2019-02-08, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Du är medveten om att Sverige hjälpte USA och NATO att stjäla militärutrustning från de forna Sovjetstaterna va? Estonia var ett civilt skepp som användes för att frakta den här utrustningen, och hade gjort det i 30 månader innan natten hon sjönk. De som styrde operationen räknade kallt med att ryssarna inte skulle ge sig på ett civilt skepp (det räknas dock som krigsskepp när man fraktar krigsmateriel) med mänskliga sköldar ombord.

De hade fel.

På något sätt har man sänkt Estonia genom antingen en torped (från en rysk ubåt) eller genom en kontrollerad sprängning, eftersom det måste ha uppstått en läcka i skrovet på något vis. Man kan inte heller utesluta att en kollision med en ubåt eller ett militärfartyg har orsakat läckan.

Jag kan inte påstå att jag har mer bevis för det ena eller andra av dessa scenarion, förutom ett vittnesmål som jag länkade till i ett tidigare inlägg från en militär som var ombord på en svensk ubåt som skuggade Estonia.

Det finns så mycket omständigheter kring hela fallet som talar för att det inte har gått till så som den officiella utredningen fastslår i alla fall.

Källa.

Angående visirlåsen:

Källa.

Hela utredningen kring Estonia innehåller mängder med såna här helt inkompetenta och uppseendeväckande handlingar. Hade jag haft någon anhörig som omkom på Estonia så hade jag garanterat varit mordbenägen vid det här laget. För även jag som bara har läst om det blir så fruktansvärt förbannad på hur man medvetet har vilselett hela svenska folket, och främst de anhöriga, för att dölja den mörka sanningen.

Jag hoppas verkligen att vi får en regering en vacker dag som kan gå till botten (bokstavligen) med Estoniakatatrofen. Bärga skeppet, gör en grundlig utredning och framför allt: Ställ de ansvariga inför rätta. Det är helt sjukt att man kan komma undan med något sånt här. Men så är det - de mest kriminella är inte de som sitter i fängelset - det är faktiskt våra politiker.

Men Svensk elit expertis under ledning av Mona Sahlin har ju undersökt det hela - och valde alternativet att täcka hela vraket under en betongsarkofag
Citera
2019-02-08, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Men Svensk elit expertis under ledning av Mona Sahlin har ju undersökt det hela - och valde alternativet att täcka hela vraket under en betongsarkofag

Haha, ja man beslöt det (ville man försöka dölja något kanske...?).

Men man avbröt det arbetet efter 1 år då man insåg att det var tekniskt ogenomförbart (och för att det möttes av mycket protest från överlevande, anhöriga och experter).

Jag kan inte komma på ett enda förlist skepp i världshistorien som har blivit täckt med betong, då sjöfartstraditionen är att havet och det förlista skeppet är en fullgod grav för de som omkommer till sjöss.
Citera
2019-02-09, 00:09
Medlem
Du har rätt i mkt av det du skriver.
Men några rättelser/tillägg nu;
Svenska underrättelseagenter,ksi, stal nog inte själva ex.sovjetiska militärprylar. De köpte dom, av ex.sovjetiska militärer/kretiner, vilka i sin tur stulit dom. Och till den ändan lånade de kortklippta o coola pojkarna några "helcivila" combi o skåpbilar från "the wallenbergers" och for på shoppingtur, främst i de baltiska länderna, under 1993 och 94. Bilarna var perfekt camouflage. Trodde man. Men; satt det inte spårsändare inunder dom?!
Ryssland visste sålunda om hela denna "trafik", medan svenne banan visste nada.
Men skulle dom sänka en civil färja pga detta?
OM dom gjorde så, har dom säkert samtid. skickat signaler om det, både till ljugarn till bildt och till ksi.
Ingen sv. Regering kommer att gå till botten med Estoniasaken. Rikets säkerhet o nationens bästa är rådande mantran.
Det behövs en internationell brottsmålskommission, tror jag. Som granskar vad svenska ksi, polisen, haverikommissionen (aka olof forssberg) osv osv egentligen har pysslat med. Det rör sig om ett folkrättsbrott, inget mindre.
Citat:
Du är medveten om att Sverige hjälpte USA och NATO att stjäla militärutrustning från de forna Sovjetstaterna va? Estonia var ett civilt skepp som användes för att frakta den här utrustningen, och hade gjort det i 30 månader innan natten hon sjönk. De som styrde operationen räknade kallt med att ryssarna inte skulle ge sig på ett civilt skepp (det räknas dock som krigsskepp när man fraktar krigsmateriel) med mänskliga sköldar ombord.

