2019-02-08, 19:44
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa369
I very much agree to your rejection. He´s rather the opposite to an autist. Many times people refer to autists as being better then the rest to abiding the law. That would obviously not apply to mr Sögaard. Also, my notion is that they generally are more analytical. His Trump-style way of describing the decision of the court is very blury and VERY biased where he doesn't mention that much details of what actually was wrong and the reason for them being wrong.

I don't even want to think deep about being in his fathers shoes. A certainly depressing situation. Also having this army of zombies writing on his facebook page feels very much Trump-style. They have been told that this is very bad and very mean and "they know that", but many of them probably cannot elaborate on it. They just sign off on his words without any deeper thought (most of the times).

A funny part of this is when he starts to talk about leaving for Norway.... does he know where this will end after all... despite that it all will be rejected or overturned.

Meglomaniac & mythomaniac
Citera
2019-02-08, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pc-load-letter
Jag har kommit 300 sidor in på den första delen av fem, just nu har jag fler frågor än svar. En fråga är varför han fick en miljon av Affärsbyggarna holding i Sverige AB? Pengar som användes för att betala av skulder och som gick till konsumtion. Någon där måste ha vetat att dom pengarna skulle dom inte få se igen.

Ja ja, det ger sig nog när jag kommer fram till förhören.

Undrar vilka av personerna i bolaget som är insyltade i lånehärvan till Runar?
http://affarsbyggarna.se/kontakt/ Ser ut som skummisar hela bunten.
Citera
2019-02-08, 20:37
Medlem
pc-load-letters avatar
Från sida 362 av aktbilaga 10

Citat:
Konsultation och ekonomiservice under Jan-Feb samt arbete med öppnande av Anläggningarna för asylmottagande i Kalmar och Orsa

470 000
+ Moms 118 750
Totalt 593 750

Det är stora summor som han via ett antal fakturor från sitt bolag har fakturerat samma person, en kontakt på JR Capital AB. Samma person återkommer som privatperson i fakturor för liknande belopp, då för något projekt i Bispgården. Efter en snabb och vild googling så noterar jag att JOKARJO AB, Bert Karlssons flyktingbolag har anläggningar på dom här platserna, det kan förstås vara ett sammanträffande.
Citera
2019-02-08, 21:05
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Bra tänkt! Det finns sådana drag hos honom. Inte psykopat utan asperger.
Jag tycker att han är rolig, känns som en outsider iaf.
Och varför skulle det vara så viktigt att betala skatt till lövén och Lööf? Varför göda en massa skäggbarn och islamister?
Några månaders samhällstjänst räcker gott tycker jag.

Nja ASPD på engelska är inte autismspektrum ASD, utan anti social personality disorder...
ser att fler varit och ute och cyklat.
Runar har definitivt inga autistiska drag, men som många är inne på antisocialstörning
vore inte en fel diagnos på slemhögen.
Han kör med sina egna regler och skiter fullständigt i lagen, sätter sig över andra
och fjäskar in sig på människor han har nytta av.
Klart han inte kommer att ändra sig, han gör vad han känner för.
Senast redigerad av cece123 2019-02-08 kl. 21:10.
Citera
2019-02-08, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Runar har en del omoraliska prylar som han borde lägga av med. De personer som gör affärer med honom är i mitt tycke antingen lågbegåvade eller skummisar.

Nej, jag tycker inte vi ska kalla brottsoffren för "lågbegåvade" eller "skummisar". Bedragare på den här nivån är mycket svåra att avslöja när de arbetar med det de är bäst på. En revisor sa en gång till mig att "Nej, vet man i förväg att de är bedragare så kan de inte bedra någon." Men alla som har lurats känner sig dumma och skäms över att ha blivit lurade. Likt pedofiler så väljer de sina offer genom att bjussa på det de behöver mest och så bakom ryggen på offren snor de allt de kan komma över. Charmen och prata-omkull-moduset är bara ett inslag i deras maskering. Runar ser väl bra ut och är flott och modernt svidad. Se det som en maskering!
Citera
2019-02-08, 21:39
Medlem
pc-load-letters avatar
I aktbilaga tolv så återkommer JR Capital i form av en docx-fil på Runars dator, det är en faktura för hyra av Bispgården och är ställd till Jokarjo AB, så då var den gåtan löst. Med det sagt får det vara nog med uppdateringar från min sida tills jag läst klart och förstått mig på förundersökningsprotokollet.
Citera
2019-02-08, 22:05
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Glömmer aldrig hur han stod och sade till media (och i synnerhet till kompisar på sociala medier) att han var "mental rådgivare åt Sting och andra personer i Hollywood". När en svensk tidning fick upp spåret och kollade med vederbörande klippte Stings sekreterare iskallt av med: "Sting har inget samröre med den här personen".

