Man borde känna sån jävla avsky. Men när man vet vem personen är och varför det förmodligen blev som det blev, så kan man inte rå för att endast känna sorg.

Citat:

Märkligt sammanträffande. Men det kanske var så att hon mådde dåligt och att vara tillsammans med en förmodad narcisisst och kanske t o m psykopat kan ju inte ha direkt ha stärkt hennes självkänsla...

läst x antal hundra inlägg men har inte tid att läsa allt. Vet du ungefär var man kan läsa om detta? Tack på förhand.
Här
Citera
2019-02-09, 15:17
Medlem
Citat:

Det som framkommit i tråden från folk som påstår sig känna till det, är att hon periodvis redan tidigare var i psykisk obalans och att SR absolut inte hade någonting med hennes frånfälle att göra.

Tillfället när självmordet inträffade, uppehöll sig SR på tävling och han fann henne hängande i huset vid hemkomst enligt de uppgifter som framkommit här.

Detta trauma skulle, eller bör vara en av de bakomliggande omständigheter som kan ha påverkat SR senare.

Och det hade förstås varit mer konstigt om det inte gjort det så dina uttalanden får stå för dig om du inte har egna belägg som visar på att det stämmer. Självutnämnda psykoanalysforskare finns det redan gott om här.
Citera
2019-02-09, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser

Har tidigare påpekat att hur osmakligt i sammanhanget det än är, finns det ganska stora gradskillnader på ondska eller handlingar i affekt.
Därför håller jag ur en aspekt inte med dig helt om att SR "iskallt" sköt sina söner med två skott var.[

Och där rasar de som minsann vet både det ena och andra, över hur man kan med att skriva så.. Jag måste vara lika sjuk i huvudet som barnamördaren SR..

Om vi för en enda sekund förbiser vad orsakerna än var till hans för oss iskalla beslut, var han så pass vid sina sinnens bruk att han valde det minst plågsamma och snabba vis att genomföra det på i kontrast med användande av kniv, strypning, kvävning, dränkning, hängning, förgiftning, misshandel till döds, svältning till döds, anlagd eldsvåda eller att hoppa från hög höjd.

Han sket inte fullt ut i sina barn men han säkerställde deras död. Han pinade dem inte.

En ganska viktig skillnad i jämförelse med många andra barnmord runt om i världen där föräldrar eller föräldragestalter inte bryr sig, eller inte drar sig för att hämnas än mer genom att pina barnen intill deras död.

Det är också den enda trösten i detta tröstlösa eftersom det finns de som haft en så mkt värre död fylld med fasa, smärta och dödsångest.

Vi kan oomtvistat anklaga SR för för ett oåterkalleligt brott men metoden i sig kan i vissa andra fall beskrivas som medmänsklig beroende på aktuell situation.
Sett ur den synvinkeln kan jag inte se något skonsammare vis för gärningen i sig och det hade haft betydelse vid straffpåföljd om GM kunnat åtalas.
Vid ett mer utstuderat eller plågsamt förfarande hade man med säkerhet pläderat för högre straff.

Det som får min mage att vända sig ut och in är istället beslutet att överhuvudtaget genomföra det, att ha kapacitet till det av orsaker vi har så svårt att kunna greppa och förstå.

Tyvärr kan jag inte hålla med dig. Att ta fram ett vapen, ladda det samt höja det för att skjuta 2 skott i vardera barn är för mig ett iskallt handlande. Det finns i mitt tycke ett iskallt beräknande i den handlingen. 0 känslor för barnens väl och ve. Sovandes barn där GM har flera minuter på sig att sinna sig och inte helt kallt avrätta sina barn. En iskall avrättning...
Citera
2019-02-09, 16:45
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Är det bara jag som funderar på om exet verkligen tog livet av sig?
Tänk om han mördade henne också, han mördade ju sina egna barn......
Enligt info i tråden ska han ha varit på Rommetravet när hon hängde sig i hemmet och det vet vi ju inte om det stämmer eller ej då endast en fup i det fallet kan berätta sanningen.