De hade fel.

På något sätt har man sänkt Estonia genom antingen en torped (från en rysk ubåt) eller genom en kontrollerad sprängning, eftersom det måste ha uppstått en läcka i skrovet på något vis. Man kan inte heller utesluta att en kollision med en ubåt eller ett militärfartyg har orsakat läckan.

Jag kan inte påstå att jag har mer bevis för det ena eller andra av dessa scenarion, förutom ett vittnesmål som jag länkade till i ett tidigare inlägg från en militär som var ombord på en svensk ubåt som skuggade Estonia.

Det finns så mycket omständigheter kring hela fallet som talar för att det inte har gått till så som den officiella utredningen fastslår i alla fall.

Källa.

Angående visirlåsen:

Källa.

Hela utredningen kring Estonia innehåller mängder med såna här helt inkompetenta och uppseendeväckande handlingar. Hade jag haft någon anhörig som omkom på Estonia så hade jag garanterat varit mordbenägen vid det här laget. För även jag som bara har läst om det blir så fruktansvärt förbannad på hur man medvetet har vilselett hela svenska folket, och främst de anhöriga, för att dölja den mörka sanningen.

Jag hoppas verkligen att vi får en regering en vacker dag som kan gå till botten (bokstavligen) med Estoniakatatrofen. Bärga skeppet, gör en grundlig utredning och framför allt: Ställ de ansvariga inför rätta. Det är helt sjukt att man kan komma undan med något sånt här. Men så är det - de mest kriminella är inte de som sitter i fängelset - det är faktiskt våra politiker.
Citera
2019-02-09, 00:19
Medlem
Mubutus avatar
Har säkert lagts ut tidigare i tråden men ändå för nya läsare, jävligt obehagligt, radio trafiken under katastrofen https://www.youtube.com/watch?v=VzS42D8iyjY
Citera
2019-02-09, 01:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto

Helt rätt, och så märkligt, hoppas jag lever när sekrettesen släpper. Påminner mycket om dc3:an.

Kuriosa, jag har dykt på Estonia.
Citera
2019-02-09, 01:28
Medlem
Citat:

Exakt min känsla också. Jag kan inte ens i mina mörkaste mardrömmar föreställa mig att ha förlorat anhöriga i den katastrofen och sedan få klart för mig att försvarsmakten och/eller regeringen använde mina anhöriga som sköldar på ett militärklassat fartyg.
Citera
2019-02-09, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Helt rätt, och så märkligt, hoppas jag lever när sekrettesen släpper. Påminner mycket om dc3:an.

Kuriosa, jag har dykt på Estonia.

dykt , i vilket ärende ?
Citera
2019-02-09, 01:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
dykt , i vilket ärende ?

Upptäckande.
Citera
2019-02-09, 01:35
Bannlyst
Citat:
Upptäckande.

ok upptäckte du nått då ? helt klart så va det inte en naturlig förlisning
så många döda , på grund av politikers felsteg .

tragiskt för alla
Citera
2019-02-09, 01:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
ok upptäckte du nått då ? helt klart så va det inte en naturlig förlisning
så många döda , på grund av politikers felsteg .

tragiskt för alla

Är inte jätteintresserad av att skriva om det. Men ja, det finns vissa saker som fick mig att höja på ögonbrynen. Jag har alltid varit väldigt skeptisk. Så att tro att att Estonia förliste pga av dåligt väder håller jag som osannolikt. Jag filmade dyket, men har valt att inte visa filmen, som numera är destruerad.

Naturlig förlisning, nej!
Citera
2019-02-09, 01:43
Avslutad
https://www.youtube.com/watch?v=WMK_4mbJgDM

Gammal, jag dök efter den här filmen.
Citera
2019-02-09, 02:10
Medlem
Citat:
Är inte jätteintresserad av att skriva om det. Men ja, det finns vissa saker som fick mig att höja på ögonbrynen. Jag har alltid varit väldigt skeptisk. Så att tro att att Estonia förliste pga av dåligt väder håller jag som osannolikt. Jag filmade dyket, men har valt att inte visa filmen, som numera är destruerad.

Naturlig förlisning, nej!

Naturlig nej men att som vissa påstå att Estonia sänktes av torped finner jag som mkt löjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in