Citat:
Ursprungligen postat av
Endryt
Tackar!
Någon som har hunnit läsa FUP och hittat något spännande?
Jag har hunnit en bit. Lite osäker på om jag ska kalla det hela chockerande, ofattbart ointelligent eller helt väntat eftersom det gäller just Runar. Jag har länge vetat att allt han är trams, svammel och bedrägeri. Smaken är väl som baken delad men för mig är han ett stort äckel. Tycker synd om Jessica som lurades av Runar och nu har stora ekonomiska problem.
En kort summering är att han inte kommer sitta i fängelse i ett år och åtta månader enligt domen. Han kommer sitta minst det dubbla eller tredubbla.
Skatteverket och Ekobrottsmyndigheten är bara i början av att nysta upp allt han har gjort. Det handlar inte om slarv utan grova skattebrott. Jag kan tycka att detta är rätt underligt. Bästa sättet att irritera Skatteverket är att strunta i att lämna in uppgifter för moms samt deklarationerna. Men det är precis vad Runar gjort och fortsätter att göra.
Notera att detta gäller skattebrott för 2013/14. Sedan dess har han fortsatt i samma stil. Runar kommer garanterat att bli åtalad igen för grova skattebrott för åren därefter.
Från FUP, sida 48:
Enligt Maria har ingen årsredovisning för räkenskapsåret 140901-150831 avseende bolaget inkommit till Bolagsverket. Bolagsverket har skickat ut 2 st förseningsavgifter och den 3e är på väg ut. I samband med den 3e förseningsavgiften kommer ett föreläggande om tvångslikvidation att skickas ut men Maria hade inget exakt datum när detta skulle ske.
Detta gäller alltså inte det nuvarande åtalet. Det gäller året efter. Är det någon som tror att räkenskaperna är i ordning för detta år? Och är det någon som tror att allt är i ordning de följande två åren fram till idag?
Från FUP, sida 127. Det går bra nu!:
Runar och Jessica är restförda hos Kronofogden. Runar har varit stadigvarande restförd sedan 2013-04-01 och per 2016-10-14 uppgår den totala skulden till 3 411 501. Skulderna avser underskott på skattekontot, trängselskatt, fordonsskatt, obetalda böter, skulder till privatpersoner, skuld till SEB, mm.
Jessica har varit stadivarande restförd sedan 2014-08-11 och per 2016-10-14 uppgår totala skulden till 222 456.
Detta är alltså för drygt två år sedan. Jag har inte inte hunnit kolla nuvarande saldo hos KF. Har någon annan hunnit med?