Men det påstås en hel del och vi vet inte vad vi kan lita på men jag litar på LawNumberSix uppgifter för han har kommit med mycket som verkar trovärdigt.
Påståendet att Anna var i psykisk obalans redan innan hon träffade SR är kanske bara ett sätt för SR att urskulda sig för hennes självmord.
Hoppas att någon som kände Anna vill berätta om det stämmer.

Vad som hände under dom 8 år dom var tillsammans vet ingen för det skedde bakom stängda dörrar.
Skulle det vara så att Anna var psykiskt skör så inte mådde hon bättre av att vara tillsammans med en kontrollerande, extremt svartsjuk man. Det kan knäcka även den mest psykiskt starka.
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Du är inte sann!

Fråga vilken som helst i deras närhet om hur det gick till när Anna inte fick fortsätta som sångerska i dansbandet?!
Svar på den frågan:
- Samuel Rehns extrema svartsjuka!
Jag har till skillnad från dej källor i SR:s omgivning!

Ställ denna fråga till Annas nära och kära, de skulle överösa dej med negativ information om SR!

Sedan sådana små patetiska varelser som dej bryr sej ingen om iaf!

En fråga: Har du någonsin träffat SR?
Jag har det vid ett par tillfällen både på travbanan och hos andra travtränare i Sala, att jag kände honom, nej det gjorde jag inte, men har bekanta vilka kände honom!
Citera
2019-02-09, 16:48
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Då kan det ju vara till din fördel om du först tar reda på om det var "en ordentlig polisutredning" innan du insinuerar.

Eller så nyper du dig hårt i armen och inser att du sitter på Flashback. Ett diskussionsforum där man diskuterar olika ämnen, högt som lågt.
Citera
2019-02-09, 17:00
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser

Därför håller jag ur en aspekt inte med dig helt om att SR "iskallt" sköt sina söner med två skott var.

Ja, jag håller fullständigt med dig. Även om jag anser att SR iskallt sköt ihjäl sina söner var denna kvinnas mordmetod så mycket värre. Liksom dalaröpappans mordmetod var än mer fruktansvärd än SR:s mordmetod.

Råkade tyvärr se videon där man ser mamman hålla om sin son på kanten av bron. I slutet av filmen kastar sig sonen bakåt och skriker, mamman lutar sig över honom och eventuellt ger honom en örfil. Det sas att strax efter hoppar hon och drar honom med sig ner i dödens avgrundsdjup.

Men när det gäller straff vet jag inte vad som gäller. Även om SR valde en mindre grym mordmetod skulle han ändå inte få livstid för morden?
Citera
2019-02-09, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Eller så nyper du dig hårt i armen och inser att du sitter på Flashback. Ett diskussionsforum där man diskuterar olika ämnen, högt som lågt.

Diskussioner är trevliga om de grundar sig på sann fakta.
Citera
2019-02-09, 17:18
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Släng ut allt du vet om dubbelbarnamördaren och allt omkring honom i tråden då, så att vi kan diskutera och slippa ditt gnäll om att allt ska grundas på fakta.
Senast redigerad av Geggamoja 2019-02-09 kl. 17:21.
Citera
2019-02-09, 17:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Du sitter bara och slänger ur dig saker. Ge oss en enda anledning till att vi ska tro på dig?
Sann fakta? Vilka fakta har du?

Riktigt trovärdig blir du om du kan plocka fram en fup från Annas självmord för det blir alltid en utredning och i den står sanningen. Då kan vi diskutera det på allvar.
Eller... den sanning som SR vill att det ska vara för ingen annan än han vet vad som hände bakom stängda dörrar i hemmet. Utåt var han som alla andra med den personligheten väldigt noga med att visa upp en fin fasad.
Annas anhöriga kan ge oss den rätta sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in