"Mental rådgivare år Sting", den är skön.

Extremt vältränade och medvetne Sting, som bland annat utövat yoga i decennier, anlitar en tjockis från Norden som mental coach.
Citera
2019-02-08, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
"Mental rådgivare år Sting", den är skön.

Extremt vältränade och medvetne Sting, som bland annat utövat yoga i decennier, anlitar en tjockis från Norden som mental coach.

Eller hur

Eller som att Amerikas största företagsledare skulle anlita Runar för livsråd =)

Livscoach är snubben, och sitter snart i finkan
Citera
2019-02-08, 22:31
Medlem
pc-load-letters avatar
Aktbilaga 12, sid 123, dokument från speglad dator
https://minfil.com/59Nfo4tbb2/runar_png

Så i dagsläget är han god för åtminstone 40-45 miljoner ?
Citera
2019-02-08, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Tackar!

Någon som har hunnit läsa FUP och hittat något spännande?
Jag har hunnit en bit. Lite osäker på om jag ska kalla det hela chockerande, ofattbart ointelligent eller helt väntat eftersom det gäller just Runar. Jag har länge vetat att allt han är trams, svammel och bedrägeri. Smaken är väl som baken delad men för mig är han ett stort äckel. Tycker synd om Jessica som lurades av Runar och nu har stora ekonomiska problem.

En kort summering är att han inte kommer sitta i fängelse i ett år och åtta månader enligt domen. Han kommer sitta minst det dubbla eller tredubbla.

Skatteverket och Ekobrottsmyndigheten är bara i början av att nysta upp allt han har gjort. Det handlar inte om slarv utan grova skattebrott. Jag kan tycka att detta är rätt underligt. Bästa sättet att irritera Skatteverket är att strunta i att lämna in uppgifter för moms samt deklarationerna. Men det är precis vad Runar gjort och fortsätter att göra.

Notera att detta gäller skattebrott för 2013/14. Sedan dess har han fortsatt i samma stil. Runar kommer garanterat att bli åtalad igen för grova skattebrott för åren därefter.

Från FUP, sida 48:
Enligt Maria har ingen årsredovisning för räkenskapsåret 140901-150831 avseende bolaget inkommit till Bolagsverket. Bolagsverket har skickat ut 2 st förseningsavgifter och den 3e är på väg ut. I samband med den 3e förseningsavgiften kommer ett föreläggande om tvångslikvidation att skickas ut men Maria hade inget exakt datum när detta skulle ske.
Detta gäller alltså inte det nuvarande åtalet. Det gäller året efter. Är det någon som tror att räkenskaperna är i ordning för detta år? Och är det någon som tror att allt är i ordning de följande två åren fram till idag?

Från FUP, sida 127. Det går bra nu!:

Runar och Jessica är restförda hos Kronofogden. Runar har varit stadigvarande restförd sedan 2013-04-01 och per 2016-10-14 uppgår den totala skulden till 3 411 501. Skulderna avser underskott på skattekontot, trängselskatt, fordonsskatt, obetalda böter, skulder till privatpersoner, skuld till SEB, mm.

Jessica har varit stadivarande restförd sedan 2014-08-11 och per 2016-10-14 uppgår totala skulden till 222 456.

Detta är alltså för drygt två år sedan. Jag har inte inte hunnit kolla nuvarande saldo hos KF. Har någon annan hunnit med?
Citera
2019-02-08, 23:47
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc-load-letter
Aktbilaga 12, sid 123, dokument från speglad dator
https://minfil.com/59Nfo4tbb2/runar_png

Så i dagsläget är han god för åtminstone 40-45 miljoner ?

Uppgifterna om planerade inkomster 2017, ser ut att vara hans egna. Om han nu inte är mytoman så är han alltså förmögen och borde kunna fixa småsummorna till skatteverket och skulder direkt. Varför riskerar han hellre fängelse? Kränkt? Säker på att kunna klara sig ur detta?

Tycker inte det finns något rent hos honom. Men stämmer ovan så är han rätt bra på köp och sälj. En försäljartyp. Det skulle passa med hans sätt att vara också.
Senast redigerad av Jof 2019-02-09 kl. 00:12.
Citera
2019-02-09, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Uppgifterna om planerade inkomster 2017, ser ut att vara hans egna. Om han nu inte är mytoman så är han alltså förmögen och borde kunna fixa småsummorna till skatteverket och skulder direkt. Varför riskerar han hellre fängelse? Kränkt? Säker på att kunna klara sig ur detta?

Du tror inte att det är lite dagdrömmeri? Jag tycker att det ser ut som om han skrivit detta åt någon annan som har tvivlat på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in